Textbroker | Geld verdienen

Als de opdrachtgever niks van zich laat horen wordt de tekst na een X aantal dagen als het goed is automatisch geaccepteerd! De opdrachtgever is volgens mij ook niet verplicht om echt een beoordeling achter te laten, bij mij worden de teksten meestal geaccepteerd zonder opmerkingen of beoordeling o.i.d.

Ik heb ook wel een paar keer gehad dat ik lange tijd niks hoorde en dat de tekst ook niet (automatisch) geaccepteerd werd, maar dan kun je gewoon Textbroker een mailtje sturen en dan kijken ze het voor je na :slight_smile:

Wat voor gegevens moet je doorgeven bij je aanmelding?

Het lijkt me wel leuk maar heb ene fulltime baan en geen zin in gezeur met belastingdienst.

2 likes

Dat kun je gewoon zien in het aanmeldscherm (zijn echt twee of drie klikken vanaf de homepage), als het je vervolgens toch niet bevalt kun je gewoon stoppen met aanmelden… Maar dit:

En je kunt aanvinken wat je expertisegebieden zijn.

Wat een leuk concept! Heb me net aangemeld. Wil wat minder gaan werken bij 1 van de 2 bijbaantjes omdat ik ook 3 dagen stage loop. Maar dit is dan perfect om tussendoor of als ik een avondje vrij heb te doen. Ben benieuwd hoe ik het ga vinden.

Ik heb mij net ook aangemeld! Heb eindelijk mijn stageverslag ingeleverd en heb nu een maand ‘vakantie’ waarin ik eigenlijk gewoon een baantje moet hebben. Liefst iets vanuit huis zodat ik ook bij mijn ouders of vriend wat tijd door kan brengen, dus ik ga dit eens proberen :slight_smile: Ben heel benieuwd! Doen anderen dit nogsteeds of zijn jullie ondertussen afgehaakt?

1 like

Ik ben een beetje afgehaakt na wat vervelende ervaringen maar wil het wel weer op gaan pakken!

Zou je iets over die ervaringen willen zeggen? Hoeft natuurlijk niet in detail, maar ben benieuwd waarom je het wel weer op wilt pakken.

Ja, een paar teksten werden afgekeurd zonder geldige reden en normaal gezien wordt je na vijf teksten beoordeelt en kun je een hoger cijfer krijgen. Ik had iets van 100 teksten geschreven en toen hebben ze de eerste vijf van een jaar geleden bekeken en besloten me geen niveau omhoog te doen. Die andere 95 teksten zijn niet bekeken.

Ah ja dat is stom! Ik kan me heel goed voorstellen dat je dan bent afgehaakt.

Ik moet nu alleen nog de eerste tekst schrijven waarop ik word beoordeeld en vind het nu al lastig haha. Ik denk dat ik voor een reis naar een stad ga…

Edit: heb 3 sterren gekregen :sob: Wat ik stiekem echt belachelijk vind, want heb heel veel essays geschreven die op de uni meestal beoordeeld werden met een 8, maar dat zijn natuurlijk wel ander type teksten. Wellicht dat ik hier toch niet zo goed in ben? :woman_facepalming::woman_shrugging:

1 like

Ik heb me ook aangemeld en heb nu 3 teksten geschreven. Eentje is nu betaald, hoezeee 3 euro! Ik vind het echt heel grappig om te doen, omdat het vaak echt totaal fantasie is. Net een review geschreven over een magazijntrap en dan ga ik helemaal van: ja echt superhandig voor de winkel die ik heb en m’n medewerkers werken nu veel sneller blablabla

5 likes

Als een klant niet veel aanwijzingen geeft, is hij meestal (naar mijn ervaring) ook niet erg streng met het nakijken van de teksten. Als je dan zorgt voor een logische opbouw (inleiding/middenstuk/conclusie), niet te veel opvulling en goede spelling en grammatica komt het meestal wel goed. Niet te veel nadenken, gewoon beginnen!

@crazyplantlady haha ja dat gevoel ken ik, ik heb een paar dagen geleden een tekst van bijna 1500 woorden geschreven over deuren verven :confused: ik ben trots op mijn creativiteit haha

1 like

Ik wacht al 1,5 week op die tweede keer feedback na het schrijven van 3 artikelen. Ugh, vervelend!

Haha en worden dit soort reviews gewoon op de site gezet alsof het door echte klanten geschreven is?

Haha ja ik ben bang van wel. Niks meer geloven dus

hahaha ja ik zag net deze opdracht,

image

En dat dan in 500 woorden. Joe, succes!

10 likes

Dat kan, maar dat is niet de manier waarop textbroker zegt te werken. Als ik in de laatste teksten veel beter was geworden dan weten zij dat dus niet omdat ze die niet hebben bekeken. Maar ik doe al een tijdje niets meer met textbroker.

Ik heb 1 ster erbij gekregen na deze review, zit nu op vier hoera!

Een klant zegt dat al mijn linkjes naar de hoofdpagina van een website gaan in plaats van naar specifieke pagina’s. Wanneer ik die linkjes echter test (via textbroker of een html-tester) dan ga ik wel gewoon naar specifieke pagina’s?

Ik zou het gewoon zo laten en de klant hier een berichtje over sturen! Je kunt ook een mailtje naar Textbroker zelf sturen, ze reageren altijd heel snel bij mij :slight_smile:

Edit: lol ik zie nu pas dat dit bericht van 20 dagen geleden is, ik neem aan dat het inmiddels gelukt is? hahaha

1 like

Haha ja nadat de link gefixt was gingen ze ineens over inhoudelijke dingen aanpassingen vragen (terwijl ze eerst zeiden dat alleen de linkjes moesten veranderd worden) en toen heb ik het maar gelaten voor wat het was :smiley: