The Minimalism Game, dagelijks ontspullen

Je bent lekker bezig! Ik heb vooral dingen weggedaan die over de datum waren of op hahahaha

1 like

Ik kom morgen weer posten. Ik heb gisteren de 2e vaccinatie gehad en ik voel me er niet lekker door. Hopelijk morgen beter

@FrauHelga Doorzettingsvermogen heb ik met vlagen… Qua sentiment, als ik er de tijd voor heb dan kijk ik het door, als ik er geen tijd voor heb dan leg ik het op de eettafel en pak ik het erbij op een vrij moment. Het doet me ook wel goed om door sentimentele dingen heen te gaan.

@Gato Jij pakt het ook lekker op, hoop opgeruimd! Ik voel me wat beter dus ik ga weer verder opruimen. Ik ga het per dag inhalen, ik start op dag 9. Ik heb een zone opgeruimd + dingen weggedaan. Nu ga ik twee dingen op mp/Vinted zetten en iets digitaal declutteren.

Dag 9:

Samenvatting

1+2. Puzzels (verkocht)
3. Boek
4. Showergel die ik eindelijk opgemaakt heb
5. Lege folieballon
6. Afsprakenkaartje
7 + 8 + 9. Samples van zonwering, deze kleuren willen we toch niet.

5 likes

Sorry zie je tag nu pas

Maar ik doe niet echt mee aan de challenge, Wilde alleen even nagellak uitzoeken. Maar heb vandaag wel een nieuw heel handig everyday make-up bakje gehaald en m’n make up een beetje uitgezocht.

2 likes

Dag 10

1. Mapje met papieren
  2. Mapje met tekeningen
  3. Puzzel (verkocht)
  4. Notitieblok (vol)
  5. Dagcreme (leeg)
  6. Douchegel (heeft man vandaag opgemaakt)
  7. Kom met deksel (sentiment gaat naar familie)
    Niet op de foto:
  8. Stickervel
  9. Nog een stickervel
  10. Kleurstaal

‘maart 2020’ foto’s uitgezocht op telefoon, 2 x actie ondernomen op e-mail, 2 advertenties geplaatst op marktplaats en meteen 6 items verkocht maar die tel ik mee voor morgen, het telt pas als het ook echt het huis verlaat :sweat_smile:

3 likes

Make up uitzoeken is zo’n lekker klusje! Je kan op je eigen manier meedoen hoor, ik vind het sowieso leuk om updates te lezen over opruimen!

1 like

Ik heb meer dan 15 jaar in een parfumerie gewerkt en een van mn ‘hobbies’ was lekker rommelen in mn stash. Ik gebruikte ook veel make up (visagie) dus producten gingen ook regelmatig op, dan is het nog lekkerder om alles uit te zoeken. Inmiddels werk in er niet meer, wel in dezelfde branche maar niet meer zo dichtbij de producten. Mn stash is een stuk kleiner geworden. Ik hou ook enorm van YouTube declutter video’s (heb je nog aanraders??)

Ik ga ook verder komen dan ik dacht, ik krijg er steeds meer vertrouwen in dat ik de challenge ga afmaken. Ik ruim per zone op, ik begin dan met een paar dingen die makkelijk zijn om weg te doen en dan volgt te rest vanzelf wel. Ik ga de volgende dag nog een keer door die zone heen en dan haal ik er vaak nog wel wat items uit. Zo heb ik vandaag uit de speelgoedbak toch 3 stickervellen weggedaan, de stickers plakken niet goed en de kinderen (van vrienden) spelen er nooit mee. Marie Kondo is een fijne methode, ik doe het in kleinere categorieën omdat ik dat overzichtelijker vind. Als ik iets tegenkom uit een categorie die ik al opgeruimd heb dan declutter ik het wel meteen. Ik zou bv de snoertjes uit jouw tekst meteen uitzoeken, dat werkt voor mij het beste. Ik heb momenteel wel 5 stapeltjes in de huiskamer liggen met items die ik wat meer aandacht wil geven. Een deel is sentiment maar ik kan er geen goede plek voor vinden. Ik twijfel dan om het in de schuur te bewaren of gewoon weg te doen, in de schuur ligt het ook maar te liggen? De stapeltjes staan op de planning voor dinsdag.

