Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Ik heb de HP Ennvy 5000. Ik kan ermee printen en scannen, en hij werkt op wifi. Kan dus ook via mn telefoon printen of scans rechtstreeks op mn telefoon zetten, en dat vind ik wel handig (maar is dus niet de meest simpele). Heb 'm al een aantal jaar.

1 like

Iemand ervaring met SD kaarten die niet meer gelezen willen worden? Nu al in twee laptops geprobeerd en er gebeurt gewoon niks.

Bij mij deed die het ooit wel door hem in een telefoon/camera te stoppen en die dan met een draadje naar mijn laptop, misschien kan je dat nog proberen

1 like

Met het bedrijfsaccount op IG van mijn werk volgen we echt duizenden mensen en ik probeer dat vaak kleiner te maken door steeds heel veel te unfollowen, maar op de een of andere manier blijft het nummer op de profielpagina gewoon gelijk. Ook als ik de app sluit en weer open is het volgend aantal niet afgenomen. Het zijn maar 4 cijfers dus het is ook niet zo dat het precieze aantal niet zichtbaar kan zijn. Ik wil gewoon naar 3 cijfers omdat het zo veel zooi is op die tijdlijn maar het lijkt oneindig zo.

Kan iemand helpen? :rofl:

Kan iemand goeie headphones aanraden met een stevige kabel die slechts van 1 zijde loopt en liefst de mogelijkheid om een beetje compact op te bergen? Heb ook vrij grote oren dus geen mini schelpen (of hoe noem je dat?) :hear_no_evil: Liever niet super duur maar budget maakt niet zoveel uit als het een goeie investering is!

1 like

Weet iemand hoe je bij een lg tv de homepagina kan aanpassen? Overal op internet staat dat je de OK knop lang ingedrukt moet houden en dan een editmodus krijgt maar bij mij opent ie dan gewoon de app? Op de homepagina zijn allemaal apps waar ik geen account van heb dus die wil ik weg

1 like

Okay weet niet echt of hier hier thuishoort, maar hoe krijg ik dit linker liniaal (met icoontjes
agenda/mail) verplaatst in Outlook?

Dat wil ik onderin hebben, ipv nu links boven.
Ik heb al proberen te zoeken en hulp opties geraadpleegd maar dat ziet op andere beeldweergaven van bijv mail/kalender zelf maar niet van hoofd pagina. Voel me echt een boomer dat ik het niet kan vinden

Ik heb dit ook (sinds vandaag) maar ik denk dat het een nieuwe update is en niet verplaatst kan worden

2 likes

Faaaakkkk mijn iphone flipt ineens bij het installeren van een nieuwe update. Eerst deed de gezichtsherkenning het niet meer, dus ik denk, ik ga updaten. Dan download ie de update, gaat uit, Apple logo, uit - logo - uit - logo - in een loop. Alsof hij niet meer kan opstarten.

Na de aan/uit knop lang ingedrukt houden kom ik in zo’n scherm: Als u het herstelscherm ziet op een iPhone, iPad of iPod touch - Apple Support (NL) en nu is mijn mac al 10 minuten bezig met iets downloaden maar ik weet niet eens of er uberhaupt iets gebeurt?? Janken dit want ik gebruik geen icloud als back-up en ik ben bank dat updaten niet werkt en ik hem straks helemaal moet herstellen.

edit:

Noooo fuck :cry:

Omg ik ben echt zo blij dat ik hem niet gereset heb. Op een gegeven moment ben ik uit de restore modus gegaan (het was echt al half 2 en ik was al bezig vanaf 10 uur ofzo) waardoor die weer in een “boot loop” kwam ofzo? Steeds opstarten naar het Apple logo en dan weer uit, aan, uit, etc. Ik heb hem de hele nacht door laten gaan en 's ochtends was de batterij natuurlijk leeg.

En net doe ik hem aan de oplader en hij gaat gewoon weer aan ?!?!?! :cry: Direct icloud+ aangeschaft (duurde ook 45 minuten voordat die een betaalmethode pakte maar ok.) en nu is die een reservekopie aan het maken.

