Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Zijn hier mensen met een binnenhuis camera? Waarom en raad je het aan?

Ik ben dus zo benieuwd wat mijn kat de hele dag doet, dat ik misschien wel zo’n. Ring canera wil halen voor binnen. Maarja dat is eigenlijk onzin natuurlijk

1 like

Hahaha herkenbaar :joy: ik wil dit ook weten (terwijl het antwoord bij mijn kat 99% uit slapen bestaat)

1 like

Ik heb een vraag over Excel:
ik heb voor elke maand één tabblad waarin ik mijn financiën bij houdt. Nu zou ik graag een tabblad willen maken met daarin de totalen voor een jaar. Hoe koppel ik nou een cel van bijv het tabblad januari en februari aan dat totalen tabblad? Het is vast een simpele formule/koppeling maar ik kom er even niet uit

1 like

Ah echt? Dat wist ik niet, klinkt best logisch. Nee, toch beter om dan mijn kat haar privacy te behouden.

2 likes

Je typt in je totalentabblad in de cel waar de informatie moet komen te staan “=(“ vervolgens ga je naar het tabblad met de info die je over wilt nemen, klik je die cel aan, type je “)” en kun je op enter drukken. Dan heeft hij de info van die cel gekopieerd.
Mocht je dus iets wijzigen in je originele tabblad zal je tabblad met totalen ook wijzigen.

2 likes

Je kan de beelden gewoon lokaal opslaan. Dat zou ik doen. En smart devices altijd op een gastnetwerk zetten (das echt niet zo moeilijk aan te maken en zou je sowieso ook voor je visite moeten doen ipv je eigen wachtwoord geven).

2 likes

Spotify gaat een prijsverhoging doorvoeren. Als je al premium hebt en geen gebruik wil maken van de luisterboeken kun je deze verhoging voorkomen: Android-tips: zo voorkom je de april-prijsverhogingen van Spotify

12 likes

Hoe bepalen jullie wat je nieuwe telefoon wordt? ‘Vroeger’ kocht je gewoon het nieuwste model maar het is echt een onoverzichtelijk oerwoud geworden :joy: in principe wil ik samsung. S24 geeft veel NFC problemen lees ik, S23FE heeft niet zo’n goede accu. S25 is te duur. Ik weet niet op basis waarvan ik moet kiezen want op coolblue etc staan de ondervonden problemen er natuurlijk niet bij

1 like

Ik heb de s24 en nooit een probleem met NFC gehad. Wist ook helemaal niet dat daar iets mee zou zijn.

Ik kies als het even kan voor Samsung. Elke Samsung die ik gehad heb, ging 4+ jaar mee en dan ging ik eens rustig nadenken over iets nieuws. Elke keer dat ik me heb laten verleiden tot iets anders was het toestel na 2 jaar zo slecht dat ik echt accuut een nieuwe nodig had.

1 like

O dat klinkt al fijn. Ik wil eigenlijk gewoon de S24😂 hoe bevalt ie jou? Ik kom van de S21 FE dus vooruitgang is het sowieso haha

2 likes

Gewoon goed, fijne telefoon, nooit iets mee aan de hand. Heb 'm een jaar nu. Ik vind het fijn dat hij niet overdreven groot is.

Ik had hiervoor een s10e. Die was nog helemaal prima, behalve dat de accu wel snel leeg ging.

1 like

ik volg altijd een suggestie van tweakers eigenlijk https://tweakers.net/best-buy-guide/smartphones/

1 like

Thanks! Dit kende ik nog niet. Ik zocht alle telefoons los op :joy:

1 like

Ik wacht tot die het bijna niet meer doet. En dan haal ik gewoon weer de nieuwste samsung. Neem mijn man altijd mee want die vind het wel leuk om het verschil tussen al die series uit te zoeken en wat dan het beste bij mij past.

3 likes

Snap ik! Tweakers is op dat vlak echt fijn als je eerder als leek iets nieuw van technologische snufjes aan het zoeken bent, de comments zijn wel te nerdy vind ik vaak haha

2 likes

Was net de consumentengids aan het lezen :smile:

5 likes

Thanks ik heb dit net geregeld. Kreeg een mail dat het 2 euro omhoog zou gaan en toen herinnerde ik me ineens dat er iets op het forum stond daarover!

1 like

Nee joh, zijn helemaal geen nfc problemen. S24 ftw

2 likes

Heeft iemand wel eens gebruik gemaakt van een inruilactie bij mediamarkt? Ik kan mijn telefoon inruilen voor 132 euro zeggen ze op de site, maar dat geld wil ik dan graag gebruiken voor mijn nieuwe telefoon.
Ik weet alleen niet zo goed hoe het werkt. Je moet naar de smartbar om 'm in te leveren, maar dan kan ik mijn gegevens niet meer overzetten.
Als je 'm later inlevert krijg je een cadeaukaart maar dat is niet wat ik wil. Ik heb nu bedacht om voordat ik naar de winkel ga met smart switch een back up te maken op mijn laptop en 'm dan al leeg mee te nemen naar de winkel. Is het zo simpel of zie ik iets over het hoofd?

Niet geprobeerd, maar je kunt toch een back-up van alles maken en daarna een factory reset doen voor je naar de winkel gaat? Ik doe dit sowieso altijd handmatig om zo min mogelijk troepjes mee te nemen naar mijn nieuwe telefoon

2 likes