Textbroker | Geld verdienen

Maar er is vast iemand hier die dat wel weet? :smirk:

Ik vind dit super interessant. Ik denk ook dat ik me aan ga melden. Ook om met teksten te oefenen. Vind het alleen wel jammer dat teksten niet daadwerkelijk gecontroleerd worden op taalfouten of zinsopbouw. Ik vraag me dan of in hoe verre je ervan kunt leren, aangezien je geen feedback krijgt op fouten. Je blijft dan een beetje onwetend over je eigen fouten en kunt ze dan ook niet verbeteren. Ik ben hier namelijk best wel bewust mee bezig. Heb zelfs wat boeken aangeschaft om mā€™n Nederlands te verbeteren. Ik ben in ieder geval benieuwd.

1 like

Je krijgt wel feedback van de opdrachtgevers en Ć©Ć©n keer in de zoveel tijd van textbroker zelf. Maar aangezien de opdrachtgevers mogelijk een lager taalniveau hebben dan dat jij hebt, krijg je al snel de beoordeling ā€˜uitstekendā€™. Textbroker beoordeelt wel gewoon goed, maar dat kan soms even duren omdat ze al die duizenden teksten moeten beoordelen.

1 like

Aah, okƩ. Dat is wel chill dan. Heb jij ook ervaringen met die andere die je in de beginpost noemt?

1 like

Ik zit op freelancer maar daar moet je opdrachten verdienen. Ik ben nog niet zo ervaren dat ik daar kans maak, maar ik hou het wel in de gaten. De rest niet!

1 like

Volgens mij is er alleen maar Nederlands :slight_smile: Misschien niet bij vertaling.

In deze tekst staat dat er bij vrijwilligerswerk wel een maximaal vastgesteld bedrag is dat belastingvrij is, verder niet. Ik weet niet of je echt wilde plannen hebt, maar als je er 50 euro per maand extra mee verdient lijkt mij dat echt geen probleem?

50 euro vind ik niet echt de moeite waard :zipper_mouth_face: Bij mij is het altijd alles of niks haha. Maar dank voor je reactie :kissing_heart:

Tsja dan zal je dat zelf even moeten uitzoeken! :blush:

1 like

Hahahahahahahha ik had die tekst ook hahahaha wat een ELLENDE
Nou zoals ik zei heb ik een lage classificatie en veel teksten vereisen geen voorkennis maar is gewoon ā€˜schrijf een tekst van 200 woorden over deze gameā€™ dan zoek ik de game op in steam en dan schrijf ik het in mn eigen woorden
Die homotekst zou ik drie uur mee bezig geweest zijn

Heb me aangemeld! Ga binnenkort een jaar niet bij mā€™n vaste baantje werken ivm studie dus dan is iets van geld wel aardig welkom. Ben benieuwd!

1 like

Ik heb me ook aangemeld! Met mijn aanmeldingstekstje is in de 4 sterren classificatie terecht gekomen dus ik loop al de hele dag op wolken! Heb overigens nog niets betaalds gedaan maar ben zo blij met het compliment haha

7 likes

Ik ben al langer aangemeld en heb bij aanmelding een 4 sterren classificatie gekregen maar toen het er eenmaal op aan kwam en ik echt moest gaan schrijven lukte het niet (meer). Ben toch een soort van bang ofzo dat het niet goed genoeg is of dat het onzin is wat ik schrijf, dat ik niet eens durf te beginnen. Terwijl wat boeit die mensen dat, als 't niet goed is hoor ik het vanzelf :upside_down_face:

3 likes

Ja, dat gevoel heb ik dus ook! En als het niet goed is, krijg je feedback en kun je jezelf verbeteren. Ik probeer mezelf te vertellen dat het je sowieso helpt met of zonder fouten. Mja, weten en durven zijn toch twee andere dingen, haha.

Ik heb afgelopen week voor ongeveer ā‚¬27 geschreven. Maar ik besef nu dat ik met mijn fulltime baan al in de derde belastingschijf val en dat ik dus wss volgend jaar 42% moet afdragen van deze inkomsten. Dan is het me toch echt te veel werk voor te weinig geld :sleepy: ik ga de belastingdienst binnenkort even bellen om dit na te vragen.

2 likes

Ik laat me uitbetalen op PayPal, genoeg shops waar je dingen kan afrekenen met pp, en af en toe stuur ik iets naar mijn betaalrekening.

Maar dat bedrijf geeft het toch door aan de belastingdienst? Dus daar kun je toch niet aan ontsnappen?

Volgens hun algemene voorwaarden niet:

10.4 De auteur is zelf verantwoordelijk voor het opgeven van de vergoeding bij de Belastingdienst.

1 like

Ja klopt, maar dat is de werknemer volgens mij altijd verplicht (bij elk werk). Alleen betekent dat niet dat zij het zelf niet ook doorsturenā€¦ Kan dat ze dat niet doen hoor, maar ik durf het niet aan om de gok te wagen en daarna gezeur van fraude te hebbenā€¦

Ik heb 100 teksten geschreven, toen hebben ze er 2 random beoordeeld en daarna heb ik weer niks gehoord.