"Als ik mijn schoolwerk met net zoveel passie en toewijding had benaderd als het transcript van deze Youtube video was ik cum laude geslaagd, al zeg ik het zelf. Klik hier de samenvatting van de video van Demi en Rodanya
Vraag 1: wat dachten jullie toen jullie elkaar voor het eerst zagen? Ziet er leuk uit, meteen een klik.
Vraag 2: Hoe komt het dat jullie zo goed bevriend zijn geraakt? Klikte gelijk goed.
Vraag 3: Gaan jullie nog met de andere meiden om? Beiden hebben geen contact meer met Milou omdat er âââbeefâ" was (Milou heeft een gesprek met Rodanya online gezet) en ze vinden Milou iemand zonder mening en niet eerlijk. Met Laura hebben ze nog wel contact.
Vraag 4: Hebben jullie spijt van jullie deelname? Beide geen spijt maar Rodanya zou niet nog een keer meedoen.
Vraag 5: Wat was het zwaarste en hoe was de casting? Zwaarste was het opschieten met de productie omdat ze veel conflicten hadden. Demi had naar eigen zeggen vaak door dat de productie reacties aan het uitlokken was.
Casting koste volgens Demi een paar jaar van je leven. Ze stellen je tijdens de casting allerlei vragen (drink je veel? feest je veel?), je moet voor de camera in je bikini en sommigen moesten een stukje dansen.
Vraag 6: Klopt het dat er buiten de opnames niks te doen is? Ja, er is buiten de opnames geen reet te doen. Rodanya vond het verschrikkelijk. Om 10u kregen ze een verschrikkelijk ontbijt en ze mochten daarvoor al niet zelf hun bed uitkomen omdat ze dan scenes op konden nemen dat ze wakker werden gemaakt. Om 12u weer eten, tussendoor alleen chips en chocola. Er was wel voldoende drinken. Om 19:30 mochten ze pas weer eten. In de avond waren ze verplicht om te feesten en werden ze gevraagd om tequila shotjes te nemen. Demi en Rodanya worden zichtbaar boos als ze terugdenken aan deze heftige momenten.
Vraag 7: Mocht je zelf kiezen met wie je op date ging? Nee. Eerst wel maar op gegeven moment niet meer anders klopten de verhaallijnen niet meer.
Vraag 8: Hoe was de productie? Verschrikkelijk! Rodanya kreeg ruzie met een cameraman omdat ze het water niet in wilde.
Vraag 9: Van welk koppel dacht je dat ze het niet zouden redden? Beiden zeggen Heikkie en Milou. Milou had namelijk de grootste kamer en de roddel ging dat diegene die de grootste kamer kreeg, volgens de productie de grootste kans had om vreemd te gaan.
Vraag 10: Zou je mee willen doen als verleidster? Wat vond je van de verleidster? Nee. De verleidsters worden volgens hun niet leuk neergezet en je moet jezelf dan verkopen. Ze vinden Temptation USA wat dat betreft beter.
Vraag 11: Leek het op hoe het echt was? Nee. Er wordt een hele verhaallijn om iedereen heen bedacht. âWat voor type ben je en wat voor type kunnen we je makenâ. Heel veel dingen moesten meerdere keren over worden gedaan voor de camera. Veel geknipt en geplakt in afleveringen.
Vraag 12: Hoe zit het kampvuur in elkaar? Wederom verschrikkelijk. (ik krijg het idee dat dit of Rodanya haar stopwoord is of het was echt een hele verschrikkelijke, traumatische ervaring). Soms was het kampvuur om 00:30, heel zenuwslopend dat wachten. Daarna moest je nog feesten, ook heel heftig.
Vraag 13: Hoe ging het met de verleiders? Prima. Demi kon vooral LEVELEN met Denzel en Gaetan (nu niet meer met Gaetan. Soms wat onenigheid met Jamie want die was altijd dronken. Onderling waren de verleiders veel aan het roddelen en zeuren over elkaar waardoor Demi soms dacht dat ze in een gesticht terecht was gekomen.
Vraag 14: Hoe heb je daar fotoâs kunnen maken zonder telefoon? De productie maakte fotoâs (Rodanya spreekt het woord productie inmiddels uit alsof ze het over een kakkerlak heeft) en die hebben we nu pas gekregen.
Vraag 15: Zouden jullie mee willen doen een Temptation VIPS? Rodanya nu in ieder geval niet omdat ze zwanger is. Je mag ook niet mee doen als je samen een kind hebt. Maar Rodanya denkt dat de productie haar nooit meer mee wil hebben, Demi beaamt dit. Demi zou het doen voor heel veel geld omdat het meer dan een jaar van je leven in beslag neemt en veel impact heeft.
Demi vindt Yasmin en Thomas heel nep overkomen in dit seizoen van VIPS maar ze hebben wel medelijden met Yasmin. Beiden vinden Shirley en Damian heel grappig. Van Pommeline en Fabri vragen ze zich af waarom ze meedoen en Pommeline zit alleen maar te janken. Terwijl juist zij zouden moeten weten wat er achter de schermen allemaal gebeurd (zouden zij ook ervaring hebben met een verschrikkelijke productie?)
Vraag 16: Wat voor invloed had Temptation op jullie leven en krijgen jullie veel haat? Rodanya krijgt heel veel haat omdat zij heel slecht neer is gezet. Klopte totaal niet met de werkelijkheid. Hier komt nog een video over met haar kant van het verhaal (ik weet niet of ik me daar nog een keer voor op ga offeren).
Beiden vinden dat ze hierin heel slecht zijn begeleid (door de productie? het kwaad achter alles?) en dat niemand hen in bescherming nam. Ze zouden media training krijgen maar dit is er nooit van gekomen.
Nou beiden zouden er een boek over kunnen schrijven maar thank god houden ze het dit keer bij een video van een half uur. Er is nog zoveel wat ze kunnen vertellen maar ze moeten zich een beetje inhouden, dit is genoeg geweest.