Tennis-topic

Ja! Wat gek dat die andere het niet deed. Ik heb hem trouwens in het koraal roze/rood.

Heb even nieuwe tennisschoenen gekocht in de sale. Ik had Nikeā€™s, maar door mijn platvoetjes sta ik daarop heel snel scheef naar binnen. Deze gaan me (hopelijk) meer stevigheid bieden. Zijn asics en ik vind ze ZO vet.

3 likes

Vandaag mijn allereerste tennistoernooi. Het wordt gelukkig mooi weer en ik ga met een vriendin naar alsnog vind ik het super spannend

Hoe ging het? :slight_smile: Beetje laat, maar zie het nu pas. Haha.

Ik had gisteren mā€™n eerste competitie dag. Vond het zo spannend! Voor het eerst ook enkelen. Die heb ik na 2,5 uur spelen gewonnen met 6-1/5-7/3-6. Ik baalde ZO van die eerste set. In set 2 kan ik met 1-5 voor, maar ze kwam terug tot 5-5. Gelukkig kon ik het afmaken.

Nadeel was dat ik na ongeveer 15/20min direct door moest met mā€™n dubbel. Die hebben we uiteindelijk net verloren in de super tie-break. 6-7/6-4/11-9 :frowning: Maar, wel goed gespeeld!

Nu vooral spierpijn xD

1 like

Ik heb een nieuwe tennistas gekocht (wilde graag 1 die je ook als rugtas kan dragen). Iemand interesse in mijn ā€˜oudeā€™? Hij is nu een jaar oud en is nog helemaal mooi. Er is 1 groot vak voor je kleding/spullen, 1 vak voor je racket(s) en 1 klein vakje voor. Ik heb 2 rackets in het racketvak gehad, dat paste makkelijk. Ik wil er graag ā‚¬20 voor.

Oo sorry ik zie deze reactie nu pas. Wat heb je een goede eerste competitiedag gehad zeg, super! Speel je al lang?

Mijn eerste toernooi was ook echt een succes. Het was uiteindelijk een dag met 90 vrouwen en je kon alleen dubbelen dus 45 koppels. Super gezellig en uiteindelijk heb ik gewoon 2 van de 3 wedstrijden gewonnen. Het gaf me echt wel inzicht in hoe ik speel t.o.v. mensen die echt net begonnen zijn en dan doe ik het echt niet super slecht haha.
Het was ook super mooi weer dus er kwamen 2 vrienden nog even kijken en mijn ouders kwamen kijken. Een vriendin deed ook mee dus was sowieso gezellig om die dag met haar door te brengen. Was echt een top dag en hoop echt dat ik dit vaker mag doen. Heb alleen helaas geen vaste dubbelpartner dus zal per toernooi moeten kijken of ik iemand kan vinden om het mee samen te doen.

Joehoe! Nu 2 trainingen gehad dus ik vind dat ik me hier ook mag aanmelden nu, haha. Ik ben dus echt een super-beginner en ik bak er nog helemaal niets van op het veld maar ik vind het wel leuk! Heb nog 3x privƩ-training en daarna sluit ik aan bij een groepje. Vind het nog steeds wel spannend omdat ik echt bang ben dat de trainer mij een hopeloos geval vind, maar ik moet ook weer niet teveel verwachten na 2 trainingen natuurlijk.

Wat hebben jullie trouwens aan tijdens de training? Ik draag nu gewoon een sportlegging en sportshirt, maar uiteindelijk is het handig om een paar ballen ergens kwijt te kunnen denk ik? En is een pet ook noodzakelijk?

3 likes

Wat leuk!! Het is gewoon oefenen en veel spelen, ook als je het nog niet zo lang doet. Door veel speeluren te maken wordt je snel beter :slight_smile:

Ik draag al vrij snel een rokje/broekje. Daar kun je ballen in bewaren, dat is inderdaad erg makkelijk. Afhankelijk van de temperatuur heb ik een tanktop/shirt/shirt met lange mouwen aan. Ik heb mā€™n cap alleen op bij veel zon. Dat is nu nog veel overdag, dus ik draag hem alleen bij wedstrijden nu op zondagmiddag (ik heb training van 20.30-21.30).

