Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Mij iPhone is ook net zo oud, macbook wel iets nieuwer.

2 likes

Ik heb nu een iPhone 7 en ben daar tevreden over; maar hij is “vol” en moet daarom een nieuwe (heb alle mogelijke ruimte al leeggemaakt, het nieuwste besturingssysteem kan er niet op dus apps werken niet meer).

Ik wil zo min mogelijk geld uitgeven voor een zo groot/goed mogelijke update, zodat ik niet over 1 jaar weer hetzelfde problem heb, maar ik zie door alle iPhones t bos niet meer…

Wat is de beste keuze?

• iPhone 8 64gb (refurbished €205)
  • iPhone X 64gb (refurbished €308)
  • iPhone XR 64gb (refurbished €344)
  • iPhone XS 64gb (refurbished €340)
  • iPhone 11 64gb (refurbished €469)
  • iPhone 11pro 64gb (refurbished €599)

0 stemmers

1 like

Heeft iemand wel eens zijn telefoon via Swappie verkocht?
Mijn nieuwe iphone komt zo binnen, normaal verkoop ik de oude via FB of Mp, maar dat is elke keer best een gedoe.
Ik zag op twitter Swappie voorbij komen maar had er hiervoor nog nooit van gehoord.

1 like

Het is gelukt! Geen idee waarom het nu wel lukt en eerst niet. Heel fijn om nu snel te kunnen wisselen.

1 like

Is een model met 128gb ook een optie qua budget? Misschien de SE 2? Inmiddels is 128gb standaard en dan heb je minder snel te weinig.

1 like

Ja ik zou ook kijken naar een 128 GB model denk ik. Ik heb een iPhone 12 met 128 GB en daarvan is nu 64 in gebruik terwijl ik niet bijzonder veel apps of foto’s of wat dan ook heb. Als je je telefoon voor langere tijd wil houden wordt 64 denk snel te weinig

1 like

Wow bizar om terug te denken dat ik in 2015 ofzo een iPhone 4 met 8gb had :open_mouth:

1 like

Ik twijfelde bij aanschaf van mijn iPhone SE 2020 tussen 64 en 128 gb. Ik ben ivm de prijs uiteindelijk voor de eerste gegaan, en ik heb er de afgelopen twee jaar geen spijt van gehad. Ik ruim af en toe nutteloze bestanden op, maar er staan naast apps enzo gemiddeld zo’n 4000 foto’s en 600 filmpjes op. Ik zet er soms ook lange filmbestanden op van 2gb en dan blijft er alsnog ruimte over.

Voor mij is het dus genoeg, maar het hangt natuurlijk af van je persoonlijke voorkeuren en verwachtingen. Succes met kiezen @the.rebel.club

1 like

Andere vraag, waar zou je die refurbished kopen en is het betrouwbaar dat je echt een goed product krijgt die jaren mee gaat? Ik had vroeger altijd elke 2 jaar een nieuwe iphone (nooit de allernieuwste maar dan altijd als de nieuwste uit kwam nam ik die ervoor), alleen nu heb ik al 3-4 jaar de 7 en misschien wil ik ook wel weer eens een nieuwe. Mijn abonnement is super goedkoop dus wellicht als een goede refurbished het waard is kan ik ook wel zoiets kopen en dan gewoon de simkaart overzetten… Maar ik heb nog nooit een refurbished iphone gekocht.

Ik ben op zoek naar een camera voor de kat! Heeft iemand tips voor een goede huisdier camera of babyfoon? Vereiste is dat hij in een grote hoek kan draaien en liefst met mogelijkheid tot ermee praten, maar bij voorkeur niet eentje die super duur is. Ervaringen met een goed merk? Want er zijn er veeeel

Ik ook nog nooit refurbished! Maar hoor altijd goeie verhale dus dacht I’ll give it a try. Als het goed is is de hardware vanbinnen helemaal nieuw en de batterij ook, dus de belangrijkste dingen zijn spiksplinter. Krijg je ook 2 jaar garantie op (via de aankoop shop). Nadeel is wel dat dus de behuizing dus ‘oud’ is. Dus met krasjes en mogelijk deukjes. Ik heb net een paarse refurbished iPhone 11 binnen en heeft wel wat krasjes op t beeldscherm en maar minimaal op de achterkant. Ik vind dat niet erg, want veroorzaak dat toch binnen no time zelf, en betaal nu wel 50% van de prijs voor een nieuwe. Dus ik vind t tot nu toe helemaal waard! Maar zal je op de hoogte houden anders als je wil haha

3 likes

50% van de prijs klinkt wel goed als de hardware gloednieuw is. Ik heb zelf alleen nooooit krasjes op het beeldscherm dus dat zou ik wel jammer vinden als er dan een kras op zit die er bij mij nooit was opgekomen.

En waar koop je zoiets dan als ik vragen mag?

1 like

Als je al op Google zoekt komen de grootste websites naar boven. Refurbished.nl, Mobico en Leapp geloof ik. Even recensies lezen en prijzen vergelijken!

1 like

Welke heb je gekozen?

1 like

In de mediamarkt gaven ze aan dat de apps en besturingssystemen steeds groter en zwaarder (?) worden waardoor 128 gb wel aan te raden is. Apple gaat zelfs alleen nog maar 128 gebruiken.

1 like

Oh dat wist ik niet! Maar dan zijn budget-telefoons dus eigenlijk niet meer geschikt voor gebruik? Ik zie de SE 2020 niet echt als budget (alleen binnen de iPhones), maar je betaalt nu al gauw €150 voor een Android met 64gb, laat staan eentje met een grotere capaciteit.

2 likes

Dat was wel wat ik toen begreep. Ik weet niet hoe snel dat allemaal gaat verder ik heb er geen verstand van. Misschien maakt het ook uit hoelang je van plan bent je telefoon te gebruiken. Ik doe gemiddeld vier jaar met een telefoon dus heb toen maar gelijk gekozen voor 128 gb. Anders zou ik misschien snel weer een nieuwe moeten. Echt heel budget gaat dan niet. Ik was 280 euro kwijt ofzo. Vind ik echt al veel geld voor een telefoon. Vroeger vond ik 150 euro al vet veel.

Ja, ik kan me goed voorstellen dat je voor se zekerheid voor 128gb bent gegaan! Bij mij werd het in 2020 dus 64gb omdat het zoveel geld scheelde… Hopelijk kan ik nog een paar jaartjes met mijn telefoon door, want ik heb hem wel gekocht met het idee hem lang te gebruiken.

1 like

Is hier iemand die met succes de digital8-bandjes van vroeger heeft gedigitaliseerd (met goede resultaten)? Zo ja, welke producten heb je daarvoor aangeschaft/gebruikt?

1 like

Bij android maakt dat niet uit, want daar kan je gewoon een sdkaartje indoen van hoeveel gb je wil hebben. Ik heb jaren geleden bijvoorbeeld een sdkaart gekocht van 512gb geloof ik, gaat al jaren mee en kan ik in elke nieuwe telefoon doen. Bij Apple kan je het geheugen volgens mij niet uitbreiden, dus vol is echt vol

1 like