Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Inderdaad, en in winkels waar meerdere tv’s naast elkaar staan is de goedkoopste vaak verkeerd ingesteld waardoor die beeldkwaliteit lelijk lijkt.
Ik heb zelf een relatief nieuwe samsung en youtube streamt goed. Die van mij is 55 inch en ook qua prijs niet echt wat je zoekt

2 likes

Ik ben net als @tessel ook erg tevreden over mijn Samsung! Overigens had ik hiervoor een LG en die was qua streamen ook prima, ik vind alleen de samsung net wat logischer (maar dat kan ook zijn omdat dit een nieuwer model is)

1 like

Ja viel me sowieso op bij de coolblue

1 like

Tegenwoordig kan je met bijna elke tv wel smarttv wel soepel streamen

1 like

ik heb deze samsung en ben er heel tevreden over, is een smart tv en past ook binnen je budget

3 likes

Is er een timer-widget voor Windows die over je vensters heen valt? (Dus als ik in Word of Outlook oid bezig ben, hij dan blijft staan zonder naar de achtergrond te verdwijnen). Ik heb al Gegoogled maar ik kan niet vinden wat ik zoek.

Volgens mij is dit echt een basic hardware vraag maar ik loop even vast:

Ik wil twee schermen aan mijn laptop aansluiten. Ik heb alleen heb maar 1 HDMI poort en daisy chaining lijkt niet te kunnen. Een HDMI splitter werkt niet niet. Is de enige oplossing dan een docking station? Zo ja, wat is mijn goedkoopste optie die hiervoor werkt? Die krengen zijn duur zie ik nu en dat had ik even niet ingecalculeerd…

2 likes

Heb je nog een andere aansluiting in je laptop? Bijvoorbeeld DP (display port) of USB C?
Dan zou het ook kunnen.

Anders inderdaad een docking, je hebt ook wel betaalbare waar je je laptop niet inklikt maar die gewoon een soort tussenstuk zijn (weet niet welke aansluitingen je hebt maar met usb c bijvoorbeeld best goed te doen)

1 like

Thanks! Ik heb op mijn monitor geen usb-c ingang helaas, wel een ss-usb (?) ingang naar usb maar als ik dat inplug gebeurt er niks met de monitor… ik ga nog eens kijken of ik ergens een kabel naar de display port heb liggen en anders toch maar zoeken naar een docking station

1 like

Of het voor widgets werkt weet ik niet, maar met win+ctrl+t kan je een venster vastpinnen (always on top). PowerToys Always on Top utility for Windows | Microsoft Learn
Je hebt ook wel programma’s die dat kunnen doen, WindowTop bijvoorbeeld.

1 like

Wow goeie, ga ik proberen. Klinkt goed, dankjewel!!

Waarschijnlijk is het antwoord nee op mijn vraag, maar ga m toch stellen.

Ik moet op werk vaak bestanden in meerdere mappen opslaan, vaak zijn die bijlagen uit een mail. Nu is dat best een tijdrovende klus, dus vroeg ik me af of er een mogelijkheid is dat je een bestand in 1x in verschillende mappen kan opslaan. Weet iemand dat?

Is dit lokaal op windows?
Is het van belang om het bestand echt drie keer apart op te slaan? omdat het bv drie keer anders bewerkt moet worden? Of kan opslaan op 1 locatie en links op de andere locaties ook werken?
Moet de bijlage telkens op dezelfde locaties terechtkomen, of is dit per mail helemaal verschillend?

1 like

Het is helaas echt nodig om het bestand op verschillende locaties op te slaan. En het is per mail verschillend waar het opgeslagen moet worden.

Het gaat idd om windows.

1 like

Ik heb tot nu toe bij al mijn laptops gehad dat de batterijduur veel minder werd na een aantal jaar. Dus denk dat dat eigenlijk wel normaal is.

1 like

Weet iemand hier of je de Samsung The Frame ook in een reguliere muurbeugel kan plaatsen en ophangen? Ik weet dat het principe is om 'm zo plat mogelijk op de hangen in de no gap beugel, zodat het op een kunstwerk lijkt, maar wil toch graag weten of het uberhaupt kan. Ik wil gewoon relatief dicht tegen muur aan en met een fancy beugel die tv kunnen draaien van de muur het liefst.

Weet iemand hoe ik mijn iPhone kan updated naar de nieuwste software? Ik krijg telkens een melding dat de connectie met het internet is verbroken en dat het daarom niet is gelukt. Heb opnieuw opstarten etc al geprobeerd…

3 likes

Via je computer (aan een draadje)

1 like

Niet meer nodig :slight_smile:

Beetje laat maar ik zou het kunnen doen

2 likes