The Minimalism Game, dagelijks ontspullen

Aah, ik zat net de minimalisme challenge van Teske te kijken en moest terugdenken aan die van mezelf (ons hier). Uit juli ‘18 alweer!

Zo grappig, want het heeft voor mij nog steeds effect! Ik ben vorig jaar verhuisd (dus veel nog uitgezocht) en bijna niets bijgekocht eigenlijk! Gelezen boeken leg ik in de kantine en zag laatst iemand mijn boek terugbrengen, die iemand anders weer ging lezen :sob::smiling_face_with_three_hearts: Ik heb zo’ minimalitstische kledingkast, één plek voor al m’n pennen, alleen nagellak die ik gebruik in een mooie doos, qua make up max twee of drie versies van iets (dus geen 6 blushes en 4 bronzer) etc. etc.

Nou ja, wat ik wil zeggen: missie geslaagd dus!

9 likes

Ik wil het ook zo graag weer eens doen. Maar denk dat ik maar tot 100 kom ofzo.

2 likes

Ja, maar ik heb bijna geen spullen. Weggooien is verslavend maar soms kan je niet meer wegdoen

Haha vaak verhuizen is the key

1 like

Misschien kun je nog foto’s op je mobiel opruimen? Dat lukt mij net zo slecht als het wegdoen van spullen… :zipper_mouth_face:

Ik ben nu wel bezig met het opmaken van allerlei (ongeopende) beautyproducten.

Die verwijder ik ook netjes eens per week! En mn mails en computerbestanden… :sunglasses:

3 likes

Een cleanup in de buurt houden van zwerfafval? Of een kennis helpen opruimen?

Vandaag wil ik mijn papierwaren aanpakken. Ik heb al mijn schoolrapporten nog, evenals veel schriften, plaatjesverzamelingen, folders van reizen, mappen met tekeningen (hobby/school), creatieve werkstukken e.d. Ik wil er wel wat van bewaren (vriendenboekjes sowieso), maar twee planken lijkt me wat veel… Iemand tips voor deze categorie? Het mooiste/leukste selecteren? Gek dat die rapporten zo belangrijk aanvoelen terwijl ik er nooit naar kijk…

1 like

Foto’s maken en in een mapje zetten, of dingen uitknippen en in een plakboek doen!

Of van de foto’s straks een fysiek album maken waarin je alles hebt verzameld wat je echt wilt bewaren en nog eens wilt doorbladeren.

1 like

Oeh wat tof dat ik dit topic vind!
Ik ben echt aan het ontspullen thuis en werd helemaal gek van alle overige spullen in ons kleine huisje. Met het oog op een eventuele verhuizing in de zomer ben ik in maart begonnen met de minimalism game.
Heb een krat waar spullen voor de kringloop in zitten. Verkoop dingen die nog wat kunnen opbrengen op Facebook en hopelijk kan ik het huis zo een beetje laagdrempelig uitmesten.
Nu maar eens even het hele topic doorlezen!

2 likes

Ik heb al tig pogingen gedaan en ook al minstens vijf keer in dit topic (en het algemene minimalisme topic) gepost dat ik ga starten.Maar steeds haakte ik af want ‘geen tijd’.Maar aangezien ik me nu toch geen raad weet met mijn vrije tijd ga ik nu proberen om vol te houden.
Heb besloten om het wel per week te doen ipv per dag.En ik heb deze week (28 spullen) iniedergeval gehaald! Ik maak overal foto’s van en sla ze op in een apart mapje in mijn telefoon.Zo hoop ik de motivatie een beetje vast te houden.Alleen jammer dat nu alle kringloopwinkels dicht zijn dus veel nog eerst in huis zal staan.Gelukkig kan ik ook een aantal mensen in mijn omgeving er blij mee maken dus dat ruimt al iets op.

4 likes

Rataplan is op meeste locaties nog open volgens de website.

Vandaag ga ik weer met een vuilniszak door de kleding van mijn overleden ouders heen. Ik wil hem deze keer echt goed vullen. Kleding trekt alleen maar stof aan en ze zouden het zelf ook kut vinden dat ik zo veel bewaar. Alles wat niet in de herinneringendoos past, moet eigenlijk in de vuilniszak.