Ja natuurlijk ruimt het op, je doet oude spullen weg om ruimte te maken voor nieuwe hahaha Kaarsen gaan ook weer op, circle of life, het is wel herkenbaar hoor. Vandaag 2 paar schoenen in de ‘te verkopen’-doos gezet omdat ze me niet lekker zitten. Vanmiddag 1 paar schoenen gekocht op Vinted, alvast voor de winter (jaja). De digitale declutter vind ik ook heel fijn, ik had het jaren eerder moeten doen dan was het nu niet zoveel werk geweest. Ik merk nu ook hoeveel ballast digitale clutter kan geven, ik ben nu bezig met mn Instagram. 1 account is verwijderd en ik heb nog een account waarvan ik de inloggegevens niet meer kan achterhalen?? Mn eigen account ben ik ook aan het opruimen. In huis ben ik trouwens nog steeds bezig in de woonkamer… nu stond daar ook best veel clutter ivm de verbouwing. Ik verwacht wel dat de twee andere kamers een stuk sneller gaan. Daarna komt de schuur en daarna de klusjes die nog gedaan moeten worden in huis. Het lijkt nu net alsof we in een puinhoop leven maar dat is niet zo, gewoon druk geweest de afgelopen 2,5 jaar.

dag 11:
1 tm 6: Puzzels verkocht via Marktplaats (zit in de hello fresh dozen)
7 tm 10: dvd’s waar kinderen uit gegroeid zijn
11: nog meer samples voor zonwering, ik tel ze als 1.

3 likes

Dag 12

1. Folder van der Valk
  2. Folder sportevenement project van man
  3. Stekker kapot
  4. Oordopjes, ook kapot
  5. Blauw zakje
  6. Pinnetje
  7. Cleaning spray beeldscherm
  8. Highlighter, leeg
  9. Afstandbediening oude provider
  10. Lege parfumsample
  11. Leeg parfumflesje
  12. Kinderspeelgoed

3 likes

Ik krijg helemaal zin om zelf ook weer te gaan ontspullen door dit topic! De hele challenge is wat veel, want ik ben net verhuisd en heb daarbij ook al veel weggedaan. Maar ik heb voor mezelf als doel gesteld om 100 dingen weg te doen. Net in m’n pauze al even begonnen met 10 makkelijke dingetjes:

Vandaag
  • oude fietssleutel
  • Wat papieren
  • Doosje met notitieblaadjes
  • Kaart
  • Opbergzakje van een zonnebril
  • Lege prittstift
  • Kapotte USB-stick
  • 2 oude flessen zonnebrandcrème
  • Deksel zonder bakje
2 likes

Snelle post, morgen schrijf ik uitgebreider

Dag 13

Samenvatting

Ik dacht dat ik een foto had gemaakt maar nee dus :unamused:

1. Vergiet, was gaan gaan roesten, we hebben er nog één.
    2 + 3. Stickervel
    4 tm 13 : kaarten van verjaardagen kerst (laatje uitgezocht.

Digitaal:
3 maanden aan foto’s uitgezocht
Instagram opgeschoond
Online abbo opgezegd
6 advertenties op marktplaats/vinted geplaatst

3 likes

Ik heb vandaag een bank en vier opbergmanden weggegeven via Marktplaats, stond hier enorm in de weg dus dat ruimt gelijk lekker op zo :grin: Nu even een rondje maken om te kijken of ik nog 5 dingetjes kan vinden die ook weg kunnen, dan zit ik weer netjes op 10 voor vandaag.

Edit:

10 dingen van vandaag:
  • Bank
  • 4 opbergmanden
  • Pakje textielstiften
  • Uitgedroogde lijm
  • Nog een oude fietssleutel
  • Kerstservetten
  • Blikje vaseline
4 likes

Dat dit allemaal je verhuizing heeft overleefd zeg!!

1 like

Haha ja erg he? Ik had twee van die typische IKEA-kasten met van die opbergbakken, dus die heb ik gewoon in z’n geheel meeverhuisd zonder echt uit te zoeken wat erin zat.

