The Minimalism Game, dagelijks ontspullen

Sostrene Grene, maar je kunt in veel winkels zoiets kopen. Ikea of Xenos ofzo. Of schoenendozen gebruiken als je die hebt.

1 like

Het vouwen doe ik nog niet met mijn eigen kleding maar wel met die van mijn baby, want die kleertjes zijn lekker klein. Ik vouw ze en doe ze in Skubb bakjes van IKEA, daarmee kan je het heel netjes organiseren.

2 likes

Ja maf hé! En dat terwijl ik wel echt als georganiseerd en geen hoarder wordt bestempeld door vrienden!
Voornamelijk berging enzo hoor die de wchudkueg was. alle netjes georganiseerde vazen, potten, keukenapparatuur
 was geen rommel maar gewoon niet in gebruik dus meer de kringloop!

1 like

Wie wil er in april weer met een nieuwe game beginnen?

Ik heb de afgelopen weken wat opgemaakt qua beautyspullen maar de rest is blijven liggen. Sterker nog: het merendeel van onze spullen is na de verhuizing niet eens uitgepakt. De schuur staat nog vol met verhuisdozen

2 likes

Ik zou wel een stok achter de deur willen hebben wat dingen op te ruimen. Maar ik weet niet of ik zoveel dingen heb dat ik aan zulke aantallen kom.

Ik ook nog niet hoor
 ik vind zelf altijd dat ik niet zoveel spullen heb maar de vorige keer heb ik het doel gehaald, ik heb er wel langer over gedaan dan een maand maar ach.

Ik ben zelf niet zo handig met bestandjes sorry :sweat_smile: maar het was wel heel leuk inderdaad!

Ik had een maandkalender uitgeprint en daar hield ik het bij:

Ik doe ook mee!

1 like

Ja, ik wil wel proberen mee te doen! Ik vind dat ik niet zo heel veel spullen heb maar ik ga binnenkort verhuizen en wil proberen om minder dozen te hebben dan de vorige keer dat ik verhuisde dus er mag zeker wel wat weg :slight_smile:

ik doe ook mee

Ik heb de sheet van vorig jaar nog niet volgemaakt (wel wat dingen op weggeefstapel liggen) én er mag nog meer weg dus ik doe gewoon opnieuw mee. :smiley:

@Maestoso wat mij betreft kunnen we dat bestandje gewoon opnieuw gebruiken? Dat je dan je eigen pagina wist en opnieuw invult? Of een ‘Maestoso 2’ aanmaakt.

Voor nieuwe mensen: dit is hem.

3 likes

I’m in! Heb al aardig wat meuk weggegooid de laatste tijd, maar er kan nog meer weg. Dat bestandje lijkt me wel mega handig!

Hebben jullie tips voor kleding? Ik heb zo veel en

1. ik heb er plek voor
  2. ik pas alles
  3. alles staat leuk
  4. niks is kapot of vies of niet meer mooi

Sommige dingen heb ik maar 1 keer per jaar aan maar die ene keer ben ik dan toch blij! Mag ik dan gewoon alles houden of hoe zit dat?

Ja ik vind van wel hoor, waarom niet

1 like

Als je echt alles leuk vindt en draagt (wel eerlijk zijn, haha), maar wel minder kleding wil, zou ik dan eerder een shop-stop invoeren. Het is zonde om goeie kleding weg te doen.

(Wel knap dat je al je kleren leuk vindt! Dat lukt me echt niet, terwijl ik altijd al super weinig heb.)

2 likes

Jaa ik gewoon zo veel, allemaal andere stijlen en draag eigenlijk wel echt alles! Natuurlijk m’n glitterbroek niet elke week omdat ik er niet elke week gelegenheid voor heb etc

Ik skip zelf ook niet comfortabele kleding tegenwoordig en koop het ook niet meer :joy:

Sowieso vind ik shopstops te gek werken, omdat je geld bespaart en even met een frisse wind in je kast kunt kijken. Ik winkel dus eigenlijk maar 2x per jaar (herfst/winter en lente/zomer) en heb tussentijds shopstops.

Ik ben net verhuisd en heb veel spullen weggegooid, weggegeven en verkocht.

1 like

Echt ik hou van opruimen. Heerlijk. Ik woon best klein en probeer ook niet te veel zooi te hebben, maar ongemerkt verzamel je toch best nog wat. Gelukkig ben ik makkelijk in dingen wegdoen maar toch.
Ik houd trouwens niet bij hoeveel ik weg doe, het gaat me er meer om dat ik opruim en het aantal maakt me niet zoveel uit.

Hoe gaat het bij jullie?

2 likes

Ik heb laatst 4 tassen kleding weggebracht bij H&M en weer een tas klaar staan. Ook heb ik een grote tas boeken klaar staan (30/40 stuks?) waarmee ik misschien op Koningsdag wil gaan staan. Twijfel nog, maar het zou wel de dichtstbijzijnde optie zijn om ervan af te geraken, haha.

Moet nog aan m’n papierwerk en spullen met emotionele waarde beginnen (die categorieĂ«n nemen gigantisch veel ruimte in).

3 likes

Je kan ze in een mini bieb in je omgeving doen.