The Minimalism Game, dagelijks ontspullen

Haha! Ik heb ze wel heel veel gebruikt tijdens mijn studie, ze waren allemaal voor de helft beschreven. Maar ik kijk er letterlijk nooit meer in terug dus tijd om het allemaal weg te gooien :smiley: Ik heb er nog 3 over die leeg zijn dus dat bewaar ik nog voor “ooit”.

En vandaag zojuist de laatste dagen van de 30 af kunnen vinken! Wauw! Soms denk je, oké hoe kom ik nu nog verder met spullen uitzoeken? Maar het is toch gelukt. En omdat deze maand 31 dagen is ga ik nog even verder. En ik denk dat ik misschien nog wel meer dagen extra kan doen. Heb heel veel lelijk bij-elkaar-geraapt servies nog wat ik stom vind om te hebben dus dat wil ik wellicht doneren en dan vervangen voor 1 mooie set. Telt dat ook?

1 like

Mijn beste vriendin gaat verhuizen en wil van veel zooi af, en ik kan zelf ook nog wel een keer kritisch naar mijn eigen bezittingen kijken (oke met name die van manlief), dus up voor deze en ontspullen in het nieuwe jaar <3

2 likes

Hebben hier mensen ervaring met de Marie Kondo methode? Hoe beviel die jullie? En hebben jullie alles toegepast of maar een deel?

Even boost voor mezelf om door te blijven gaan deze maand: Heb nagellak beautycase helemaal uitgezocht, meer dan 3/4 kan weg! Dubbele kleuren, kleuren die ik toch niet draag (deze gaan dus allemaal naar goed doel), maar ook compleet stroperige units. Next up: lipstick la :open_mouth:

@Pandabeer ik ga die docu van het weekend kijken en krijg heb boek te leen binnenkort dus ga me dan in de methodiek verdiepen! Vooralsnog dus ontspullen op DoornRoosje-freestyle modus! Wat vind jij van de Kon Mari methode?

1 like

Ik zie mezelf niet echt voorwerpen bedanken voor ik het voorzichtig wegleg, ik ben meer vh wegpleuren bij de meeste dingen :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ik heb het geprobeerd toe te passen bij het opruimen van mijn kledingkast. Ik was per item 2 minuten kwijt met het netjes opvouwen en na 10 minuten was ik er helemaal klaar mee. Daarnaast heb ik een kast met hanggedeeltes en legplanken en niet met lades, dus die kleine envelopjes was voor mij helaas geen uitkomst.
Daarnaast vind ik het fijn om het item te zien en hoe het valt, ik kan aan de hand van 10 bij 2 cm niet zien of een truitje bij een broek staat. Dus voor mij was het helaas niets :wink:

1 like

Ben benieuwd wat je ervan vind! Ik kijk momenteel de Netflix-serie en haal daar plezier uit haha en wil het zelf ook gaan toepassen. De opvouwmethodes en alles op een hoop gooien en dan uitzoeken spreekt me aan. Alleen het bedanken van spullen, tja
 weet niet wat ik daarmee zou doen

Leuk om je ervaring te lezen! Ik wilde zelf inderdaad ook aan mijn kledingkast beginnen maar zit ik er ook mee dat ik voornamelijk planken heb
 Maar verlies altijd best snel het overzicht doordat alles opgevouwen ligt en de stapels snel weer rommelig worden. Ben nu dus opzoek naar een methode om dat ook geordender te krijgen en als ik die heb gaan er ook écht spullen weg.

Man ik heb nu echt zin in het weekend haha, misschien ga ik vanavond stiekem al iets kijken.

Op bed gooien heb ik trouwens vorig jaar gedaan toen ik drastische kledingkast opruim actie had.
ALLE kleding op bed gegooid, en er een foto van gemaakt. Iedere keer als ik nu in de winkel iets wil kopen, of een zwak online momentje heb (ik heb geen shop apps meer op mijn telefoon maar klik wel op links die op forum worden gedeeld), dan kijk ik naar die foto, en ben ik echt gelijk genezen. Dat impulsief iets kopen is echt iets wat ik af heb kunnen leren.

Ik weet niet of je het prettig vind (en je de optie hebt met je kast), maar ik heb mijn kast een beetje verbouwd waardoor ik veel meer hangruimte heb, en alles direct kan zien. Blouses, blazers en mooie shirts gaan op de hanger, en alleen truien vouw ik op.

Ik heb precies hetzelfde, ik wil denk ik in mijn volgende kast nog meer hanggedeelte en misschien toch wat meer lades want het kijkt wel lekker clean.
Misschien is het opvouwen ook even wennen waardoor ik nog niet zo snel ben maar ik ben gewoon een ongeduldig persoon en heb nooit echt veel hoeven opvouwen dus werd er kriemelig van, ik heb ook zoveel kleding. Bij konmari maak je eigenlijk nog kleinere stapeltjes die je rechtop neerzet, het pakken is wel makkelijker maar je ziet slecht wat je hebt, en als je er eentje tussenuit haalt raakt de res ook los. Ik vind het altijd zo knap als mensen zo’n recht stapeltje maken, ik moet dan het onderste hebben waardoor alles van elkaar af schuift en scheef ligt. uiteindelijk trek ik alles uit mijn kast en ligt het een paar dagen op de grond
 Irritaties haha!