2 likes

Vandaag heb ik dan tijdelijk het stokje van je overgenomen!

de buit
  • medicatie die over datum was en niet meer gebruikt wordt (dit was nogal wat, maar ik reken het als 1 unit die naar de apotheek gaat)
  • een hele stapel knutsels van mijn dochter (dat klinkt ernstig maar ze maakt er dagelijks een stuk of 3 en de mooiste bewaar ik)
  • een restje geurkaars die ik niet meer lekker vond
  • potje babycrème waar mijn dochter allergisch voor blijkt te zijn
  • tandenborstel van man en dochter en vervangen voor een nieuwe
  • 3 pennen die nagenoeg leeg waren of vlekten
  • 2 oplaadkabeltjes die aan de einden gebroken waren
3 likes

Ik krijg zoveel motivatie van jullie berichten :heart_eyes: Ik had vandaag moeite om 14 dingen bij elkaar te krijgen maar gelukkig kreeg ik vanmiddag weer de smaak te pakken, ik heb zelfs al 15 items voor morgen verzameld. Ik ben snel door de zones heengegaan waar ik al had opgeruimd en er konden toch nog wat dingen weg. Daarna ging het vanzelf.

De score van dag 14:

1 + 2 Puzzels weggegeven
3. Geurkaars verkocht
4. Cluedo reiseditie incompleet
5. Dagcreme leeg
6. Nachtcreme leeg
7. Kaart
8. Toilettasje weggegeven
9. Roll your puzzle lege doos
10. Kinderboek
11 + 12. twee stapeltjes puzzelbakjes
13 + 14. Flessen wijn twee stuks, weggegeven.

Digitaal
3 maanden foto’s uitgezocht

2 likes

Dag 15 :grinning_face_with_smiling_eyes:

Samenvatting
  1. A4 sentiment van mn opa
  2. Tekening gemaakt door oma
  3. Tekening gemaakt door broer
  4. Foto sentiment
  5. Lego friends box, tellen alle legostukjes als 1 of zal ik ze los tellen :joy:
  6. Diamond painting die uit elkaar valt

7 + 8 + 9. boeken uit jeugd

En dan verder met nummer 10 : Doosje met visitekaartjes, niet meer recent.
11 + 12 knutselmateriaal
13. Vogelboekje volgeschreven
14. Puzzel, verkocht
15. Borduurwerk waar ik niks meer me ga doen

Ik ga nu (weer) foto’s op mn telefoon uitzoeken en daarna 2 mails uit mn inbox oppakken.

3 likes

Heb nu in totaal 36 dingen weggedaan! Ik houd het bij in een app en ik moet zeggen dat ik niet zoveel weggooi als de challenge, omdat ik laatst al een hoop opgeruimd heb. Maar wel lekker om zo even weer kritisch naar spullen te kijken. Vooral dingen opgemaakt en weggedaan of dingen die een soort blinde vlek waren hahaha

1 like

Ik kom hier even zoeken naar motivatie :expressionless:

@Maestoso Er kritisch doorheen gaan vind ik ook fijn, ik had nooit gedacht dat ik een paar boeken uit mn jeugd zou doneren. Ik was er best aan gehecht
(nog steeds wel). Ik las de boeken nooit meer en de kinderen in mn omgeving hadden er geen interesse in. Het idee dat die boeken dat voor altijd in mn kast staan en meeverhuisd (niet nu maar ooit) worden on dan weer in een kast te zetten vond ik ineens zo onlogisch?? Ze staan nu bij de kringloop te wachten op iemand die de boeken wel wil lezen :hugs:

@Feather Blond Amsterdam verkoopt wel redelijk goed op marktplaats. Wat bij mij ook wel eens wil helpen is om mezelf de vraag te stellen of ik het item bij de volgende opruimenronde weer in mn handen wil hebben of dat ik er dan weer tijd aan wil besteden om er een beslissing over te maken. (Meestal niet)

Ik ga een uurtje sporten, douchen, huishouden doen en dan heb ik hopelijk motivatie om een zone op te ruimen en 16 items bij elkaar te zoeken.

Ik ben absoluut geen minimalist maar ik vind het leuk om soms eens te komen kijken wat mensen allemaal opgeruimd hebben (en dan denken ‘oh dat en dat zou ik wel nog kunnen gebruiken!’ :sweat_smile: )

Ik sluit mij graag aan! Heb zoveeel spullen voor ‘als ik het ooit nodig heb’ en ben er helemaal klaar mee. Ik begin vandaag en zal 16 spullen (groot/klein) weg doen. Iemand tips voor kleding? Heb er stukken tussen zitten met prijskaartje die ik liever niet in de kleding bak gooi maar een klein centje aan verdien.

1 like