Pfffff wat was ik er gisteren ziek van. Gewoon dik een half jaar aan foto’s en whatsapp wat ik nog niet op mijn mac had gezet he.

Alleen de gezichtsherkenning doet het nog steeds niet dus daar is denk ik gisteren in de regen iets van vocht in gekomen ben ik bang. Maar als het goed is heb ik nog garantie op deze telefoon (via refurbished) dus ik ga later daar eens naar kijken…

Pak van mijn hart dit wow.

5 likes

Ik heb morgen een Teams meeting gepland maar ik heb absoluut geen idee hoe dit werkt… Kan iemand me helpen? Heb via een site genaamd Calendly een uur vastgelegd en hierbij mijn naam en werk-email opgegeven. Daarna kreeg ik een bevestigingsmail met een code en wachtwoord voor de vergadering. Ik heb de app van Teams gedownload. Moet ik nu verder nog iets doen? Gewoon op het uur van afspraak die code en WW gebruiken? Of moet ik mijn email hier op een of andere manier aan linken ofzo? Ik weet niet goed of ik opgebeld ga worden of hoe dit werkt… Ik heb geen login ofzo gemaakt voor Teams, moet dat?

1 like

https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-teams/join-a-meeting
Hier kun je die ingeven op het moment dat meeting gepland is. Een login heb je dan als het goed is niet nodig, enkel die code + pw.

Normaal kun je teams ook in je browser gebruiken, maar hij zal pushen om de app te installeren. Bepaalde features werken ook niet zo goed in de browser, dus dat kun je eventueel doen.

2 likes

Uhm ik ben dus aan het wachten in Teams maar heb ik het zo juist gedaan? Want zit nu al 20 min te wachten en krijg enkel dit scherm…

De anderen in die meeting moeten jou nu toevoegen. Je staat nu in een wachtruimte, zeg maar. Maar jij hebt het georganiseerd toch? Dan zou je er meteen in moeten zitten.

Nee, iemand anders heeft het georganiseerd denk ik? Ik heb via haar Calendly site een afspraak gemaakt en kreeg dan een code en ww toegestuurd.

1 like

Is er iemand in tha house met serieus verstand van Woocommerce en btw tarieven bij verzending? En dan niet iemand die ook wel eens wat geknutseld heeft of kan googelen. Want zo ver ben ik zelf ook.

Ik werk met twee verschillende btw tarieven, 9% en 21%. Als ik daarvoor twee verschillende verzendklassen aanmaak en bij berekeningstype aangeef: per bestelling: bereken verzendkosten voor de duurste verzendklasse. Dan neemt 'ie dus de verzendklasse van 9% btw omdat dat bedrag excl. btw hoger is dan die van 21%. MAAR, dan rekent 'ie over dat bedrag het verkeerde tarief van 21%. En dan zijn de verzendkosten dus geen 6,95 meer maar 7,72 (zeg ik even uit mijn hoofd). Dit voorbeeld geldt overigens alleen wanneer iemand producten toevoegt die dus verschillende btw tarieven hebben. Anders is er geen probleem. Ik wil weten hoe andere webshops dat instellen met verschillende btw tarieven en verzending. Want ik begrijp dat Woocommerce daar zelf geen oplossing voor heeft.

1 like

Wij zoeken dus een nieuwe televisie, maar hebben nog nooit een tv gekocht want doorgaans kregen we een oudje van familie. Nu wil ik heeel graag een smarttv waarmee ik soepel youtube kan casten met mijn iPhone. Heeft er iemand aanraders qua merk en/of lijn of tv-aanraders die geen fortuin kosten?

Welke grootte wil je en wat is geen fortuin?

1 like

43 inch en bij voorkeur max 500/600€. Verder is beeldkwaliteit meestal prima en vind ik vooral ingebouwd geluid belangrijk nu gezien we nog weinig trek hebben in een soundbar.