Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Sonos One maar dat is +100 euro. Wel het geld écht waard, ik heb op de benedenverdieping 3 staan die je tegelijk of apart aan kan zetten. Het werkt allemaal zo makkelijk en via een app.

Anders misschien kijken bij JBL of de lagere prijsklassen van Sony?

2 likes

Het is voor mij ook niet voor een surround sound filmgevoel maar echt voor tijdens het werk.

De goedkopere sonos, dus die van IKEA, vond en vind ik dus echt een draak. Mss wel beetje goedkoop is duurkoop… Maar dat nodigt ook niet per se uit tot nieuwe Sonos aankoop, zeker niet als het een duurdere is :speak_no_evil:

Coolblue heeft ook 2 categorieen: bluetooth speakers en wifi speakers. Maar ik hoef allemaal geen apparaat dat commando’s aanneemt of een met een accu van 193847 uur om mee in het park te zitten. Ik wil gewoon basic met airplay kunnen connecten om muziek af te spelen :pleading_face: maar dat is kennelijk toch te veel gevraagd in deze digitaal geavanceerde tijd…

Oh ik heb ze zelf ook niet surround sound opgezet (heb geen eens een tv), maar in elke ruimte 1! Ik denk dat goedkoop dan inderdaad duurkoop is in dit geval, of dat ik nog geen nadelen heb ontdekt afgelopen maanden van de normale Sonos.

Ik heb op mijn werkkamer een hele simpele JBL Go 2 staan, nog geen 50 euro. Heeft geen airplay maar werkt super simpel via bluetooth. Geluidskwaliteit is prima, zeker in een kleinere ruimte en als achtergrond geluid.

2 likes

Ik ben echt fan van de JBL speakers. De JBL Flip 5 is nu €99 zie ik, Koop JBL FLIP 5 | Draagbare speaker | JBL

in mijn badkamer staat zo’n kleine, een Go (1 of 2 heb ik volgens mij), die gaat al jaren mee en komt nog steeds goed geluid uit.

1 like

Weet iemand of je bij een iMac de mappen op het bureaublad een andere kleur kan geven dan de standaard blauwe kleur?

(het moet een beetje via een omweg)

Dank je wel! Ik had wel gevonden hoe ik het icoon kan veranderen (en dat is gelukt), maar de kleur niet. Ik ga even proberen.

Edit: helaas dit had ik al geprobeerd. Deze instructie is voor het personaliseren van de achtergrond in Finder. Dus niet het veranderen van de kleur van de map.

1 like

Is het mogelijk om een hand-out via PowerPoint uit te printen/op te slaan zonder die lijntjes ernaast? Dat de rechterzijde gewoon leeg is? Nu zit ik steeds handmatig die lijntjes weg te halen zodat ik er mijn aantekeningen kan typen, maar ondanks googelen kom ik er niet uit.

Jbl link heb ik zelf. Kan je ook meerdere op elkaar aansluiten zoals bij Sonos mocht je dat op een later moment nog willen.

1 like

Heeft iemand hier al de Samsung S22 (de gewone, niet de plus of ultra)? Ik ben toe aan een nieuwe telefoon maar twijfel over de batterijduur…

Heeft iemand ervaring met Canva?
Ik wil graag de instellingen voor een bepaalde bewerking (productafbeelding) opslaan voor andere afbeeldingen, zoals

  • achtergrond verwijderen
  • schaduw toevoegen
  • formaat in canvas
  • instellingen voor opslaan etc.
    Kopieren naar andere afbeeldingen, of als standaard instellen.
    Dit zou mij een hele hoop tijd besparen, Als ik een nieuwe upload zou invoegen en hij automatisch deze instellingen direct toepast. Is dat mogelijk?
    of moet ik voor iedere afbeelding alle instellingen handmatig weer aanklikken?
    Of zo niet, is het dan wel mogelijk (om het andersom te doen, dus) meerdere afbeeldingen in 1 keer te bewerken?

Zijn er hier meiden die ervaring hebben met reservekopieën maken via iCloud. Hiervoor moet je extra opslag kopen. Werkt dit prettig? Is het gemakkelijk om alles vervolgens over te zetten naar een nieuwe iPhone?

Ik heb dit al jaren, bewaar al mijn documenten/foto’s in iCloud. Alles synchroniseert automatisch tussen iPhone, iPad en MacBook, op het werk log ik in via een browser. Reservekopieën gaat dus ook allemaal vanzelf.
Als je een nieuwe iPhone koopt kun je ook overzetten via Bluetooth/WiFi (denk ik?), je legt je nieuwe naast je oude en dan vraagt hij vanzelf of je je oude iPhone wil overzetten. Daar heb je dan niet per se een hele kopie in iCloud voor nodig.

5 likes

Ik heb 200gb voor €3 pm samen met mijn ouders, is nog lang niet vol en we doen dit al jaren. Je kan het dus ook delen! Alles is gewoon afgeschermd van elkaar overigens

En had je de Samsung Frame inmiddels aangeschaft en bevalt het?
Ik hoorde van een collega dat er ook veel andere tv’s zijn soortgelijke screensavers en ook van betere kwaliteit
Iemand hier ervaringen mee?

Ja hij hangt hier inmiddels een maandje of wat!
Ik ben er heel tevreden over!
Er zijn inderdaad vast wel goede alternatieven, daar heb ik niet naar gekeken eerlijk gezegd.
Kunnen die ook zo plat tegen de muur?

2 likes

Wat leuk!
En heb je de kabel ook een beetje mooi weg kunnen werken? Is toch mooi als het “net echt” als een schilderij hangt.
Ik moet me er nog goed in verdiepen ook!

1 like

Hij hangt naast een kleine koof, dus de kabel gaat een klein stukje naar rechts en dan in de hoek van de koof naar beneden.
Maar recht naar beneden vind ik ook niet erg, hij hangt niet heel ver boven het tv meubel.

Mijn airpods werken voor geen meter. Heb ze al een paar keer gereset, maar de linkerkant is veel zachter dan de rechterkant. Geen idee hoe dit komt en wat ik ermee doet. Het is echt super vervelend… iemand tips?