The Minimalism Game, dagelijks ontspullen

Je kan ze ook nog posten in het weggeef topic! Daar wordt wel vaker make up aangeboden:)

Oh shit ik heb echt zwaar gefaald :woman_facepalming: heb na de eerste twee dagen niet meer gekeken wat er wel en niet weg kon. Heb wel net een oud verwassen shirtje en een flesje bijna-lege face scrub die al eeuwen in mijn douche staat en die vast niet meer goed is, weggegooid. Ben van plan om mijn nagellakcollectie ook eens onder de loep te nemen want ik heb er superveel maar ik draag maar een aantal kleuren.

1 like

8 juli:

• Wijnglas
  • Cocktailshaker
  • Schoteltje
  • Een paar plastic kommetjes
    -Koekblik van Oreo
  • Whiskyglas
  • glas
  • nog een glas
2 likes

9 juli:

• zwembroek van mijn man
  • lege minimascara
  • leeg potje clinique moisture surge
  • leeg potje origins scrub
  • paar elastiekjes
  • lege deoroller
  • sample L’oreal
  • 3 dingen die ik weggegeven heb.

Van 10 juli heb ik geen foto gemaakt helaas en 11 juli had ik al eerder deze week ‘gemaakt’

Hier nog wel een foto van de kalender, zo hou ik bij waar ik ben :rofl:. Vinden jullie de foto’s leuk om te zien? In principe kijk je naar andermans rommel :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Ik ben inmiddels begonnen met voorzichtig mijn nagellakvoorraad uitdunnen en ik vind het best lastig. Nagellak was altijd mijn ‘ding’ en ik hing er tot ± 3 jaar geleden een groot deel van mijn identiteit aan op. Ik had altijd gelakte nagels (echt altijd) en had ook een nail-artblog. Dus nagellak wegdoen voelt wel een beetje gek en ook alsof ik die leuke periode helemaal afsluit.

Hebben jullie ook van die nostalgisch-achtige dingen die lastig zijn om weg te gooien?

Ik had dat ook heel erg met nagellak, had echt een enorme bak vol… wat ik eerst had gedaan eerst alles wegdoen wat niet meer goed was, toen kon er bij mij al veel weg en als je dan eenmaal bezig bent, word je vanzelf wat makkelijker met dingen wegdoen (tenminste, dat heb ik…)
Nu heb ik het met boeken, die kan ik echt moeilijk weg doen en daar doe ik dan ook niet zo moeilijk over, word echt gelukkig van een volle boekenkast :heart:

2 likes

Oh boeken! Daar heb ik wel serieus een probleem mee, om die weg te doen.
Afgelopen week heb ik er 9 weggedaan die ik echt niet meer ga lezen, maar het kostte me moeite. Ik word zo blij van een mooie volle boekenkast. Wij hebben een muur in de woonkamer die helemaal boekenkast is, kast is op maat gemaakt. Maar hij puilt uit en ik heb er dan liever boeken in waar ik echt van hou.

Nu mijn man nog overhalen hetzelfde te doen, want qua boeken is hij een nog grotere hoarder dan ik…

2 likes

Boeken ben ik de laatste tijd wel beter in geworden, ik ruil ze met vrienden dus er komt altijd heel veel nieuws bij, en alles wat ik niet nogmaals ga lezen of wat geen mooie herinneringen oproept doe ik weg. Maar goed dat betekent dus wel dat er steeds nieuwe ‘favorieten’ bij komen haha. Maar wat jullie zeggen: volle boekenkasten zijn geweldig!

2 likes

Boeken zijn voor mij gemakkelijker geworden sinds ik een iPad heb. Ik hield boeken vroeger stiekem ook bij omdat ik daar trots op was, het was echt een deel van mijn identiteit. Na een tijdje ben ik dat los gaan laten en streng geweest voor mezelf. Nu probeer ik te onthouden dat het om het verhaal gaat, niet om het object. Ik snap nog steeds perfect waarom mensen geen afstand kunnen doen van hun boeken, maar ik hield ze bij voor redenen die ik eigenlijk niet zo cool vond.

En inderdaad, die digital detox was bij mij ook zwaar nodig. Ik had nog een laptop die ik al meer dan een jaar niet meer gebruik, en gisteren heb ik EINDELIJK hem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Eerst natuurlijk alle foto’s en bestanden van mijn opleiding overgezet. Dat voelt echt heel goed. Nu nog die laptop zelf kwijtraken!

