Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Welke heb je gekozen?

1 like

In de mediamarkt gaven ze aan dat de apps en besturingssystemen steeds groter en zwaarder (?) worden waardoor 128 gb wel aan te raden is. Apple gaat zelfs alleen nog maar 128 gebruiken.

1 like

Oh dat wist ik niet! Maar dan zijn budget-telefoons dus eigenlijk niet meer geschikt voor gebruik? Ik zie de SE 2020 niet echt als budget (alleen binnen de iPhones), maar je betaalt nu al gauw €150 voor een Android met 64gb, laat staan eentje met een grotere capaciteit.

2 likes

Dat was wel wat ik toen begreep. Ik weet niet hoe snel dat allemaal gaat verder ik heb er geen verstand van. Misschien maakt het ook uit hoelang je van plan bent je telefoon te gebruiken. Ik doe gemiddeld vier jaar met een telefoon dus heb toen maar gelijk gekozen voor 128 gb. Anders zou ik misschien snel weer een nieuwe moeten. Echt heel budget gaat dan niet. Ik was 280 euro kwijt ofzo. Vind ik echt al veel geld voor een telefoon. Vroeger vond ik 150 euro al vet veel.

Ja, ik kan me goed voorstellen dat je voor se zekerheid voor 128gb bent gegaan! Bij mij werd het in 2020 dus 64gb omdat het zoveel geld scheelde… Hopelijk kan ik nog een paar jaartjes met mijn telefoon door, want ik heb hem wel gekocht met het idee hem lang te gebruiken.

1 like

Is hier iemand die met succes de digital8-bandjes van vroeger heeft gedigitaliseerd (met goede resultaten)? Zo ja, welke producten heb je daarvoor aangeschaft/gebruikt?

1 like

Bij android maakt dat niet uit, want daar kan je gewoon een sdkaartje indoen van hoeveel gb je wil hebben. Ik heb jaren geleden bijvoorbeeld een sdkaart gekocht van 512gb geloof ik, gaat al jaren mee en kan ik in elke nieuwe telefoon doen. Bij Apple kan je het geheugen volgens mij niet uitbreiden, dus vol is echt vol

1 like

Ik heb vanmiddag een nieuwe android update geïnstalleerd en nu gaat mijn scherm steeds aan als ik een melding binnen krijg. En dan niet alleen oplichten, maar helemaal aan. Normaal gesproken blijft mijn scherm zwart en krijg ik alleen een pop-up, maar nu gaat mijn scherm echt aan. Iemand enig idee hoe ik dit uit zet?

Ik geloof dat je dit nodig hebt, schijnt gewoon te werken (zie reviews)! Als het probleem is: werkcomputer heeft geen bluetooth.
Als bluetoothverbindingen echter geblokkeerd worden door je werkgever weet ik het niet.

3 likes

Als USB ook geblokt is, gaat dit niet werken. De blok zit dan op het herkennen van een USB apparaat dus dan kan je dit soort dingen ook niet in je laptop/computer doen.

1 like

Ik heb sinds kort weer een Samsung S10, en daar zou wireless powercharge op moeten zitten. Je kan dan je eigen telefoon opladen, en tegelijk nog een tweede. Ik kan het alleen nergens vinden… niet in het dropdown menu, niet als ik bij instellingen zoek, heet het soms anders in NL? Hoop dat iemand hier het weet

heeft er iemand tips voor een video bewerkingsprogramma voor Windows? Hoeft niet gratis te zijn maar wel leek proof :sweat_smile:. Wil voor mijn vriend zijn verjaardag wat filmpjes in elkaar zetten (met soms hysterische geluidseffecten). Wat denk/hoop ik niet de meest ingewikkelde dingen hoeven te zijn.

Heb je een iphone of ipad? Dan is imovie het makkelijkst

1 like

Mijn werktelefoon is een iPhone bedenk ik mij net! Goeie. Haha ow wauw even testfilmpje gemaakt en dat werkt echt veel makkelijker. Was nu zelf met shortcut aan het prutsen maar ga het lekker hierbij houden :slight_smile:

1 like

Shortcut werkt voor wat grotere projecten wel heel fijn, ik heb ooit eens 50 fragmenten moeten monteren, en dat luisterde vrij nauw, moest precies kloppen, ook nog eens qua muziek, en daar werkte Shortcut heel fijn. Maar simpelweg inkorten, bij elkaar voegen, muziekje eronder etc. kan prima via je telefooneditor.

1 like

Kan iemand zien dat ik hem demp in teams?

Niet dat jij het was, wel dat hij gedempt is. (Bij ons niet iig maar misschien ligt het ook aan instellingen)

1 like

Top thanks

2 likes

Ik voel me echt een digibeet, maar hoe verstuur je een e-mail aan meerdere mensen zonder dat ze kunnen zien aan wie die allemaal is verstuurd? Maar dus niet als bcc, maar als een gewoon bericht?

1 like

Kut werkt een bcc anders? Ik moet voor mn werk massamails sturen en doe dat altijd als bcc?

1 like