The Minimalism Game, dagelijks ontspullen

Helaas woon ik in België!

Vinted heb ik ondanks de irritante reclames goede ervaringen mee

1 like

Het is uiteindelijk toch gelukt, 16 stuks!

Dag 16

Samenvatting
  1. Boek excell
  2. Zeeslag spelletje (weggegeven)
  3. 4 in 1 dvd
  4. bakje zonder deksel
  5. 2 x muntjes uit … ben het ff vergeten
  6. edelsteentje
  7. nog een edelsteentje
  8. Product voor huidverzorging (weggegeven)
  9. tm 16: samples voor huidverzorging (zit ook in de het witte tasje = weggeef)

3 likes

Ik ben gisteren vergeten dag 17 te posten

[details=“Samenvatting”]

1. Puzzels terug naar eigenaar
    2 tm 11 : muntjes van festivals
    12 tm 17: 8 stickers. Ja ik zit dan eigenlijk over het aantal heen maar ik had geen zin om de stickers te bewaren voor de volgende dag. We hebben ze nl meteen weggebracht naar mn vrijwilligerswerk :blush:

Ik heb inmiddels mn motivatie weer terug (door dit topic) en ik zal vanmiddag wat uitgebreider reageren op jullie berichtjes :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

:rofl::rofl: Nee ik wil hem wel houden hahaha
Bedankt voor het melden :relaxed:

1 like

@jigglypuff Ik zou mezelf ook geen minimalist noemen😂maar wel leuk dat je meepost, ik krijg daar motivatie van! @Gato is het nog gelukt met het uitzoeken van het speelgoed? Ik heb laatst ook de speelkist uitgezocht, helaas al voor de challenge want er is een hoop uit weggegaan.

@Feather Ik ben meteen naar de serie gaan kijken, ik heb er een beetje spark van meegepakt, meteen weer zin gekregen om op te ruimen. Jij zit ook echt lekker in de flow, ik ga echt goed op jouw foto’s! De foto van mn man waren geen stickers haha maar ik snap wel dat je het dacht. Het waren zn schoolfoto’s (werk) en hij vond het lollig om daar weer mee op de foto te gaan. Hoe staat het ervoor in jouw huis, voelt het al opgeruimder aan? Ga je ook nog een keer door alle ruimtes heen? Ik merk dat ik bij de tweede ronde toch nog een hoop items wegdoe. Als ik al mn spullen heb opgeruimd dan ga ik de challenge ook afmaken met mn 2do list en digitale declutter.

@ikzegdoen, leuk dat je je aansluit! Je bent uiteraard van harte welkom. Ik vind Vinted ook een goede app, als je prijzen niet te hoog zijn dan verkoop je vrij snel. Vinted regelt dan ook de verzendlabels voor je, ik vind dat best makkelijk. Een keer in de paar weken haal ik alle advertenties van Vinted en breng ik het weg naar de kledingbank oid. Ik wil er ook weer niet te lang mee in huis blijven zitten want dan stapelt het zo op.

Dag 17

Samenvatting

Niet op de foto:

1. Pauwenveer

2. Puzzel (verkocht)

3. Oude douchecabine (grof vuil)

4. Fotolijst verkocht via marktplaats

5. Stickers

6. Knutselmateriaal

7. Oude creaties van kinderen

8. Stickers

9. Nog meer stickers haha

10. Hoofdkussen (witte ding op de foto)

11. Kinderboek

12. Engels kinderboekje

13. kleursample

14. kleursample

15. en nog een

16. Starcaps

17. Shampoo die ik eindelijk op heb gemaakt (vind m niet zo fijn)

18. Nog zo’n zelfde shampoo (zat in kerstpakket), aan de buurvrouw gegeven.

@FISSA jij bent altijd zo snel met de likes, love it :grin: ik heb nog de foto toegevoegd
    Digitaal

Bankrekening opgezegd
Wachtwoorden van apps veranderd
Foto’s juni tm december 2020 uitgezocht
10 advertenties op Vinted
Heleboel apps van telefoon verwijderd

4 likes

Geïnspireerd door jullie ben ik ook lekker aan het ruimen de afgelopen dagen. Bedankt voor de motivatie!
Ik merk wel dat ik alles het liefst zo snel mogelijk in een container zou gooien, omdat ik gewoon geen zin heb om moeite te doen om dingen te verkopen of op te laten halen. Maar dat vind ik ook zo zonde, dus nu zit ik toch wat langer met die zooi in huis…

4 likes

Dankjewel! Heb een vinted account maar deze staat nu op vakantiemodus, was zo een gedoe. Maar ga het weer een kans geven! Slim van je, ik ga ook eerst op vinted/marketplace en na een tijdje toch maar naar de kledingbank.

