Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Ik had een paar weken geleden hetzelfde. Heel irritant! Alle instellingen stonden verder goed dus ik heb Whatsapp verwijderd en opnieuw gedownload en dit heeft bij mij geholpen gelukkig. Ik heb wel eerst een backup van mijn gegevens en gesprekken gemaakt zodat ik die niet kwijt was.

2 likes

Heb even gekeken maar dat is het helaas niet. En wbt internet, ik krijg ook gewoon andere meldingen binnen van andere social media-kanalen, dus daar licht het ook niet aan

@nello

Ik zoek een laptop die goed tegen een stootje kan en een hoge luchtvochtigheid (98 % gemiddeld). In de nacht kan ik hem wel in een dry box leggen. MIjn huidige laptop was onderop gebroken en ik denk dat er daardoor toch teveel vocht binnenkwam en toen is hij gecrasht. Voor de meeste laptops kan je nu selecteren op wat hij allemaal aankan qua programma’s, maar niet echt hoe de buitenkant eruit ziet. Any ideas?

Misschien kun je vragen wat anderen in jouw land gebruiken? Die hebben vast hetzelfde probleem

1 like

Die hebben allemaal hetzelfde probleem, waarbij een laptop gemiddeld maar een jaar of 2 mee gaat. En die doen ook maar wat haha, weinig verstand van laptops…

Oh balen! Dan idd hopen dat iemand hier een goede tip heeft. Echt zonde zeg, zeker als iedereen om de twee jaar zijn laptop weg moet gooien

Deze is gelijk wel heel duur, maar misschien kan je zoeken op rugged of robuuste laptops? Vraag me nu wel af waar je woont haha, 98% lijkt me heftig

https://store.acer.com/nl-nl/acer-enduro-n7-pro-fully-rugged-laptop-en714-51w-zwart-nr-r14eh-001?awc=17133_1641260018_2d960404a08aa4e59cf386264350c3e8&utm_source=aw&utm_medium=Awin&utm_campaign=559319

1 like

Ja dat is iets boven budget, maar die zoektermen ga ik zeker gebruiken! Thanks! Ik woon in Costa Rica.

1 like

Bedankt voor de tips!

Heeft iemand een tip voor een app voor de iPhone waarmee ik dubbele foto’s automatisch kan verwijderen? Ik wil mijn bibliotheek met 20.000 foto’s opschonen…

Ik heb oude usb sticks gevonden met fotos erop. De thumbnails laat hij goed zien, maar als ik een foto open dan toont ie alleen de eerste balkjes en vervolgens een gekleurd vlak. Google vertelt met dat mijn bestanden ‘corrupt’ zijn en moeten worden gefixt, maar ik wil me er zelf niet aan wagen. Is er een Nederlandse service die dit kan fixen?

Edit: ik vond de website informatique.nl. Iemand daar ervaring mee?

Wat vervelend! Ik heb nooit iets laten fixen via informatique, maar ik ken ze wel. Zijn een bekende ‘grote’ partij in de omgeving. Zelf dus niks mee gedaan, maar mensen in mijn omgeving wel en die zijn positief. Hopelijk lukt ‘t om de foto’s te redden

1 like

Dankjewel! Hier heb ik echt veel aan!

1 like

Ik heb een chronisch tekort aan Google opslagruimte
Ik backup al mijn foto’s daarmee (ook op exerne schijf hoor) vind dat wel een fijn idee ofzo.
Maar ik heb geen ruimte meer.
Ik ben aan het overwegen om extra ruimte te kopen, maar is er een reden om het niet te doen?
Andere tips misschien?

En als ik dat abonnement opzeg, dan verdwijnt die extra opslag zomaar, of niet?

Als je het opzegt kan je de ruimte niet meer gebruiken. Maar ik vind het wel een fijne manier. Ik heb nu 100 GB voor 20 (denk ik) euro per jaar. Het ontzorgt me enorm en de kosten vallen mij mee.
Diverse familieleden zijn nadat ik het had aangeschaft ook overgestapt op een betaald abonnement en zijn er ook tevreden over.

1 like

Ik wil een nieuwe telefoon. Heb nu iphone XR, blijf sowieso bij Apple, wil niet meer dan plus minus 800 euri uitgeven

Iemand tips?
Iphone 11, 12 mini, 13 mini?
Pak sowieso 128 gb of meer want 64 heb ik nu en word ik gek van

Ik heb mijn airpods al een tijd aan mijn iPhone gekoppeld en sinds gister ook aan mijn iPad. Nu wil ik vandaag met mijn airpods wat luisteren op mijn telefoon, worden ze niet herkend. Alleen het gedeelte van hoe hoog het percentage is van de case en de airpods. Heb geprobeerd om opnieuw te koppelen. Is er een manier dat airpods aan twee apparaten gekoppeld zijn en ook beide afzonderlijk van elkaar gebruikt kunnen worden?

Ik heb ze aan mijn ipad en iphone en nooit problemen, gebruik ze gewoon voor allebei…

Ik snap je vraag niet… Ja je kunt je airpods aan meerdere apparaten koppelen en je kunt de apparaten afzonderlijk van elkaar gebruiken (?) maar je kunt je airpods maar aan 1 apparaat tegelijk gebruiken.

Misschien staan ze nog verbonden met je ipad, dan moet je even bij de bluetooth apparaten klikken op je airpods om ze opnieuw te verbinden met je iphone. Want ze verbinden automatisch met het laatst gebruikte apparaat.

Dankje het is gelukt! Voel mij af en toe zo bejaard, moest opnieuw koppelen en nu kan ik kiezen waarmee ik wil luisteren. Jammer dat de airpods niet zelf herkennen waarmee je ze wilt gebruiken.

3 likes