Tennis-topic

Wat. Een. Wedstrijd.

Die schijt tiebreaks ook

Zo zielig :confused::confused::confused:

Maar ook zo ontzettend knap van djok

1 like

Zo’n ontzettend mentaal spelletje wordt het daarvan haha, opeens veel sneller matchpoints

Kakkkkkkkk

Balen. Wat een mooie pot was het.

2 likes

Nog meer mensen die toernooien spelen?

Ik heb (eindelijk) weer eens een enkelwedstrijd gewonnen! Derde set was supertiebreak, voelde wel een beetje raar deze overwinning. Het is een poule dus van de week in ieder geval nog een wedstrijd.

En morgen dubbelen.

1 like

Gaat Nadal vanavond zijn 19e GS binnenslepen en zo nog dichter naar Fedje kruipen? :scream:

1 like

Ik hoop het! #teamnadal :raised_hands:

2 likes

Ik hoop stiekem dat nadal en djokovic fed z’n record niet breken haha

Als Nadal deze wint, pakt die volgend jaar RG ook even (en wie weet hoeveel nog meer
).

Ook team Nadal hier. :star_struck:

1 like

Haha ja ik heb een diehard nadal-fan in mijn omgeving die dat van de week ook al tegen me zei

1 like

6 likes

Dit vond ik online en wel een goede uitleg:

‘Bij een gamestand van 6-6 wordt een normale tiebreak gespeeld. De laatste set is een supertiebreak waarin tot minimaal 10 wordt gespeeld met een verschil van 2 punten. Een supertiebreak is gelijk aan een normale tiebreak, met het verschil dat een supertiebreak tot en met de 10 gaat ipv tot en met de 7, met inachtneming van minimaal 2 punten verschil.’

1 like

Als het best of three is en een toernooi zo’n supertiebreak bij een stand van 6-6 hanteert, dan ja. Wimbledon speelt bijvoorbeeld pas een supertiebreak bij een stand van 12-12 in de beslissende (vijfde) set.

Alleen als het 6-6 staat.

Oke, ik vind het ook lastig om uit te leggen, merk ik.

1 like
  • game: is wanneer je 1 spelletje hebt gewonnen dus wanneer het bijvoorbeeld 0-1 is geworden
    (een deel van de wedstrijd dat bestaat uit minimaal vier punten; 15, 30, 40 en gamewinst)
  • set: wanneer het bijvoorbeeld 6-4 is of 7-5 dan heb je een set gewonnen
  • deuce (Ă©galitĂ©) dan is het 40-40 dus gelijke stand
  • voordeel (advantage) stel het is 40-40 en dan heeft degene die dan wint advantage en komt er een A te staan bij de puntentelling
    (moment wanneer de speler een punt heeft gewonnen uit een deuce en nog één punt nodig heeft om de game te winnen)

en nadeel is er voor zover ik weet niet haha

Ik hoop dat je het begrijpt, schrijvend is dit toch niet zo eenvoudig uit te leggen

1 like

Dat is als het advantage voor de ander wordt, terwijl jij aan het serveren bent. Dan noem je dat voor jou nadeel.

Supertiebreak wordt bij de knltb onder andere gespeeld als derde set in de dubbel bij de competitie. Dus als het 1-1 in sets staat, is de derde set een tiebreak tot de 10. Dit om tijd te besparen. Is dus anders dan in de officiële toernooien!

1 like

Is er iemand die de laver cup volgt? Zit al 3 dagen volop te genieten, wat is dit leuk zeg!!!

En even het leukste moment hieronder:

2 likes

Ja! Ik volg hem ook! Is heel leuk.

Ben vandaag trouwens 2e geworden bij de KNLTB masters bij ons in de omgeving. Mooie cheque gekregen voor tennisdirect, dus wil nieuwe schoenen. Iemand nog de ultieme tip? Ik heb al eens Nike Air Zoom Vapor gehad maar die zool was te zacht (ik sta wat naar binnen met m’n voeten) en de Asics die ik nu een maand of 6/7 heb zijn echt helemaal af. Ik zit er nu aan te denken om de Nike Zoom Cage 3 te bestellen, die zool ziet er steviger uit en m’n Nike’s gingen als schoen zelf langer mee.

1 like

Iemand tips voor kleding voor tijdens het trainen? Ik wil liever geen rokje/jurk. En wat is het handigst om te dragen voor als het wat kouder wordt?