1 like

Die 10-euro-grens is echt een goed idee! Zo voelt het ook gerechtvaardigd ofzo om sommige spullen gewoon weg te doen. Ga er deze week mee aan de slag!

2 likes

Dit is wel een goede. Ik heb heel veel verkoop ik nog wel. Alleen dan krijg ik het voor 3 euro ofzo verkocht en dan heb ik eigenlijk geen zin om het pakje weg te brengen voor dat geld.

2 likes

Orchid wat jij zegt is voor mij echt een valkuil. Ik probeer het zo snel mogelijk uit huis te krijgen (liefst dezelfde dag) omdat het anders weer gaat opstapelen. Dat werkt voor mij zo demotiverend, ik ga er dan weer enorm tegenop zien en dan denk ik ‘laat maar’. Het gaat bij ons meteen de container in, in de mand voor Marktplaats/Vinted items of in de auto om weg te brengen naar de kringloop/persoon.

Gato ja begin aan de laatjes! Die zijn heeeel satisfying om te doen. Je hoeft ook niet alles in 1 keer te doen, 1 laatje per dag is ook goed. Ik kies meestal van tevoren welke zone of la(aatjes) ik ga opruimen, als ik het in kleinere stapjes doe dan werkt het voor mij beter.

Daar zeg je wat feather wat betreft de oude telefoons. Ik heb ook nog twee telefoons liggen die inderdaad zijn meeverhuisd vanuit het vorige huis. Ik heb helemaaaal geen zin om die telefoons bij een volgende verhuizing weer mee te slepen dus ik ga die binnenkort wegdoen, eerst de foto’s eraf halen. Ik heb ook mn oude laptop klaargelegd. Als ik klaar ben met de declutter op mn telefoon dan ga ik aan de laptop en oude telefoons beginnen.
FISSA ik wil echt een voorbeeld aan jou nemen wat betreft de digitale declutter, ik blijf nu een beetje hangen in een aantal maanden waarin wat emotionele dingen zijn gebeurd en ik heb geen zin om het weer te ‘zien’ in mn foto’s. (ik zoek mn fotos per maand uit op mn telefoon) Aan de andere kant zal ik blij zijn als ik die foto’s uitgezocht zijn, dan kunnen ze gewoon in een map op mn laptop en kijk ik ernaar als ik er behoefte aan heb.

Gisteren (19e) heb ik niks opgeruimd want we hadden een weekend vol met visite, het was heel gezellig. Ik ga vandaag dag 19 inhalen en ook maar meteen dag 20 doen. Ik twijfel een beetje waar ik zal beginnen, ik neig naar de keuken of de bijkamer. Ik denk dat ik in de keuken weinig items heb die ik weg wil doen omdat ik een paar weken geleden de keuken heb opgeruimd. Om een inhaalslag van gisteren te maken ga ik toch maar beginnen in de bijkamer. Daar staat onze kledingkast dus er is vast wel wat te vinden. Het begin is makkelijk want ik heb drie items verkocht op Vinted :partying_face:

5 likes

Ik lees vanavond weer bij maar voor nu:

Dag 19

Samenvatting
  1. Kaart met een aantekening voor jullie :grinning_face_with_smiling_eyes:
  2. Studieboek
  3. Leesboek
  4. Studieboek man
  5. Knutsellintjes
  6. Orchideestokje
  7. Nog een stokje
  8. IJsbakje waar schroeven in lagen (eindelijk opgeruimd)
  9. Tuinhandschoenen
  10. A4 met checklist verbouwing
  11. Uitnodiging
  12. Ansichtkaart
  13. Automapje van garage
  14. tm 19 oude verjaardagskaarten
8 likes

dag 20

Samenvatting
  1. Boek verkocht
  2. Spel
  3. Spel
  4. Nog een spel, alledrie verkocht
  5. 1 paar Nikes, verkocht
  6. Doos van buitenspel
  7. Sticker
  8. Sticker
  9. Sticker opkickertje
  10. Margriet kookboek
  11. Disneypuzzel verkocht
  12. Monopoly weggegeven
  13. Kaartspelletje (zwarte piet :expressionless: dus meteen in de recyle)
  14. Button
  15. Spelletje party en co weggegeven
  16. Pen Disney
  17. Hanger Disney
  18. Rooster in badkamer gemonteerd
  19. Ventilatiekanaal geinstalleerd badkamer (stond alletwee nog in verpakking dus ruimt ook lekker op)
  20. Nog een boek weggegeven

Later op de avond dag 21 :blush:

1 like

Dag 21

Morgen weer een uitgebreide reactie en @Gato voor mij geldt dat ook (motivatie), ik kom er morgen nog op terug.

