Ik kende de term mesh wifi versterker niet, maar volgens mij hebben wij dat. Wij hebben specifiek een set van TP-Link Deco P7 versterkers, omdat ik dat kon lenen/gebruiken van iemand die het niet meer nodig heeft. In het begin ging het vaak in error maar inmiddels werkt het wel al een hele tijd stabiel! En volgens mij hebben wij relatief oude modellen.
Oh lol, ik schrijf dit hele verhaal maar volgens mij hebben wij die apparaten uiteindelijk wel via een UTP gat in de muur aangesloten, want die hebben wij op elke verdieping. Van daaruit verzenden die Deco’s dus een wifi signaal zodat we op de hele verdieping een goed signaal hebben. Ik denk dat het in error ging toen we probeerden dat die afzonderlijke Deco’s via wifi met elkaar verbinden ook; maar wij woning in nieuwbouw met betonnen muren overal, en dat werkte dus niet goed voor ons. Goed, ik weet dus niet of je wat aan dit verhaal hebt maar ik laat het voor de zekerheid toch maar staan.
Over je andere vraag: (nog) geen ervaring maar ik heb een tijdje gezocht naar smartlampsystemen en was/ben uiteindelijk van plan het systeem van IKEA te kopen. Zoals ik het begrepen heb kan je dat met en zonder de “echte” schakelaar gebruiken (ik wil juist wel de echte schakelaar gebruiken voor aan/uit en niet via een afstandsbediening of app, maar ik wil wel lichten kunnen dimmen zonder “echte” dimschakelaars), en zou je een afstandsbediening dus inderdaad op een logische plek kunnen hangen en die voortaan gebruiken.