Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Ik doe het dus nooit en dacht dat het óf gehele schermdeling was óf hoofden. Maar dat is dus mogelijk.
Dan zit ik er alleen nog mee dat je middels schermdeling niet de echte presentatie krijgt maar dan zie je hetzelfde als de presentator, dus het doorklikken van de PP en ook alvast de volgende pagina’s zeg maar, snap je wat ik bedoel? Niet heel professioneel. Dat moet ook anders kunnen denk ik maar geen idee hoe.

Edit: onee je kan voor jezelf natuurlijk ook de presentatie gewoon starten als presentatie.
Maar toch klinkt dit te mooi om waar te zijn. Ik heb hier al heel veel geklungel mee gezien maar het was nooit mijn probleem. As maandag wel. Zenuwen

1 like

Ja idd dat laatste! Komt vast goed en anders is er vast wel iemand die je kan helpen. Je kan misschien ook iemand vragen 5 min van tevoren met jou alles klaar te zetten?

Ene helft van het scherm presentatie, andere helft teams. En dan via teams alleen hrt window van de presentatie delen en niet het gehele scherm.

1 like

Ik snap 'm niet :sob:ik voel me heel dom nu

2 likes

Wie kan mij helpen? Ik werk plots met Word 365 en aangezien ik altijd met de Google omgeving werk vind ik het soms lastig.

In Word 365 zie ik geen tussenruimtes tussen dr blz’s in, alleen als hij in leesweergave staat en niet in bewerkingsmodus. Bij het editten vindt ik zwaar ruk. Hoe krijg ik wel de ouderwetse modus terug dat ik gewoon tussenruimtes zie ipv lelijke pagina-eindes?

Ik neem aan op basis van je bericht dat je werkt via een browser. Je kan hetzelfde document ook openen in word app waarbij je dit wel hebt en kan editen (en dan wordt het nog steeds automatisch online opgeslagen ed)

1 like

Ik heb sinds een week ofzo dat als ik vanuit mn galerie een foto via whatsapp met iemamd wil delen, deze automatisch in mijn status komt. Dat wil ik helemaal niet, iemand idee hoe ik dit uitzet?

3 likes

Ik wil een chromecast kopen, maar ik ben echt een noob op dat vlak. Ik heb geen idee welke ik moet kopen of waar überhaupt de verschillen in zitten.

Ik wil hem gebruiken om dingen van mijn macbook air (van 3 jaar oud) te streamen naar mijn tv (Samsung van 7 jaar oud).

Welke moet ik kopen of waar moet ik op letten?

Er zijn er maar weinig op de markt, dus simpel te vergelijken toch. Verschil zit vooral in max beeldresolutie en wel/geen mini afstandsbediening en google tv erbij.

1 like

Heb je die afstandsbediening nodig of kan dat ook met je gewone afstandsbediening?

En ik voel me dom om het te vragen, maar het is me niet duidelijk: is Google TV een soort verzamelplaats voor alle streamingplatformen (Netflix, Disney+…)? Hoe werkt dat dan? Concreet: ik heb een abonnement voor Streamz (Belgisch streamingplatform) maar enkel voor laptop, dus ik wil dat streamen naar mijn tv. Kan ik dan met de afstandsbediening gewoon Streamz aanklikken op mijn tv of is het niet zo eenvoudig?

Ik heb de oude chromecast zonder afstandsbediening die priem werkt om te streamen met laptop of telefoon. M’n TV is ook geen ultra hd blabla (samsung van 2014) en beeld is perfect helder zo.

1 like

Nee kan prima zonder! Er komt ook gewoon een chromecast-knop bovenin je werkbalk op de laptop (neem aan standaard op iedere laptop na installatie, maar heb zelf geen macbook), daarop kan je klikken en dan streamen naar je tv. Ook in apps op je telefoon is die te zien.

Ik geloof dat Google TV meer een verzamelplek is vd apps die je op je tv hebt. Als je dan zoekt naar een serie laat die de resultaten zien. Ook als je een film via Google Play koopt. Maar een vriendin die dat heeft gebruikt het geloof ik nauwelijks, die gaat gewoon naar de betreffende app op d’r tv. Betwijfel of je er bij google tv een app tussen ziet/kunt gebruiken van een app/abo die je alleen op je laptop kunt gebruiken, maar geen ervaring met zulke abonnementen.

Heb zelf net als mikselke ook een oudere zonder die extra dingen en werkt indd hartstikke prima en niks op beeldkwaliteit aan te merken. Denk dat afstandsbediening ook maar een paar functies heeft zoals chromecast activeren en terug- of vooruitspoelen. Maar dat kan je ook heel makkelijk via je telefoon bijv.

2 likes

Ok duidelijk, dankjewel! :smiley:

1 like

Wij hebben de oude en de nieuwe met afstandsbediening. Ik vind de nieuwe fijner omdat ik dan geen tussen apparaat nodig heb om te streamen, in mijn geval mijn telefoon. Ook vind ik het overzicht ook wel fijn van alle apps die we gebruiken. Maar werken allebei prima.

Ik heb een nieuwe televisie en ik zou graag de afstandsbediening van mijn tv willen gebruiken in plaats van die van het tv kastje van tmobile. Weten jullie of dat ook mogelijk is? Ik kan alleen vinden hoe ik die van tmobile leidend kan maken.

Ik heb een nieuwe telefoon, Samsung en heb iets raars bij whatsapp.

Als ik een foto wil delen, klik ik op de paperclip en dan galerij. Maar dan zie ik mijn fotos niet, dan moet ik rechtsbovenin klikken en daar weer galerij selecteren.

Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen?

Als ik google krijg ik alleen maar hits hoe je via whatsapp ontvangen fotos in je galerij kunt zetten, maar het gaat dus om zelf fotos sturen.

1 like

Ik had dit ook, zie het tech-topic!

2 likes

@Perzik zo lukte het mij

1 like

Dank je wel!! Gelukt, heel blij mee

1 like

Ik probeer op insta een post met meerdere foto’s te maken (om op mijn profiel te plaatsen, dus geen story ofzo), maar wanneer ik de foto’s begin te bewerken (basic dingen zoals contrast en bijsnijden, enkel wat je op de app kan) beginnen de foto’s gek te doen. Sommige worden wit of zwart of ze flikkeren of ze zijn opeens schuin of ze keren terug naar hun onge-editte staat. Weet iemand wat ik kan doen? Als ik ze als concept op sla, dan blijven ze gek doen. Heb de app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ik kan screenshots proberen tonen als het niet duidelijk is.