Oh dat vind ik echt een goed idee, van die foto! Qua kleding kan ik me gelukkig nog redelijk beheersen. Daar zit alleen een hoop oud spul tussen dat ik steeds niet wil weg doen, terwijl het wel versleten is. Die stap ga ik nu echt maken. Daarnaast wil ik het hanggedeelte ook groter maken, maar dat gaat helaas niet in die kast die ik nu heb. Nog even verder denken wat wel kan daarvoor

Alleen qua verzorgingsproducten doe ik wel echt van die impulsinkopen, zo zonde
 want gebruik sommige dingen echt niet. Als ik thuis ben ga ik gelijk de foto maken

Zo herkenbaar dit!! Opvouwen ben ik ook niet de beste in, maar dat gaat vast vooruit. Wat je beschrijft over iets ertussenuit halen en dat alles dan los raakt en dan op de grond beland is precies de situatie bij mij xd

Een ladekast en een groter hanggedeelte lijken inderdaad de beste oplossing
 misschien ga ik dus toch maar overwegen om een nieuwe kast te kopen (alhoewel ik dat ook weer zonde en frustrerend vind haha)

Ik gooi zo’n 4x per jaar alles op mijn bed en doe dingen die ik wil houden maar duidelijk niet bij het huidige seizoen passen in bakken onder mijn bed.

De shirtjes en truien liggen bij mij ook op planken, maar ik vouw ze niet op als in de winkels zeg maar, maar nog een keer dubbel, waardoor je wat compactere stapels krijgt en je meer van de stof ziet. Dat helpt bij mij heel erg, omdat het makkelijker is om 3 truien op te tillen om de trui eronder te pakken zonder dat het een rommeltje wordt.

Ik moet zeggen dat ik ook geen enorme stapels kleding heb, probeer altijd een soort capsule wardrobe te hebben (project 333 manier).

Best slim, ik wordt altijd wat overweldigd door de keuze en dan blijf ik aan het omkleden en twijfelen. (wanneer ik een feestje heb).
Probleem is dat ik bij ieder ding denk; deze top kan wel met een blazer, en, dit rokje met een panty. Dus dan blijft mijn zomergarderobe teveel aanwezig in de winter :wink:
Soms zou ik wel eens iemand willen vragen setjes te maken ofzo, want ik heb van alles en verschillende stijlen maar het is daardoor rommelig hoe ik het kan dragen.

1 like

Haha jeej wat fijn dat foto maken voor jou misschien ook werkt.

Ik ben door jou net even kritisch naar verzorgingsmand gaan kijken (okĂ© eigenlijk zijn het er twee). Een grote ellende aan half opgemaakt deo’s, douchegels, etc. Klus van vanavond was dus één of twee te selecteren die ik ga gebruiken, en de volgende halflege pas te pakken als de ander op is. Ik denk dat ik een jaar geen doucheproducten hoef te kopen

1 like

Ik ben twee jaar geleden verhuisd en vanaf dat moment bezig met al mijn verzorgingsproducten op te maken (shampoo, conditioner, deo’s, douchegels). En er komt nog steeds geen eind aan

Ga aankomend weekend mijn kookboeken etc uitzoeken. Heb ook nog een hoop Allerhandes liggen die ik denk ik zonder door te kijken (want, gevaarlijk) weg ga gooien.

@anon95960165 o dit klinkt allemaal fantastisch haha.
Denk dat ik maar een oldskool beautyblogger ‘opgemaakt’ lijstje bij ga houden :ok_hand:

1 like

Zo nou dagelijks ontspullen lijstjes bijgehouden

De hele maand januari de datum aan items weggooien (496) is me niet gelukt, maar mijn score: 262 items.
(En ja, elke lege marker is er 1, maar heb ze wel allemaal getest etc).
Man, bizar eigenlijk hoe je helemaal niet het idee hebt dat je ‘te veel’ hebt ,maar toch relatief makkelijk 250+ dingen hebt die je weg kan gooien/doneren! Was stiekem echt heerlijk om te doen :slight_smile:

6 likes

Ik heb kartonnen dozen gekocht en daarin vouw ik de dingen op de mari kondo manier. Als je alles rechtop zet kun je alles makkelijk zien en omdat het in een doos zit kun je het makkelijk pakken en er netjes iets uithalen zonder een hele stapel om te gooien.

*Ik heb niks met dat joy sparken verder maar ze kan wel goed vouwen.

2 likes

Waar heb je die dozen gehaald? Dit klinkt erg handig!