Tennis-topic

Ik vind deze trouwens ook heeeeel vet:

Ik zou hem kopen, alleen heb ik al zoveel :joy:

1 like

Ik ben ook zoooo verbrand, zo dom! Succes vanavond!

Leuk een poule! Succes!!

1 like

Bam! Sta met de dames dubbel in de finale en met m’n enkel in de halve finale (beide 8). Vandaag even een dagje rust en morgen weer knallen.

2 likes

Ik heb nu 8 privé-lessen gehad en kreeg gisteravond complimenten van mijn trainer over mijn slag. Het ging ook echt lekker vond ik zelf en dat alleen door mijn grip een klein beetje aan te passen.

Nu heb ik voor de vakantie nog 2x les en daarna dus 6 weken niets en mijn trainer raadde aan om eens te kijken naar een maatje maar ik ken niemand op de club en ook niet in het dorp dus ik vind dat best lastig. Dussss ik probeer het hier ook eens: is er hier iemand in de omgeving zuid-Drenthe/Noord-Overijssel die in de zomer af en toe en balletje met me wil slaan? Ik ben zo nu en dan ook in Noord-Holland (west-friesland) dus daar zou het ook kunnen!

1 like

Ah jammer te ver weg!

Misschien leuk om een toernooitje te spelen?

1 like

Nou, ik ben echt een heel erge beginner dus ik zie het nog niet zitten om toernooitjes te gaan spelen, haha. Ik weet zelfs nog niet eens alle spelregels
 :sweat_smile:

1 like

@Salmiak haar idee is wel goed! Ik ben na een half jaar trainen ook gewoon toernooitjes gaan doen. Je kunt in de 8 of 9 categorie meedoen, dat zijn vrijwel allemaal tennissers die nog niet heel erg lang tennissen of er jaren uit zijn geweest. Daar leer je echt onwijs veel van. Ik verloor best veel, maar het was wel leuk. Dit jaar ben ik voor het eerst pas wedstrijden aan het winnen.

Ik woon in Friesland, dus dat is ook niet echt om de hoek voor je.

Is er op jouw club misschien een toss avond? Dan speel je allemaal korte dubbelwedstrijdjes met verschillende partners. Zo leer je ook mensen op de club kennen.

1 like

Ik wilde hetzelfde gaan zeggen als @Hedwig, inderdaad tossen/rackettrekken (zijn allerlei benamingen voor).

Hier hebben we ook echt aparte 8/9 toernooien dus dan zul je inderdaad ook andere beginners tegenkomen!

Of weet je trainer niet iemand van de vereniging?

1 like

@Hedwig @Salmiak Ik heb net even gemaild naar de vereniging of er misschien opties voor me zijn om door te spelen deze zomer. Mijn trainer is extern ingehuurd dus kent ook niet iedereen van de vereniging. Heb het hem al een paar keer gevraagd dus hij weet wel dat ik nog iemand zoek! Probeer nu zelfs mijn vriend te overtuigen om een zomerabonnement te nemen maar hij twijfelt nog


Mijn vriend is een rugby’er, maar die vindt het ook leuk om af en toe met me te tennissen! Dus gewoon doen, is wel gezellig. Komt vast goed, succes!

1 like

Kijkt iemand Federer - Nadal nu?

2 likes

Gaat wel gelijk op he. Heb je een voorkeur??

Zeker, Federer :grin:

3 likes

Ik kijk ook! Ben de regels aan het leren, dus mooie les zo haha. Wat is juice nou precies trouwens?

Oh, en gisteravond hadden ze het bij ons over voordeel of nadeel, wat houdt dat in??

Aaaah spannend, ik ben van het Nadal kamp!

1 like

Deuce is 40-40, vanaf daar kan de ontvangende partij een punt maken, dan staat het nadeel en break point. Pakt de serverende partij vanaf 40-40 een het punt, dan is het voordeel en ‘game point’. Leg ik het zo een beetje duidelijk uit?

2 likes

Ik geef normaal niet echt om tennis maar dit is wel een mooie wedstrijd hoor!

1 like

Go fed :cool:

1 like

@Barosmijnschatje En dan kan het ook weer van voordeel naar deuce gaan, naar nadeel, naar deuce, naar voordeel, naar deuce, naar nadeel, naar game verliezen haha