The Minimalism Game, dagelijks ontspullen

Ah nice! Denk je dat je het makkelijk gaat halen of wordt het al lastiger?

Jaa makkelijk. Ik heb zo veel troep, maar ik tel ook wel alles mee. Ik ga niet echt op zoek naar spullen maar ik zoek per dag een plek uit die ik helemaal uitkam, zoals een nachtkastje of de boekenkast.

Vul dan gewoon een getalletje in in de spreadsheet!! Ik vind dat super leuk om te zien

@Briseis meega knap, ik vrees echt dat ik door mijn weggooistapel heen ben. Ga vandaag nog eens goed kijken

2 likes

Ik vind dat juist een applausje waard, haha. Ik denk dat ik dit in september gewoon nog een keer moet gaan doen. :frowning:

2 likes

Ik heb nog 12 dingen gevonden. Zit nu op 116 dingen weggegooid. Ik vind het echt bizar. Ik ga volgende week alvast spullen verhuizen naar Tilburg en alles wat uiteindelijk hier blijft staan ga ik ook nog drie keer langs. Als ik het niet nodig heb in mijn kamer daar, waarom hier dan wel?

2 likes

Het was wat druk. Maar vandaag eindelijk de rust om eens wat dingen uit te zoeken. Zoals mijn nagellak… Heb het al meer als een jaar niet meer gedragen. Mis ik het? Nee. Dus alles gaat nu weg. De helft is ook al oud en uitgedroogd. Weg ermee! Zit nu op 49 voorwerpen. Van plan om vandaag nog meer door een paar dingen heen te gaan.

2 likes

Wow wat veel (nagel) spullen :clap:
Ik was heel goed bezig, maar ben nu even heel druk met werk. Ik ga denk ik ook het totaal aantal niet halen (omdat ik bijv ook 8 pennen als 1 heb geteld). Ik moet nog mijn dvd kastje opruimen, de keuken en de badkamer (incl make up). Maar zo heel veel troepjes heb ik daar denk ik niet.

Ik ging kort na de start van dit project op vakantie, wat dus betekende dat ik toen ik terug kwam in een keer heel veel ‘moest’ weg doen. En toen kwam het uitstel gedrag en durfde ik het topic niet eens meer te openen. :redface:

Maar ik ga weer beginnen!

1 like

Ik heb de excel ook aangevuld met wat ik in het weekend heb weggegooid. In mijn kast heb ik 2 rommel lades met random verzorgingsproducten/geneesmiddelen/random dingen die geen vaste plek hebben. Voor deze maand konden beide lades nipt dicht als alles juist gestapeld lag :stuck_out_tongue: Nu zijn het 2 halflege lades waarin ik direct alles kan terugvinden yes

Boeken zijn al uitgezocht, kleerkast ook. Ik denk dat ik niet veel meer kan weggooien dan ik nu gedaan heb. Mijn plan is nu om tot eind deze maand mijn vriend te pushen om zijn rommel uit te zoeken hehe

Vanavond mijn kledingkast wat kritisch doorgelopen. De ‘winst’: bh, sportbh, slippers, sandalen, een kort broekje, twee rokjes, twee driekwartbroeken, twee shirtjes en een blazer. Deze dingen waren (half)versleten of te groot geworden (ben nogal afgevallen). Eén van de shirtjes wil ik al jaren wegdoen, omdat er nare herinneringen aan vast zitten, maar kwam er tot nu toe maar niet van. Nu lekker wel gedaan! Yes!

Ik denk zelf nooit zo maar ik snap wel wat je bedoelt. Ik heb zelf heel snel dat spullen me echt in de weg gaan liggen en ik doe ze dan liever weg en koop ze een half jaar later bij de kringloop dan dat het een half jaar nutteloos op een plank in mn huis ligt. Maar ik snap ook wel dat je dat zonde vind, gaat natuurlijk niet op bij ‘grote’ dingen. Maar wel bij spelletjes, boeken, servies enzo (vind ik)

Romantische date met bae. 53 kapotte pennen en stiften weggegooid.

13 likes

Ik heb trouwens de spreadsheet een stukje ingevuld en iedere pen meegeteld (sorry not sorry, haha) maar die eerste pagina kan ik niet veranderen toch?

Jawel dat kan! Hij waarschuwt alleen van tevoren. Heb nu je naam erbij gezet en de formule. :slight_smile:

Je kan trouwens iets als ‘Pen 1’ invullen en als je dan op dat vakje klikt en het hoekje rechtsonder naar beneden sleept, telt hij automatisch door! Dus dan krijg je Pen 2, Pen 3 in de vakjes waar je overheen hebt gesleept (zo heb ik al die nagellak verwerkt).

1 like

Ik ben echt zo’n excel kneus. Voordat ik aan mijn huidige baan begon telde ik alles op mijn rekenmachine op en vulde het in excel in. :redface:

1 like

Hahaha dat is wel heel lief

Bewaar al jaren al mijn tijdschriften onder het mom van ‘ik ga ze nog een keer lezen’. Doe je natuurlijk nooit! Dus ik doe ze grotendeels weg. Bewaar alleen mijn psychologie magazines, happiness en uitgaves van insite. Misschien ga ik de psychologie magazines nog lezen en de rest wil ik gebruiken voor mijn bullet journal.

In totaal gaan er 95 tijdschriften (beam, vakbladen voor leraren, jumbo, etc) naar het oud papier. :slight_smile:

4 likes

Heel knap!

1 like

Ik heb je spreadsheet een beetje aangepast :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Wohoo 1375!!! Kei goed