Ik zou zeggen 4 Omdat je expliciet aangeeft dat je ze gaat ruilen tegen een maskertje, dus 5 dingen eruit en 1 erin maakt 4, maar misschien ben ik flauw
Zo zou ik het tellen, maar uiteindelijk maak je natuurlijk je eigen regels, Er zijn ook mensen die een paar sokken als twee tellen, ook prima. Ik zou het sowieso niet als 1 tellen!
Ik zou het niet meetellen. Er gaan bij mij zo vaak statiegeld flessen in en uit. Zou beetje hetzelfde zijn als oud papier meetellen bijvoorbeeld. Is naar mijn idee gewoon opruimen en geen minimalisme. Maar goed, dat vind ik van wel meer dingen die hier gepost worden.
Ik vind van wel: ik heb bijv ook een stapel bonnetjes meegeteld. Dat zijn van die dingen die 100 jaar kunnen blijven slingeren, maar het gaat er juist om dat je ze NU weg doet.
Grappig @anon76889665 @Jenn, dat jullie 4/5 zeggen, ik neigde zelf namelijk eerder naar 1. Maar dan ga ik denk ik voor 5 toch.
Ik had nu voor het slapen gaan een half uurtje over en heb alvast de nagellak ‘van morgen’ gedaan en dat ging erg goed!
4 nagellakjes, van die sieradenzakjes en een stapel kledingtags gaan weg, 2 bonnetjes bij de administratie, 3 nagellakjes, stickers en oorbellen in de weggeefbak en een ring+armband in de verkoop
Ik zou het als 1 tellen of helemaal niet want het is eigenlijk ‘afval’, een soort van. Iets wat eigenlijk echt al weg moest.
Hmm maar eigenlijk is alles (of in elk geval veel) van wat ik (wij) nu wegdoen toch iets wat al eerder wegmoest of kon? Het is nu juist de kunst het ook echt te doen? Ik vind het moeilijk haha
Heb nu ook 3 markeerstiften, 8 pennen en 3 potloden die weggaan? Ik ga het denk ik als 3 tellen, maar tel de 6 nagellakjes wel los haha. Lastig hoor…
Ik heb een stapel pennen als 1 geteld anders vind ik het wel erg makkelijk. Als je elk propje meetelt, tsja, is het dan minimaliseren of dingen tellen die toch wel weg moeten? Gewoon een lege wikkel of blikje tel je ook niet mee toch?
Of nouja misschien een beetje hypocriet want ik heb ook twee bijna lege tubes weggedaan. Ik vind het best moeilijk, maar doe gewoon wat goed voelt voor jezelf. Als je een giga hoarder bent is elk propje weer winst natuurlijk
hoarders represeeent
Hahaha hoi!!! Ik ben zelf niet echt een hoarder dus ja ik weet ook niet zo goed hoe hoarders opruimen
Kom hier effe binnenvallen, sorry, niet alles gelezen. Ik ben zelf nogal goed in weggooien, maar er is 1 ding dat ik nog niet over m’n hart krijg: mijn oude cd’s. Het ergste is dat ik niet eens nog een cd-speler heb, maar ergens hangt er toch nog een emotionele waarde aan of zo. Ben ik de enige?
Ik luister nog wel eens cd’s eigenlijk, vooral in de auto.
Videobanden heb ik niet eens meer. Ja, bij mijn ouders liggen er volgens mij nog wel veel die officieel van mij zijn, maar ik heb niet eens een videorecorder.
Haha ja je hebt helemaal gelijk hoor: ik heb nu de stapel pennen als 1, markeerstiften als 1 en potloden als 1, want vind 13 dingen als 1 doen ook niet kloppen (in mn hoofd) ofzo?
En heb de nagellakjes nu wel los staan, want dat voelt belangrijker aan ofzo . Maarja kan het nog altijd aanpassen natuurlijk. Ik denk dat het ook komt omdat dit project aanvoelt als heel veel spullen wegdoen, en ik ben niet per se een hoarder, en dat ik denk dat ik het heel erg op moet vullen. Terwijl het tot nu toe veel makkelijker gaat dan verwacht en dat ik stiekem nog best veel wegdoe.
Het getal is natuurlijk ook een richtlijn dus als er meer weggaat is het ook goed en als ik de nagellak verander van 6 losse items naar 1 maakt dat ook niets uit
Mag ik ook een linkje naar het bestand? Ik ben nu nog in Londen, maar vanaf morgen ga ik een inhaalslag proberen te doen!
Ik ben ook weer bij. Ben er wel achter gekomen dat ik eigenlijk niet extreem veel overbodige spullen heb, dus ik ga niet te streng zijn met dingen bundelen.
Wat weggaat:
- 4 bussen deo. Krijg hoofdpijn van de geur, maar deed ze nooit weg. Maar wat moet ik er nu mee doen? Weggooien is zonde…
- wine charms om je wijnglazen uit elkaar te houden. Ooit gekregen, maar niet mooi en ik kan zelf wel onthouden wat mn glas is
- 4 dienblaadjes
- 2 clipboards en de foto’s die erop zaten
MIjn ‘oogst’ voor vandaag, ik ben mijn handtas doorgegaan:
een vol notitieboekje
een gebroken lipstick
een oude lipgloss
een stapel oud papier
oude hot coldrex
Hahaha ja ik heb 2 kastjes opgeruimd, wat echt van die troepkastjes zijn dus dan gaat het snel morgen ga ik de boekenkast en dvd kastje doen en dan heb ii dit weekend mooi pauze
Ik weet niet of iemand anders hem al heeft gestuurd maar ik stuur hem nu naar je.

Ik heb wat make up producten opgemaakt, dat waren vooral dingen die ik dagelijks gebruik. Ik ben vanmiddag het dorp in geweest en bij de parfumerie 150 euro stuk geslagen . Maar goed daar zit je al snel aan met een primer, foundation en een poeder van Lancome. Ik heb ook een mascara en scrub gekocht, want die zijn bijna op. Ik tel deze opgemaakte producten niet mee bij de challenge omdat ik ze dus weer vervangen zijn. Als ik iets opmaak wat ik niet ga vervangen dan tel ik ze wel mee.
Glas wijn is bijna op, ik ga nog een foto maken en daarna spring ik onder de douche.
Ik heb het echt zwaar nu…