1 like

Oh en iemand zei het eerder al iets gelijkaardigs, maar bij mij is minimalisme echt iets dat in verschillende golven is gekomen. Dingen waarvan ik bij de eerste ronde dacht dat ik er echt niet zonder kon, herinner ik me nu zelfs niet meer. Ik denk dat ik in de afgelopen twee jaar een keer of acht echt op ‘reset’ heb gedrukt. Dat alles wat overbleef mijn nieuwe standaard werd en ik daar weer kritisch naar ging kijken. Voelt echt goed, ook omdat ik nu weet dat het niet erg is dat ik bepaalde dingen nu nog niet kwijt wil, want er is een grote kans dat ik er binnen een paar maanden wel klaar voor ben!

2 likes

Ik heb al zo’n 15 boeken weggedaan (gegeven of verkocht) en heb me meteen maar aangemeld bij de bieb, zodat ik ook geen boeken meer hoef te kopen.

3 likes

Ik zit nu op 145 dingen! De ene dag denk ik echt dat het nog lastig gaat worden om de 496 te halen en een dag later heb ik het idee dat deze maand niet genoeg dagen heeft om mijn huis echt zooivrij te krijgen… We gaan het zien!

Daarnet heb ik wat spulletjes neergelegd op een ‘weggeeftafel’ bij mij in de straat. Ben zo benieuwd of mensen ze gaan adopteren!

En woensdag ga ik een tas met spullen meenemen naar het klasje dat ik taalles geef. Zijn voornamelijk mensen met een uitkering en met kinderen dus ik hoop dat ik ze blij kan maken met wat oude bordspellen en nagellakjes en zo. :smiley:

4 likes

Goed bezig! Ik had laatst wat spullen neergelegd in de algemene hal van mijn flat en alles was binnen no time weg. Had ik niet verwacht. En het voelt ook nog goed om anderen er blij mee te maken.

3 likes

Ik heb hier ondertussen een stapeltje liggen van dingen die ik wil verkopen (ik mag ze wel pas op de lijst zetten als ze effectief verkocht zijn, want dat is nog wel een dingetje), maar ik vind het zoveel gedoe om dan 4 of 5 euro voor te krijgen. Ik heb nochtans wel tijd genoeg, maar ik kan me er niet echt toe zetten. Tegelijkertijd vind ik het ook zonde om ze gratis weg te doen #struggles, haha :roll_eyes:.

1 like

Ik vind dat vaak ook te veel gedoe dus als ik weet dat het me relatief gezien meer moeite gaat kosten om iets te verkopen dan dat het me voldoening gaat geven, dan geef ik het aan vrienden en daarna aan de kringloop. Bv bij boeken geef ik het liever aan de vrienden dan bij De Slegte er €2 voor te krijgen.

Bij mij werkt dat wel echt! Ik doe niet mee aan deze challenge maar ben wel enorm aan het ontspullen. Het voelt gewoon leger in mijn toch wat drukke hoofd.

2 likes

Ik heb inmiddels weer een aantal kledingstukken weggedaan voor Leger Des Heils, die ik nooit meer draag. Ik zat nog te denken om het te verkopen want op zich ziet het er nog goed uit enzo maar ben zo lui en heb geen zin om foto’s te maken enzo. Het zijn ook gewoon kleren van de h&m en Zara dus had er anders toch niet veel voor gehad.

Verder had k nog overal monstertjes liggen (van tijdschriften etc) van shampoo enzo en die ga ik nu proberen zoveel mogelijk proberen te gebruiken de komende tijd…

1 like

Oké ik ben nu echt aan de nail-artspulletjes begonnen en het gaat hard qua aantallen maar ik vind het ook echt pittig. Morgen of dit weekend ga ik weer verder. Zit nu op 243.

Mocht iemand interesse hebben in deze dingen: ik geef ze met liefde aan je, haha.

4 likes

Oké en toen ging het ineens heel hard. Waar zijn jullie allemaal jongens?!

6 likes

Ik ga ook wel goed! Maar de spreadsheet invullen gaat niet omdat ik bij god niet meer weet wat ik allemaal heb weggegooid. Heb iedere dag gewoon het aantal spullen genoteerd. Raar dat ik het dan wel al die tijd allemaal ‘nodig had’.

1 like