The Minimalism Game, dagelijks ontspullen

Misschien kan een AZC het goed gebruiken, als alternatief voor de doneerbakken. Er zijn ook extra/tijdelijke noodlocaties geopend voor Afghaanse vluchtelingen.

Sterkte!

Welkom bij de challenge :partying_face:

Ik vraag me ook af hoe ver ik kom, ik ben altijd aan het opruimen omdat ik het niet fijn vind om tussen teveel spullen te zitten. Ik ga regelmatig door mn make up la heen en veel van de spullen die ik in huis heb gebruik ik ook echt. Ik probeer nu wat meer een ‘deep declutter’ te doen, zo zit mn etui weer aardig vol met pennen. Maar goed ik ga natuurlijk wel proberen om de maand helemaal af te maken, ik heb de challenge ingevuld op mn eigen manier. Ik tel de dingen die uit huis gaan omdat ik ze verkocht heb via marktplaats ook mee en spullen die op(gebruikt) zijn ook.

Ik heb vandaag 250 accounts ontvolgd op TikTok en de maand ‘april 2020’ in de fotogalerij van mn telefoon uitgezocht. In huis heb ik twee lades uitgezocht, ik heb een kaart en twee lintjes weggedaan. Voor het gemak tel ik dit even als 1 ding :grin:

2 likes

@Feather Het werkt aanstekelijk dat opruimen haha. Ik heb meteen zin om onze nieuwe kast te ordenen en verder in te ruimen. Maar die staat op de to do list voor morgen want die klus krijg ik niet af vanavond.

Je hebt al een goed begin gemaakt met de digitale detox, er gaat toch een hoop tijd inzitten om alles uit te zoeken.

1 like

Dag 2

De nieuwe kast staat er weer netjes bij, straks nog een doekje over de glazen deuren om de vingerafdrukken eraf te halen.

Weggedaan:
• Een pasje van een hotel
• Haarklemmetje

50 accounts ontvolgd op TikTok en de foto’s van de maand mei 2021 uitgezocht.

4 likes

Maar ik vraag me dan bij het ontspullen van zo’n kaartje altijd af wat dan het doel is van het weggooien? Is zonde toch, wie weet kan je m ooit nog geven aan een neefje/nichtje/kindje in je omgeving die jarig is

Ah, leuk, ik ga misschien ook weer eens aan de slag, vooral digitaal dan. Ik heb niet heel veel fysieke spullen (al is lockdown wel een slechte invloed geweest), maar m’n digitale clutter is immens. En het zou niet slecht zijn om ook nog eens door m’n spullen te gaan, dat is al een tijd geleden.

2 likes

@Taro

De spullen van dag 2:
De kaart van het hotel heb ik teruggestuurd naar het hotel, we waren het namelijk vergeten in te leveren tijdens het uitchecken. Het haarclipje gaat naar een collega.

De pennen die voor dag 3 klaar liggen gaan met mijn man mee naar zn werk.

Aan de ene kant vind ik dat ik me niet hoef te verantwoorden wat ik met de spullen doe maar aan de andere kant kan het ook wel motiverend/leuk zijn om te lezen?

2 likes

Ah ok sorry ik bedoelde het ook niet zo aanvallend als het er staat. Verkeerde aanname van me dan inderdaad

Dankje :relaxed: Ik ga de persoonlijke info uit mn post halen.

Ik kom ook meedoen!! Heb echt zoveel dingen die blijven liggen, maar gewoon weg kunnen (vooral oude nagellakjes…) ik haal morgen de afgelopen dagen in :ok_hand:t3:

Summary

Oke ben toch begonnen, 20 lakjes en een vijl die weg mogen hahah

6 likes

Ik wil verder niet meedoen maar door jouw foto denk ik Ohja ik heb ook zoooooveel nagellak terwijl ik dat letterlijk nooit draag.

Meeste is vast ook niet meer goed.

3 likes

Hahahha waarschijnlijk zijn de jouwe net als de mijne, gescheiden vloeistof in een potje die je nauwelijks open gaat krijgen

1 like

Nou done

Deze 10 mogen weg (herkennen jullie de iconische 2010 opi crack effect nagellak?!)

En de rest heb ik uit hun oude schoenendoos huis gehaald, geprobeerd of ze nog goed zijn en nu in zo’n verdeler gesorteerd en gestopt in een kastje.

Voor wie het interessant vindt: onder remover en veilen enzo, dan een bakje met donkere kleuren en eentje met pastelkleuren/rood en dan in de achterste allerlei topcoats en in de andere Sally Hansen gellaks en de bijpassende topcoats zonder lamp spul die ik altijd wel Chill vond dus nog wilde bewaren.

Ben benieuwd of ik nou wel nagellak ga dragen.

3 likes

Een snelle post:

Dag 3
Een setje pennen en een incompleet setje met pillendoosjes.

Edit: Ik kan niet slapen dus ik heb nog wat dingen gedaan. Kartonnen dozen uit de schuur gehaald en naar de papierbak gebracht. 2 items op Vinted geplaatst, weer 50 accounts op TikTok ontvolgd en 300 foto’s van mn telefoon verwijderd. De wcborstel moest nog bevestigd worden aan de muur dus dat heb ik ook nog ff snel gedaan.