Wat ik trouwens wel heel fijn vind is een bandana. Ik heb er 1 van Nike. Die blijft super goed zitten en zit zachter dan een haarbandje (die ik altijd nog met bobby pins vast moet zetten). Hier een voorbeeld:

Een broek met zakken of een rokje inderdaad. Petje heb ik alleen voor de bloedhete dagen.

Leuk nog meer tennissers!

Gisteren de laatste competitiedag gehad en jeeeeeeeeeeemig, wat was het warm. Ik vond het echt onwijs zwaar, in dat weer tennissen. Iemand nog goede tips voor eten en drinken? Ik had een literfles water mee, maar na mā€™n dubbel had ik al zoā€™n buik vol water. Tijdens mā€™n enkel had ik wel dorst maar zoā€™n klotsende buik vol water speelt echt niet lekker, haha :sweat_smile:

Oh ja zoooo HEET. Niet echt tips eigenlijkā€¦vind het veel te warm en kom ook altijd thuis met een halve zonnesteek. Ben er gewoon niet voor gemaakt vrees ik. Erna in ieder geval goed eten en drinken, t-shirt ipv hemdje, petje op.

Ja, petje sowieso. Na de wedstrijd heb ik het restant water uit mā€™n fles over mā€™n nek/hoofd gegoten, dat was wel echt heeeeeel lekker even. Toen rustig uit kunnen puffen en de wedstrijd van mā€™n teamgenootje bekeken. Ben wel een mooi weer tennisser, maar dit was echt te.

Oh ja ik heb wel zon cooling handdoekje die je nat maakt en dan ook koud wordt. Gekocht bij de action.

Ik vond het gisteren ook te. Gelukkig alleen een enkel gespeeld. Kan me ook al dagen van tevoren druk maken dat het zo warm wordt, omdat ik eigenlijk altijd beroerd word.

Ging het wel goed? Gewonnen?

7-5 7-5 verloren. Wel de beste wedstrijd gespeeld van dit seizoen. Maar toch een dubbel gevoel, het viel net niet mijn kant op.
Jij?

Argh, balen he als het dan net de verkeerde kant op valt. Ik heb 6-2/6-3 gewonnen, maar de stand laat het makkelijker lijken dan dat het was. Zij kon heel veel retourneren en dat maakte dat we vrij lange rallyā€™s hadden. In die hitte echt heel zwaar. Op ten duur maar mā€™n krachten gespaard en gewoon gezorgd dat die bal over het net kwam ipv harde winners proberen te slaan.

1 like

Leuk topic! Ik speel ook tennis en ook afgelopen zaterdag de laatste competitie gespeeld! Helaas maar 5 wedstrijden intotaal gewonnen(van de hele competitie), al was het ook vaak wel spannend met tiebreaks

Ik heb deze in een andere kleur.

1 like

Ik heb https://www.tennisdirect.nl/tenniskleding/nike-court-dry-dress-1

Ik heb helaas geen aan-foto en ook nu niet in de gelegenheid om dat te maken. Maar ben er erg blij mee!

Heel leuk die!

Ik ben sinds afgelopen zondag bezig met mā€™n eerste toernooi. Dames enkel + dames dubbel. Mā€™n twee dubbels gewonnen en mā€™n eerste enkel ook. Vanavond de tweede. Super leuk nadat ik vorig jaar zo goed als alles verloor. :smiley:

Het enige domme is dat het weerbericht gisteren zei dat het bewolkt zou blijven, dus heb me niet ingesmeerd. Werd het tijdens mā€™n wedstrijd super zonnig. Ben dus verbrand :frowning: Doet gelukkig geen pijn, maar is wel irritant.

2 likes