Tennis-topic

Ik ben benieuwd of er animo is voor een topic over tennis.

Dit jaar ben ik begonnen met les en ik vind het zo leuk! Er wordt ook continu gevraagd of ik aan dit toernooi wil mee doen of aan dat toernooi maar dat zie ik mezelf nog niet zo snel doen. Hoe deden jullie dat in je eerste jaar?

Geen tennis maar vroeger veel badminton. Ik ben zo snel mogelijk begonnen met toernooien en competitie . Was en leuk en je ziet goed waar je aan kan werken. Daarnaast leer je er super veel van.

Iemand die Kiki Bertens ook volgt (mag het ook over wedstrijden gaan van de toppers?)

Wat leuk!!!

Ik ken “start to tennis” niet, is dat iets specifieks of heten de tennislessen bij jou zo?

Ik lees via Google dat het iets in Vlaanderen is? Jammer dat het niet in Nederland is want lijkt me erg leuk

1 like

Ja badminton heb ik ook jaaaaren gedaan. Ook competitie en ook 2 jaar bij een studentenbadmintonvereniging. Was erg leuk! Wie weet pak ik het ooit weer eens op.

Wilde vroeger liever op tennis, maar dat vonden m’n ouders te duur, dus vandaar badminton haha. Heb begin dit jaar ook tennisles gehad, maar weet niet zo goed wat ik ervan vond? Badminton wordt altijd meer als suf gezien ofzo, maar eigenlijk vind ik het denk ik leuker. Misschien ook omdat ik er beter in ben :tongue:

Vind tennis overigens wel altijd heel leuk om te kijken, hoewel ik de laatste jaren iets minder trouw kijk dan voorheen, toen keek ik echt alle grand slams van voor naar achter en sowieso alles wat qua tennis op tv was… Ik moet nu eigenlijk weer op zoek naar een nieuwe favoriete speler denk ik.

Hier nog iemand die ook de finale van de Australian Open kijkt?

1 like

Wat een tegenvaller :weary:

Ik ben geen Nadal fan, maar had op meer dan dit gehoopt. (en ik vind djokovic een kwal haha)

Echt een Nadal fan hier en vind Djokovic zo onsympathiek, arrogant, etc. Dus echt klote dit… VAMOSSSSS!!

Ik zat even te zoeken op tennis en zie dat er zelfs een topic voor is :smiley: tof! Ik tennis zelf ook (Friesland). Heb straks een wedstrijd binnen, dus zit nu al even een bakje pasta naar binnen te werken :slight_smile: doen er hier meer aan toernooien/competitie?

1 like

Ik ben sinds november aan het tennissen! Ik ben heel slecht maar ga wel vanaf april competitie spelen :joy: vind het wel heel spannend. Gelukkig wel een 8/9 competitie.

Super leuk! Ik heb vorig jaar ook 8/9 gedaan, ga nu de normale voorjaarscompetitie doen. Onwijs veel zin in. Ook gewoon lekker toernooitjes in de 9 doen, daar leer je zoveel van :smiley:

1 like

Ja een toernooi is inderdaad ook een goed idee! Veel succes straks :raising_hand_woman:t3:‍♀

Ik tennis sinds vorig jaar april en nu kwam er via de mail een uitnodiging voor een competitiestart op de club. Als je een dubbelmaatje hebt kun je je zo aanmelden en als je die niet hebt zoeken zij er een voor je. Ik wil het heeeeel graag maat ik denk niet dat ik het durf. Ik ben ook heel slecht en heb nog nooit een wedstrijd gespeeld. Mijn trainingsmaatje zal het denk ik niet willen dus dan moet ik ook nog spelen met iemand die ik niet ken. Maar ik wil het super graag

Gewoon doen! Mijn trainingsmaatjes willen competitie spelen op zaterdag, maar ik wil competitie spelen op zondag (mijn vriend zijn wedstrijden zijn altijd op zondag, als ik dan wedstrijden op zaterdag heb kunnen we nooit wat leuks doen). Ik heb me dus alleen opgegeven voor de zondag. Ben inmiddels ingedeeld en we gaan begin maart eens afspreken met z’n vieren :slight_smile: Ook super veel zin in!

Veel clubs hebben trouwens wel een toss-avond. Dan kun je gewoon lekker wedstrijdjes spelen met verschillende partners. Leer je de andere clubleden ook wat kennen :wink:

1 like

Heb trouwens gewonnen! 6-1 / 6-4. Werd in de tweede set op 5-4 nog even spannend :open_mouth: maar viel gelukkig de goede kant op.

2 likes

Oh supernetjes! Daar mag je trots op zijn :sunglasses:

1 like

Hebben jullie goede tips betreft bovenkleding nu het ietsje warmer wordt, maar nog niet voldoende voor een shirt (in mijn geval) en waar wel ballen ergens in bewaard kunnen worden? De hoodies die ik nu zie lijken me nog net iets te warm. Graag dus iets wat wel ademend is, iets van een ballen bewaar plek (buidel) en dunne stof met lange mouwen.

Ik heb deze: https://www.decathlon.nl/p/shirt-lange-mouwen-jogging-dames-run-warm-hood-koraalrood/_/R-p-X8488383?mc=8488383&c=ROZE Deze is lichtgevoerd en de mouwen kun je makkelijk opstropen. Daaronder heb ik gewoon een sportbh met een dun hempje, als het wat kouder is hem ik er een thermohempje onder. Heel blij mee! De buidel is ook heel chill.

De link die je stuurt doet het bij mij niet. Is het toevallig deze maar dan een andere kleur? https://www.decathlon.nl/p/hoodie-met-lange-mouwen-jogging-dames-run-warm-marineblauw/_/R-p-X8488384?mc=8488384&c=BLAUW

1 like