Ik kan me die crackle nagellak nog heel goed herinneren! Ik ben wel een liefhebber van nagellak, ik heb er niet overdreven veel maar ze gaan ook regelmatig op, dan kan ik weer nieuwe kopen :sweat_smile::joy:

6 likes

Lekker bezig Feather :grinning_face_with_smiling_eyes: Zo maken jullie die challenge wel vol.

Dag 4
Vanochtend zijn er vier dingen opgehaald die ik verkocht heb via Marktplaats, een puzzel van 5000 stukjes en 3 beautyproducten. Helaas geen foto gemaakt. Ik heb 70 accounts ontvolgd op TikTok, ik ben van de 650 accounts terug gegaan naar 140 en ik ben nu tevreden. Op mn telefoon ruim 700 foto’s verwijderd.

Voor nu staat deze verhuisdoos op me te wachten… die zit helemaal vol met spullen die ik niet in de nieuwe kast wil zetten. Ik ga een deel sorteren en verdelen over twee dozen met ‘memories’. Een deel gaat weg en de laatste spullen zullen een plekje krijgen in huis.

3 likes

Dag 5:

Geen tijd gehad om op te ruimen maar wel 5 dingen verkocht via Marktplaats en Vinted.

• parfumsetje
• opzetstuk fohn
• accessoire voor in huis
• spel
• puzzel

4 likes

Ik kom vanmiddag nog terug voor een uitgebreider bericht en spullen van vandaag.

Dit was gisteren, dag 6:

1 + 2. 2 puzzels verkocht
3. Accessoire voor in huis, weggegeven aan de buurvrouw, doosje gaat in de recycle
4. Deodorant van Rituals die gesmolten is
5 + 6. Twee Verlopen toegangskaartjes. Ik heb nog gebeld of de kaartjes verlengd kon worden maar dat was helaas niet mogelijk.

2 likes

@feather Ik probeer idd de spullen meteen uit huis te halen omdat het anders weer weken blijft liggen. Voor Marktplaats en Vinted heb ik een systeem. Als ik een item in huis tegenkom wat verkocht kan worden dan gaan het in een doos in de bijkamer. Ik heb als streven om elke dag 2 advertenties op mp/vinted te plaatsen. Als een advertentie online staat dan gaat het item in een wasmand (zo’n heupmand) die in de gang staat. Dan staat het lekker bij de hand als iemand een item op komt halen, de meeste items worden opgehaald.

Aan het einde van de straat hebben we een recyclepunt wat 24/7 open is en mn man loopt elke avond even met de spullen die gerecycled kunnen langs het recyclepunt. In de auto staat een kratje voor spullen en daar stopt hij alles in wat we weggeven aan familie/knutselclub/kringloop. Als we dan ergens in de buurt zijn dan geven we het af. In de schuur staat een big shopper voor kleding, die brengen we af en toe weg. Ik tel de items voor de challenge pas als
ze ook echt uit huis zijn verdwenen. Het kratje in de auto en big shopper hebben we standaard staan, ik ben altijd wel aan het opruimen en ik probeer niet teveel spullen in huis te hebben. Behalve de afgelopen maanden, er is wel het een en ander blijven liggen :joy: Hoewel ik de keuken een paar weken terug wel helemaal heb uitgezocht.

@fissa je pakt het lekker op met de foto’s! Ik heb de afgelopen dagen niet zoveel foto’s verwijderd maar ik ga morgen er ff goed voor zitten. Mn TikTok account heb ik ‘af’ en ik denk dat ik morgen ga beginnen om mn mailaccount te organiseren.

@Maestoso en @Zemraluani Hoe gaat het met jullie?

De score van dag 7:

Samenvatting

1 tm 4. bewaarbakjes verkocht via mp
5. Knutselboek, gaat naar de knutselgroep
6. Sample van een plissegordijn
7. Een kaart waar ik aan gehecht was maar de vriendschap is al jaren voorbij dus ja… let it goooo

4 likes

Dag 8

1. Papier vanuit studie
  2. Geel papier/herinneringen aan mn opa
  3. Dunhill doosje (ook opa)
  4. Polaroid foto
  5. Twee reservedopjes (liggen op het gele papier)
  6. Rouwkaart met emo waarde maar again: let it go
    7+8. Twee onderzetters

Ik heb de inbox van mn mail opgeruimd en in submappen verdeeld. Er staan nog 20 mail in mn inbox maar dat zijn dingen waarvoor ik actie moet ondernemen, nieuwe creditcard aanvragen bijvoorbeeld, ik wil er 2 per dag wegwerken. Mn man is boodschappen doen en brengt ook wat dingen weg uit het ‘autokratje’. Ik ga nu een glas cola vanille inschenken :drooling_face: en door mn foto’s heenswipen

2 likes

Ik heb echt bewondering voor jullie doorzettingsvermogen.
Als ik een poging doe te ontspullen, kom ik dingen tegen die herinneringen oproepen, en voor ik het weet zit ik dan anderhalf uur op bed te kijken naar oude schoolfoto’s etc. Ik vind het zo lastig om dan de gang er in te houden.

3 likes