Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Is er een manier om op je iPhone te sorteren tussen foto’s die je zelf hebt gemaakt en foto’s die via whatsapp etc gestuurd zijn? Ik wil foto’s laten afdrukken maar dan wel alleen de foto’s die ik zelf heb gemaakt (andere zijn van mindere kwaliteit, maar ik kan niet op het oog zien welke van mij zijn en welke aan mij gestuurd). Of kun je ze sorteren op bestandsgrootte oid?

Hoe ik dit zou oplossen: als het goed is staan alle foto’s die je via whatsapp hebt ontvangen in een apart album genaamd Whatsapp. Die zou ik dan (tijdelijk) allemaal verbergen. Vervolgens kun je in het hoofdoverzicht de foto’s selecteren die je wilt afdrukken.

1 like

Oooo die had ik nog niet gevonden! Ga ik proberen, thanks

1 like

En als aanvulling op de tip van het sorteren: je kunt bij de instellingen van een foto zien wat de afmetingen zijn en waar hij vandaan komt.

1 like

Ik zoek een app zoals Get Sorted maar dan voor Android. Heb er al een paar geprobeerd die ik op google tegen kwam maar het is het allemaal net niet. Iemand een tip?

Ik heb iets vreemds met m’n iPhone. Het is een vrij nieuwe (iPhone 15 pro), maar de batterij gaat echt razendsnel leeg. Ik red een dag amper.

Gekeken bij ‘batterij’ in instellingen zou vooral Whatsapp veel batterij verbruiken, ook door achtergrondactiviteit. Maar het gekke is dat ik “ververs op achtergrond” voor Whatsapp heb uitstaan. En überhaupt bij Instellingen heb ik het verversen op de achtergrond uitgezet.

Herkent iemand dit?

2 likes

Heb je iOS18 gedownload? Er zijn wat aanpassingen gedaan op hoe de batterij laadt. Er zijn meerdere tiktoks en YouTube videos gemaakt over de nieuwe functies en instellingen. Misschien helpt het om daar eens naar te kijken? En kijk sowieso even naar de batterijconditie en aantal cycli.

2 likes

Yes, ik zit op de laatste software inderdaad. Batterijconditie zou normaal zijn (96%) en aantal cycli is 236.

Ik ga eens YouTuben! Heb geen idee wat met de laatste software-update is veranderd.

2 likes

Je bent volgens mij niet de enige, zie: iPhone battery draining after iOS 18 Upda… - Apple Community
Dit is waarom ik altijd wacht op de eerste update na een nieuwe iOS versie. In die eerste zitten vaker dit soort problemen. Heb jij nu niets meer aan, sorry, maar voor eventuele meelezers. Wacht nog even!

1 like

Pfff wat ontzettend stom. Hopelijk komen ze snel met een fix, dit slaat nergens op. Wel onwijs bedankt voor het meedenken!

1 like

Slidebox? Of heb je die ook al geprobeerd?

2 likes

Thanks!!

Wat zijn jullie aanraders voor draadloze oortjes? Met noice cancelling en ik hoef niet de aller beste, maar wel gewoon goed geluid. Er zijn zoveel opties tegenwoordig.

Ik heb de jabra 3 en heel tevreden over. Heb ze al meerdere jaren.

1 like

Ik kijk altijd op www.scarbir.com voor reviews van betaalbare maar goede oortjes.

1 like

Op mijn keyboard doet de hoofdletter w het ineens niet meer. De normale w werkt wel, alle andere HOOFDLETTERS werken prima (zoals je ziet) maar hij weigert een hoofdletter w te typen. Heeft iemand dit weleens gehad? Enig idee wat het kan zijn?

(Met capslock een W typen lukt wel)

Huh bedoel je dan met shift of hoe doe je anders een hoofdletter?

Jep met shift werkt het niet. Elke andere hoofdletter wel gewoon. En een kleine w werkt ook. Maar shift + w indrukken geeft niets. Alsof je niets hebt ingetypt.

Is shift + w misschien ingesteld als sneltoets voor iets?

2 likes

Niet dat ik weet, maar ik zal vanavond even kijken of dat het misschien is.

1 like