Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Ik heb vanmiddag een nieuwe android update geïnstalleerd en nu gaat mijn scherm steeds aan als ik een melding binnen krijg. En dan niet alleen oplichten, maar helemaal aan. Normaal gesproken blijft mijn scherm zwart en krijg ik alleen een pop-up, maar nu gaat mijn scherm echt aan. Iemand enig idee hoe ik dit uit zet?

Ik geloof dat je dit nodig hebt, schijnt gewoon te werken (zie reviews)! Als het probleem is: werkcomputer heeft geen bluetooth.
Als bluetoothverbindingen echter geblokkeerd worden door je werkgever weet ik het niet.

3 likes

Als USB ook geblokt is, gaat dit niet werken. De blok zit dan op het herkennen van een USB apparaat dus dan kan je dit soort dingen ook niet in je laptop/computer doen.

1 like

Ik heb sinds kort weer een Samsung S10, en daar zou wireless powercharge op moeten zitten. Je kan dan je eigen telefoon opladen, en tegelijk nog een tweede. Ik kan het alleen nergens vinden… niet in het dropdown menu, niet als ik bij instellingen zoek, heet het soms anders in NL? Hoop dat iemand hier het weet

heeft er iemand tips voor een video bewerkingsprogramma voor Windows? Hoeft niet gratis te zijn maar wel leek proof :sweat_smile:. Wil voor mijn vriend zijn verjaardag wat filmpjes in elkaar zetten (met soms hysterische geluidseffecten). Wat denk/hoop ik niet de meest ingewikkelde dingen hoeven te zijn.

Heb je een iphone of ipad? Dan is imovie het makkelijkst

1 like

Mijn werktelefoon is een iPhone bedenk ik mij net! Goeie. Haha ow wauw even testfilmpje gemaakt en dat werkt echt veel makkelijker. Was nu zelf met shortcut aan het prutsen maar ga het lekker hierbij houden :slight_smile:

1 like

Shortcut werkt voor wat grotere projecten wel heel fijn, ik heb ooit eens 50 fragmenten moeten monteren, en dat luisterde vrij nauw, moest precies kloppen, ook nog eens qua muziek, en daar werkte Shortcut heel fijn. Maar simpelweg inkorten, bij elkaar voegen, muziekje eronder etc. kan prima via je telefooneditor.

1 like

Kan iemand zien dat ik hem demp in teams?

Niet dat jij het was, wel dat hij gedempt is. (Bij ons niet iig maar misschien ligt het ook aan instellingen)

1 like

Top thanks

2 likes

Ik voel me echt een digibeet, maar hoe verstuur je een e-mail aan meerdere mensen zonder dat ze kunnen zien aan wie die allemaal is verstuurd? Maar dus niet als bcc, maar als een gewoon bericht?

1 like

Kut werkt een bcc anders? Ik moet voor mn werk massamails sturen en doe dat altijd als bcc?

1 like

Wat bedoel je als ‘gewoon bericht’? BCC is toch een gewoon bericht, behalve dat geadresseerden elkaar niet kunnen zien.

Ik weet het eigenlijk niet, maar dat dacht ik. Ik dacht altijd dat een bbc de blinde versie van een cc was. Dus als je bijvoorbeeld je baas meeneemt in een mailtje naar een collega, maar dat je niet wil dat je collega ziet dat je baas ook die mail heeft gekregen. @Feather

Maar dat bedoel ik dus niet. Bijvoorbeeld als jij als plaatselijke winkel een nieuwsbrief naar al je klanten wil versturen, maar dan niet via mailchimp, maar gewoon via Gmail. Maar je wil niet dat dat miekeenjan@zonnet.nl zien dat ook ruby@gmail.com die nieuwsbrief ontvangt. (Maar ik wil dus geen nieuwsbrief versturen) Maar dan zet je al die mensen dus gewoon in je bbc? Oke thanks, weer wat geleerd!

1 like

Ja ik plak gewoon alle emailadressen in de bcc en klik op zend en nog nooit klachten gehad

1 like

De mensen die een BCC mail krijgen, krijgen een gewone e-mail, net alsof ze in de CC staan. Ik doe het meestal zo, ik mail mijn bericht aan een apart mailadres wat ik daarvoor heb (uitnodiging@werkaccount). Alle geadresseerden gaan in de BCC, en iedereen krijgt dan een net mailtje maar ze zien niet wie het nog meer heeft gekregen

Als je het bericht ook stuurt aan een emailadres dat in het vakje “aan” wordt genoteerd, dan is het duidelijk voor degenen in de bcc dat zij in de bcc zijn gezet. Als je “aan” helemaal leeg laat, dan valt dit niet op.

1 like

Op het werk hebben we in Word een instelling dat als je “alt + s” intoetst dat hij dan naar het volgende * gaat in het bestand. Dus * gebruiken we voor plekken waar nog iets moet ingevuld of aangepast moet worden. Iemand enig idee hoe ik dat bij mijn Word thuis in stel? Ik kan natuurlijk ctrl f doen en dan zoeken op * maar die andere manier gaat net wat sneller haha

1 like

Wie heeft er een Apple Watch en gebruikt de slaapfunctie? Ik heb ‘m op zaterdag ingesteld om 0:30 maar hij gaat steeds om 22:00 aan, dat is m’n tijd voor door de week.

#firstworldproblem