Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Ja, fijne tv. De apps van Netflix, Videoland en Prime werken er ook goed op.

Misschien heeft hier iemand een idee.

Ik werk met een macbook die ik aansluit op een monitor. Als ik Zoom gebruik kan ik mijn macbook aangesloten laten op de monitor, ik open Teams dan op het Macbook scherm ivm camera en geluid. Bij Teams gaat dit de ene keer wel goed en de andere keer heb ik geen geluid. Mijn monitor heeft geen ingebouwde speakers/microfoon dus ik denk dat hij Teams dan via de monitor pakt, terwijl ik 'm net zoals Zoom op mijn Macbook open. Ik moet dan dus de monitor eraf koppelen. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan voorkomen?

Je kunt bij de instellingen volgens mij kiezen via welk apparaat de camera, microfoon en speakers gaan. Werkt dat?

Ah, ik ga daar eens op letten! Ik moest dat vandaag in mijn eerste overleg allemaal aanklikken maar bij het tweede overleg niet. En eerste overleg had ik wel geluid maar tweede overleg niet. Hopelijk is dat 't, goede tip!

1 like

Ik heb een laptopvraag!

Telkens als ik mijn werklaptop aan de lader (netstroom) doe, geeft ie aan dat ie binnen 5 minuten opnieuw opstart (met updates). Herkent iemand dit? Ligt dit ergens aan de instellingen? Hij hangt dagelijks aan de lader, dagelijks updaten lijkt me raar?

Ik ben nu al een halfuur bezig met updaten😭

Kan het zijn dat updates centraal worden ingepland of tegengehouden? Ik heb dit nu met mijn macbook. Apple wil heel graag updaten maar onze systeembeheerder wil eerst heel graag de update testen voor hij de installatie vrijgeeft. Met als gevolg dat mijn laptop volledig een eigen wil heeft gekregen en updates wil installeren die worden tegengehouden. Ik heb via instellingen automatisch updaten uit kunnen zetten.

1 like

Je zou de USB stick dan meerdere keren moeten overschrijven met een inhoudloos/betekenisloos databestand (eentjes en nulletjes) dat even groot is als het geheugen van je usb stick. Geen idee hoe je dat zelf doet maar daar zijn tools voor (weet ook niet of het gratis kan).

2 likes

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop want ik sta op het punt om mijn huidige uit het raam te gooien. Hij is zo vreselijk traag. Ik heb alleen geen idee waar ik moet beginnen met zoeken. Ik gebruik hem vooral voor mijn werk, internet, Word, Evernote, dat soort dingen en af en toe game ik. Vooral time management spellen die volgens mij niet super zwaar zijn. Ik heb op dit moment vooral behoefte aan een snelle laptop. Weet iemand een goede laptop voor deze dingen?

Wat is je budget?

Ehm ja goede, geen idee eigenlijk. Rond de 500 euro?

Ik zou gewoon eens langsgaan bij de mediamarkt of coolblue en rondkijken, voor wat jij doet is een hele bijzondere laptop niet nodig

1 like

Elke keer als ik een like geef op Twitter, gaat mijn pc ‘locatie bepalen’ lijkt het wel. Of regelmatig in elk geval.
Kijkt de overheid mee ofzo? :geek: nee gekkigheid. Maar weet iemand waarom je pc steeds je locatie moet bepalen?

Kan iemand hier me misschien uitleggen hoe je naast het hartje geven als reactie op een post een van de andere smilies kunt kiezen op je mobiel? Echt zo’n oma vraag dit maar het lukt me maar niet :older_woman:t2:

Hartje ingedrukt houden, dan krijg je meerdere opties te zien.

1 like

Tot zover kom ik maar dan verschijnen de opties bij mij dus 1 sec in beeld en verdwijnen dan weer?

Het hartje ingedrukt houden @Demelza

Oh huh ik zie nu dat de vraag al beantwoord was, die comment had ik niet gezien oeps. Ik heb trouwens ook wel eens dat ze dan heel snel weg zijn maar na een paar keer proberen of een keer het hartje normaal indrukken en dan nog eens proberen blijven ze lanher staa

1 like

Ik wil een nieuwe een iPhone en ben opzoek naar de gene met de beste camera. Is dat dan altijd echt de nieuwste?

Ik heb zelf net een nieuwe laptop gekocht en ik heb voornamelijk naar HP en Lenovo laptops gekeken omdat ik daarvan weet dat het wel gewoon solide merken zijn met spul wat over het algemeen lang meegaat. Zou zeker even gaan kijken in een winkel inderdaad, ik dacht dat ik niet zoveel eisen had maar vond er uiteindelijk toch heel veel stom/lelijk/niet lekker typen/onhandig haha. En als je dan wat dingen gezien hebt die je wel wat lijken, even checken welke specs je nodig hebt voor de spellen die je wil spelen, dan valt er weer wat af en wat je overhoudt kan je dan wat reviews over opzoeken en vergelijken op Tweakers enzo. Ik ben zelf trouwens uitgekomen op een Lenovo Yoga Slim 7 Pro maar dat is net een tikkie boven budget misschien.

Een maand later, maar toch nog een vraag, ik lees allemaal klachten dat er ineens reclame op komt?
Allemaal banners in beeld, heb jij dat ook?

Wij hebben tot nu toe nog nergens last van gehad en hebben de tv sinds januari.