1 like

Dat lijkt me geen fijne klus, sterkte gewenst.
Ik overweeg om, als mijn ouders overleden zijn, een herinneringsdeken te (laten) maken van kledingstukken waar ik anders niets mee doe.

1 like

:purple_heart::purple_heart::purple_heart:

Wat @FrauHelga laat doen, lijkt me heel mooi en passend voor je.

1 like

Ik heb dit ook gedaan vorige week maar vind het soms wel lastig. Wil voorlopig sowieso niks nieuws kopen maar heb/had bijvoorbeeld meerdere chill broeken. Nu heb ik er wel een aantal weg gedaan omdat anderen mijn voorkeur hebben maar dacht wel ook van ja ik ga er niet maar twee houden want ze slijten toch wel en dan kan ik een andere aan die ik dan nu als back up hou. Ook met shirts en hempjes die ik onder dingen doe, ik heb er gewoon veel. Opzich sparken ze geen joy en heb ik er geen twaalf nodig maar bijv. Zeven maar heb ze niet weg gedaan omdat ik ze toch wel ‘op’ draag. Moet alleen geen nieuwe kopen tot ik er minder heb omdat ze allemaal versleten zijn. Nouja lang verhaal voor wat eigenlijk moet zijn: ik ben een basic-kledingstuk hoarder en moet mijn spullen gewoon opdragen en niets nieuws kopen.

1 like

Dankjewel! Ik heb dat in het begin overwogen, om zo’n deken te laten maken. Maar het voelt niet goed om de kledingstukken te verknippen, ik heb liever dat ze nog gedragen worden. Of gewoon heel blijven voor de herinnering (en dan écht alleen iets kenmerkends bewaren). Sommige kan ik zelf nog dragen, dus ik moet uiteindelijk tot een goede selectie komen.

Voor nu heb ik een hele vuilniszak kunnen vullen, maar ik stuitte daarna hierop :slightly_frowning_face:: https://www.ad.nl/gouda/kledingcontainers-lopen-door-corona-over-met-kleding-als-dit-nog-even-duurt-kunnen-we-hele-sporthallen-vullen~aba429b7/

2 likes

Je kan ook kleding doneren bij kringloopwinkels. Die lijken minder overbelast dan de doneerbakken. Sterkte!

Ik heb weer eens enorme zin om op te ruimen en ik wil dat doen dmv van de opruimchallenge. Ik heb al eens eerder opruimtopics gevolgd en ik krijg er motivatie van. Het idee is jullie ws wel bekend: je doet een aantal spullen weg die gelijk is aan de datum. Op 1 september gaat er 1 ding uit je huis, op 2 september 2 dingen etc. Ik streep de dagen af op onze kalender die in de gang hangt.

Ons huis is altijd wel netjes en ik probeer altijd zoveel mogelijk dingen op te maken (geen halflege flessen in huis etc) maar de laatste maanden zijn er toch wat dingen opgestapeld in huis, laatjes, dozen en de schuur staat ook aardig vol. We hebben een nieuwe kast in de woonkamer en de spullen die uit de oude kast zijn gekomen staan nog in de bijkamer, de badkamer is verbouwd, de spellenkast moet uitgezocht worden etc :sweat_smile: Er liggen ook nog wat klusjes in huis op ons te wachten. Digitaal wil ik ook het een en ander opruimen, ik heb al een paar duizend foto’s van mn telefoon verwijderd en ik heb ongeveer 400 accounts op tiktok ontvolgd. Maar ik heb ook nog mn oude laptop staan waarvan ik nog niet de bestanden heb overgezet op mn nieuwe laptop. Ik wil meer inzicht krijgen in mn financiën aangezien mijn inkomen met 50% omlaag gaat vanaf september. Genoeg te doen maar ik begin met het opruimen. Alle spullen worden natuurlijk zoveel mogelijk gedoneerd, gerecycled en ik wil ook het een en ander verkopen. Ik zal foto’s posten van de voortgang. Iedereen is welkom en natuurlijk kan je het op je eigen manier doen, wat voor jou het beste werkt! Mijn doel is de opruimchallenge vol te maken in september en voor het einde van het jaar alles op orde, opgeruimd, georganiseerd en de klusjeslijst af te hebben. Wie doet er mee? :partying_face:

10 likes

Dit topic past hier goed bij

1 like