Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Dit heb ik zo anderhalf jaar terug ook gedaan idd!

1 like

Ik ben best een digibeet dus vandaar mijn vraag. Ik heb dus blijkbaar al jaren een google drive account dat ik nu herstelt heb omdat iemand een bestand met mij deelde. In die drive staat dus best veel rotzooi. Documenten die ooit gedeeld zijn met mij. Kan ik die gewoon verwijderen van mijn gedeelde drive of verwijder ik die dan voor iedereen?

En iemand misschien een handige snelle uitleg voor google drive? (Omg boomer he)

1 like

Ik zou in gedeelde mappen niet zomaar dingen verwijderen, want dan verwijder je ze voor iedereen. Je kunt wel stoppen met synchroniseren van mappen: rechterklik op het pictogram in je rechter onderhoek bij de klok, en dan via instellingen kun je mailen selecteren die je niet meer wil synchroniseren

Edit: o wacht het zijn alleen losse gedeelde bestanden die ik je privé map staan? Dan kan het geloof ik wel gewoon maar ik krijg hier ook altijd de zenuwen van

1 like

Gwn lezen

@Panda

3 likes

Even vraagje voor de handige iPhonegebruikers. Ik wil een foto plaatsen in het boekentopic van mijn gelezen boeken in september, maar het liefst in een lang screenshot ipv meerdere aparte. Nu weet ik wel hoe ik een lang screenshot maak, maar ik kan die vervolgens alleen opslaan als PDF in bestanden. En dat format wordt weer niet ondersteund op het forum als ik dat wil plaatsen. Weet iemand hoe ik dat kan veranderen? Of dat er een andere manier is die ik over het hoofd zie?

Met de app Tailor kan dat, je maakt dan meerdere screenshots en de app plakt ze voor je aan elkaar (als nieuwe foto geen pdf)

3 likes

Ik heb een GoPro Hero. Deze heb ik echt al jaren en begint een beetje kuren te krijgen: soms gaat hij opeens uit. Nu ben ik van plan om in de zomer weer op vakantie te gaan. Ik zal geen extreme sporten gaan doen, maar wel veel in de zee, met vissen, dolfijnen etc. Daar wil ik wel beelden van maken en zou het zonde vinden als hij er dan opeens mee stopt.

Nu twijfel ik een beetje of ik een nieuwe aan ga schaffen en of ik dan die nieuwste wil. Ik zag dat die dus een schermpje voorop en achterop hebben waardoor je gelijk je beelden kan checken (dat kan ik nu niet). Hij is natuurlijk wel gelijk meer dan 500 euro wat ik echt veel geld vind…

Dus eigenlijk is mijn vraag: is het het waard? Of hebben jullie nog andere aanraders? Mag ook gewoon een of ander B merk zijn.

1 like

wix

2 likes

Bij mijn oude Oppo kon ik selecteren dat de app instagram geen gebruik maakte van mobiele gegevens. Maar dit heb ik bij mijn nieuwe samsung nog niet ontdekt. Zit deze functie niet op de samsung toestellen?

iemand met verstand van wordpress die ik een vraag mag stellen?

Wat wil je precies weten? Ik heb er wel ervaring mee, maar niet tot in de details.

1 like

Oke ik voel me echt een boomer maar hoe kan ik vanuit Teams inloggen in een meeting aan de hand van het ID en wachtwoord? Ik kan het in de app nergens vinden. Ik zoek nu elke keer op Google naar ‘deelnemen aan Teams vergadering’ en dan krijg ik een pagina waar ik het ID en wachtwoord in kan vullen en dan vraagt de browser of ik naar de app wil gaan. Maar het is natuurlijk veel handiger om dat rechtstreeks in de app in te voeren, alleen kan ik nergens vinden waar dat moet?

In de linkerbalk in Teams naar je agenda gaan, dan moet je ergens bovenin het scherm deelnemen met ID kunnen aaklikken.

Edit: ik zie nu app staan dus wellicht doe je het via je telefoon? Dan ook naar je agenda gaan, het icoontje voor de vergaderen bovenin aanklikken(de camera) en dan kun je voor ID invoeren kiezen.

1 like

Ik zie alleen ‘Vergader nu’ en ‘Nieuwe vergadering’. Maar dan start ik dus zelf een vergadering en ik wil juist deelnemen aan die van iemand anders. Ik heb de app op m’n Macbook, dus waarschijnlijk zal het er daarom iets anders uitzien dan bij jou.

Dat kan niet volgens mij, dan moet die persoon jouw uitnodigen met je emailadres

Heyhoi Ik heb heel lang een livefoto als toegangsscherm gehad op mijn iPhone (dus dat ie ging bewegen als je je scherm ingedrukt hield) maar hij doet het niet meer sinds ik ios16 heb ;( Weet iemand of je dit nog werkend kan instellen?

Die lijkt er officieel uit te zijn gehaald :slightly_frowning_face:

Zag het veel op Reddit voorbij komen

1 like

;(((( jammer zeg vond het zo’n leuke feature

iemand nog tips voor een goeie wifi printer? (Zover printers goed kunnen zijn en meewerken) liefst met copy/scan functie.