Ik ga het ook aanpassen denk ik: dit was ook mijn intentie in eerste instantie maar door gesprekken hier heb ik toch een vakje als 8 pennen gedaan etc. Niets mis mee natuurlijk, maar de autist in mij kan het niet zo goed aan om de ‘eindlijn’ niet te halen: maar ik moet alleen nog de keuken en het dvd kastje doen en dan heb ik alles gehad. Heb toch minder troep dan ik dacht gisteren de badkamer gedaan en dat ging echt goed
Lang stil hier! De maand is bijna voorbij maar ik zie nog niemand in de spreadsheet die al klaar is. @Kamerbreed @EleanorRigby @Hinkje en @Maestoso zijn jullie nog in? En @Coincidence @GirlLikeThis @wompie @Flamoes gaan jullie het halen? Ik ga het sowieso qua lijst niet halen omdat ik niet alles een apart vakje heb gegeven maar ik denk dat als ik dat wel doe ik aardig dichtbij mijn eigen doel kom, dus ik ga nog eens met de excel aan de slag!
Ik ga het denk ik niet halen, omdat ik minder tijd heb om op te ruimen dan ik dacht. Maar ik ga gewoon door waar ik gebleven ben.
Ik ben de laatste weken superweinig thuis geweest ivm de hitte, dus heb niet echt tijd gehad… heb nog wel een stapel dvd’s die ik nog op de lijst moet zetten en ee komt nog wel wat bij, maar ik ga het denk ik niet halen…
Ik heb het superdruk door werk en ga bijna op vakantie dus heb even de mentale ruimte niet om het af te maken, maar eind augustus ga ik die laatste dagen afronden. Succes nog allemaal!!!
Voorlopig heb ik het nu afgerond, toch iets meer dan 100 dingen weggegooid/naar de kringloop gebracht In september verhuis ik, misschien dat er dan nog spullen weg kunnen
Ik ga het niet halen, maar vandaag waarschijnlijk nog wel wat dingen uitzoeken en wegdoen. Dacht dat ik meer rommel zou hebben…
Ik ga het niet halen (duidelijk, haha), maar dat had ik ook niet echt verwacht (ik had al niet zoveel spullen). Ik ben wel tevreden met wat ik gedaan heb, aangezien ik een aantal dingen heb weggedaan die hier al veel te lang lagen. En ik ga wel verder doen, denk ik.
Ik merk dat ik nu permanent op zoek ben naar spullen om weg te doen, omdat ik er zo lekker rustig van word. Helaas heb ik al vet veel weg gedaan Heb niet helemaal meegedaan met de challenge (heb het niet goed bijgehouden) maar word wel echt geïnspireerd door jullie verhalen
️
Ik ga deze maand alles inhalen en dan heb ik The Game uitgespeeld! En dan ga ik nóg meer wegdoen denk ik want ik ben nog niet tevreden.
Ik heb the game ook bijna af! Ik zit nu midden in de verhuizing, morgen gaan de grote spullem over. Ik heb alleen niet zoveel tijd om het goed uit te zoeken en de kasten op een fijne manier in te delen. Het is erg druk op mn werk dus ik kan geen vrij krijgen.
@Briseis ik zou ook nog wel een extra maand willen doen. Gewoon om te kijken hoe ver ik kom en ik heb ook nog wel een aantal twijfelgevalletjes…
Ik ben opnieuw begonnen met de challenge! Eerder deze zomer ergens afgehaakt / uit het oog verloren maar nu weer vol frisse moed. Ben begonnen op 1 oktober en doe de 31 dagen. Nu zit ik al op dag 17 en stiekem heb ik dag 22 ook al “gedaan” omdat ik zoveel paar sokken heb weggedaan. Ik merk dat het echt helpt om het meerdere keren te herhalen omdat je steeds dingen tegenkomt die je eerst niet zag. Ook merk ik dat ik nog makkelijker ben in het wegdoen van spullen omdat ik de vorige keer al heel veel heb laten liggen omdat ik dat toen wel wilde bewaren / makkelijker vond om te bewaren dan weg te doen. Slaat nergens op dat laatste dus nu moet ik er echt aan geloven. Mijn doel is om echt een minimalistisch appartement over te houden. Het geeft nu al zoveel rust!
Zijn er nog meer mensen nog steeds bezig met minimalisme? Misschien leuk om er over te blijven praten. Ik ben bijvoorbeeld nu al aan het nadenken wat ik ga doen met de feestdagen en mijn eigen verjaardag want ik wil gewoon echt niet meer dat ik opgescheept zit met cadeautjes die wel leuk zijn maar die ik eigenlijk niet hoef. Zo veel teleurstellingen vorig jaar.
Ik vraag altijd een specifiek cadeau of een tegoedbon. Misschien saai maar voorkomt wel dat je cadeaus krijgt waar je niets mee doet. Ik gebruik mijn verjaardag ook altijd op spullen weg te geven. Op mijn slaapkamer stal ik alle kleding, tassen, boeken, verzorgingsspullen etc uit die ik niet meer gebruik. Iedereen mag mee naar huis nemen wat hij/zij wil en kan gebruiken. Vrienden en familie gaan altijd wel met iets naar huis: zij blij, ik blij
Goed bezig! Ik ben ook weer opnieuw begonnen. Ik raak op den duur echt in zo’n enorme rush van weggeven/verkopen etc, dan denk ik weg met alllesssssss… Zo veel rust in je hoofd.
Ik ben in december jarig, en vroeg eigenlijk jaren lang om een plaatje voor me aan te vragen bij het glazen huis ! En daar dus iets voor te doneren Nu is dat niet meer dit jaar, dus ben nog even aan het bedenken hoe ik dat nu ga doen haha.
Gister dacht ik ahh morgen moet ik echt mn kamer opruimen. Ik woon hier nog maar twee maanden maar ik heb echt al veel troep in mn mandjes gegooid (want je ziet de binnenkant van die mandjes toch niet…) eerst ff studeren en dan als break mag ik opruimen!
Ben er ook voor om er lekker over door te praten. Vind ook dat het helpt, blijf je er mee bezig.
Het duidelijk aangeven van een verlanglijstje helpt denk ik zeker. Of aangeven dat je graag geld of waardebonnen wilt?
Ja dat is inderdaad wel het makkelijkste. Heb het er laatst al over gehad met familie dat ik met Sinterklaas echt lijstjes wil uitwisselen want ik laat serieus alles staan wat ik niet wil hebben. Voor mijn verjaardag ga ik ook gewoon geld of niets vragen. Dan zet ik er wel bij dat ik spaar voor een grote aankoop.
Vandaag weer zo lekker bezig geweest met opruimen! Ik doe steeds een paar dagen niets en dan weer een inhaalslag van een paar dagen. Ik had onderin mijn kast tassen staan met een voorselectie kleding die ik niet meer wil hebben, ik wist niet eens meer wat erin zat En nu alles geteld en in de juiste bakken / zakken gedaan voor verkoop en recycling. Wauw echt een hoeveelheid! Meerdere dagen al mee kunnen vullen, dus dagen van 20+ items he! En ik realiseerde me echt niet dat het zoveel was. Ook bijna 50 paar sokken weggedaan haha, zo erg.
O.m.g. nieuwe update: 23 notitieboekjes en agenda’s weggedaan. ZO VEEL. Alles nog vlug doorgebladerd maar er staat niets boeiend in. Waarom wilde ik dat bewaren?
Ik ben dus redelijk minimalistisch, maar ben echt een hoarder met notitieboekjes. Why? Snap mezelf niet?