Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Ik heb de s24 en nooit een probleem met NFC gehad. Wist ook helemaal niet dat daar iets mee zou zijn.

Ik kies als het even kan voor Samsung. Elke Samsung die ik gehad heb, ging 4+ jaar mee en dan ging ik eens rustig nadenken over iets nieuws. Elke keer dat ik me heb laten verleiden tot iets anders was het toestel na 2 jaar zo slecht dat ik echt accuut een nieuwe nodig had.

1 like

O dat klinkt al fijn. Ik wil eigenlijk gewoon de S24😂 hoe bevalt ie jou? Ik kom van de S21 FE dus vooruitgang is het sowieso haha

2 likes

Gewoon goed, fijne telefoon, nooit iets mee aan de hand. Heb 'm een jaar nu. Ik vind het fijn dat hij niet overdreven groot is.

Ik had hiervoor een s10e. Die was nog helemaal prima, behalve dat de accu wel snel leeg ging.

1 like

ik volg altijd een suggestie van tweakers eigenlijk https://tweakers.net/best-buy-guide/smartphones/

1 like

Thanks! Dit kende ik nog niet. Ik zocht alle telefoons los op :joy:

2 likes

Ik wacht tot die het bijna niet meer doet. En dan haal ik gewoon weer de nieuwste samsung. Neem mijn man altijd mee want die vind het wel leuk om het verschil tussen al die series uit te zoeken en wat dan het beste bij mij past.

3 likes

Snap ik! Tweakers is op dat vlak echt fijn als je eerder als leek iets nieuw van technologische snufjes aan het zoeken bent, de comments zijn wel te nerdy vind ik vaak haha

2 likes

Was net de consumentengids aan het lezen :smile:

5 likes

Thanks ik heb dit net geregeld. Kreeg een mail dat het 2 euro omhoog zou gaan en toen herinnerde ik me ineens dat er iets op het forum stond daarover!

1 like

Nee joh, zijn helemaal geen nfc problemen. S24 ftw

2 likes

Heeft iemand wel eens gebruik gemaakt van een inruilactie bij mediamarkt? Ik kan mijn telefoon inruilen voor 132 euro zeggen ze op de site, maar dat geld wil ik dan graag gebruiken voor mijn nieuwe telefoon.
Ik weet alleen niet zo goed hoe het werkt. Je moet naar de smartbar om 'm in te leveren, maar dan kan ik mijn gegevens niet meer overzetten.
Als je 'm later inlevert krijg je een cadeaukaart maar dat is niet wat ik wil. Ik heb nu bedacht om voordat ik naar de winkel ga met smart switch een back up te maken op mijn laptop en 'm dan al leeg mee te nemen naar de winkel. Is het zo simpel of zie ik iets over het hoofd?

Niet geprobeerd, maar je kunt toch een back-up van alles maken en daarna een factory reset doen voor je naar de winkel gaat? Ik doe dit sowieso altijd handmatig om zo min mogelijk troepjes mee te nemen naar mijn nieuwe telefoon

2 likes

Ja ik ben alleen niet zo heel technisch. Dus mijn whatsapp maakt een back up op een ander mailadres dan andere dingen op mijn telefoon. Dus geen idee hoe ik dan kan zorgen dat ik alles heb :joy: maar ga nu back-ups maken op mijn laptop idd

1 like

Ik krijg op Snapchat allemaal verhalen van mensen die ik niet ken/wel in m’n contacten heb maar geen vrienden mee ben op Snapchat, weet iemand of zij wel een melding krijgen als ik een screenshot maak van hun verhaal? En of ze überhaupt kunnen zien dat ik het heb bekeken. Asking for my boss :joy:

Ja dit kan je zien en screenshot ook

Was ik al bang voor, da’s dan pech voor mij

Heb al een tijd dat mijn insta app op m’n iPhone niet goed werkt. Eraf gooien en opnieuw installeren al geprobeerd en online vind ik niet zoveel, wellicht deels bij gebrek aan ‘hoe google ik dit specifieke probleem fatsoenlijk’.

Als ik bijv. posts van mensen die ik volg wil kijken laadt ie niet en bij verkennen zie ik wel allemaal posts maar als ik er dan een aanklik laadt de caption niet, kan ik bijv. bij meerdere foto’s er niet doorheen bladeren. App en software zijn up to date en toestel is niet te oud.

Iemand hier enig idee wat ik kan doen om dit te fixen?

1 like

Hebben jullie tips voor fijne wifi extenders? Ik werk veel thuis en dat doe ik nu beneden i.v.m. de wifi. Op de 1e verdieping is deze erg matig, maar met zo’n extender misschien wel te verbeteren dacht ik?

Ik heb geen ervaring met extenders, maar wel met van die extra dingen van je provider. Mijn ouders hebben zo’n ding van kpn en dat werkt echt top. Volgens mij betalen ze daar wel extra voor

Bedoel je dit ding? Wij zitten ook bij KPN dus dat is wel een goede oplossing dan denk ik.