Samenvatting
  1. Stoel
  2. Paraplu kapot
  3. Zak met kattenvoer, onze kat laat het staan dus dit gaat naar (de kat van) mn vader.
  4. Hola bordje
  5. Pot
  6. Montagekit
  7. Masker Vietnam
  8. Masker Vietnam
  9. Masker Vietnam alle 3 weggegeven
  10. Disney button
  11. Disney label
  12. Disney onderzetter
  13. Spel weggegeven
  14. Kleurstaaltje verf
    15 tm 21: stukjes behang, ik kan niet kiezen welke ik op de muur wil :unamused:

3 likes

@Gato Een trapkast is leuk om op te ruimen, ik vind het (bijna) jammer dat we geen trapkast hebben. We wonen gelijkvloers. We wonen niet groot maar ook niet klein (70m2 en 50m2 tuin), wat mij betreft is dit het perfecte huis. Het enige wat ik wel eens mis is een bijkeuken, voor de stofzuiger enzo. Die staan nu in een hoge kast in de keuken maar het is vaak een gedoe om iets uit die kast te pakken, er valt altijd wel iets om. De bijkamer is bij ons een beetje de ‘trapkast’, als ik dingen heb waarvan ik zo 123 niet weet wat ik ermee moet dan zet ik het daar neer. Zo staat er nu nog een lamp die opgehangen moet worden en twee grote knuffels waarvan ik nog niet weet of ik ze wil houden.

-persoonlijk stukje toch ff weggehaald-

@Fissa Ik hoop dat ik het kan volhouden, de lange lijstjes zijn wel echt satisfying! Ik kwam gisteren 1 ding tekort (ik had geen zin om nog iets overhoop te halen) en toen is mijn man in de schuur gaan kijken of hij daar iets kon vinden, dat werd de kapotte paraplu.

@Feather Ik hoop dat je motivatie terugkomt, ik heb je nodig in dit topic voor mijn motivatie :joy: Reissouvenirs, ja ik heb ze ook allemaal lang bewaard. De souvenirs die bij ons interieur passen hebben we gehouden en de rest doe ik weg. Het komt anders in de schuur terecht en daar ligt het dan ook maar te ‘liggen’. Na een paar jaar wordt het ook minder mooi, het wordt vies of verdroogd, verkleurd etc. Ik heb nog een enorme to do list, de ene dag pak ik een paar dingen van de to do op, de andere keer laat ik het. Het afstrepen is wel echt lekker, ik hoop ook ooit het einde van de to do list bereik. Ik denk dat ik na de declutterchallenge in dit topic verder ga met een to do list challenge? Elke dag 2 dingen doen oid. Nouja dat zie ik dan wel weer haha. Ik ga nu beginnen aan dag 22, jullie zien de foto wel verschijnen.

3 likes

Ik was er even uit maar vandaag weer 20 dingen weggedaan:

Zooi
  • Cadeaukaart van een failliete winkel :’)
  • Stempelkaart van een café waar ik nooit meer kom
  • Bord van een demonstratie
  • 2 eenzame tupperware-deksels
  • 2 armbandjes
  • Hangertje voor aan een ketting
  • 3 ondefinieerbare sleutels (tupperware-deksels en sleutels zijn 50% van de zooi in mijn huis blijkbaar)
  • Oude pas van zorgverzekering
  • Mondkapje
  • USB-kabel
  • Onhandig klein snijplankje
  • Haarproduct dat niet werkt
  • Kaars
  • Ketting
  • Blouse
  • De onderbroek die ik vanmorgen onderuit de la trok bleek super oncomfortabel, dus weg ermee :wave:
2 likes

Dag 22

Samenvatting

Niet op de foto:

1. Deodorant
  2. Doos met spullen uit de schuur
  3. Rituals weggegeven
  4. Rituals weggegeven
  5. Puzzel via Vinted verkocht
  6. Puzzel via Vinted verkocht (laatste puzzel :stuck_out_tongue_closed_eyes:)
  7. Boek verkocht via marktplaats
  8. Nog een boek via marktplaats

Wel op de foto:
9. Decoratiebordje
10. Naaisetje
11. Tube creme
12. Rituals verkocht
13. Rituals verkocht
14 tm 17: stokjes om planten mee te stekken/groeien
18 tm 22: 5 shotglaasjes
Bonus :grin:: nog een shotglas

3 likes

Dag 23

Samenvatting

Dit was vrij makkelijk

1. T shirt van man
    2 tm 22: Speelkaarten van de spelletjeshal, meteen ingeleverd en de punten op het pasje laten zetten.
4 likes

Hoe lukt het jou om zoveel te verkopen?
Doe je dat dan echt tegen spotprijzen of wat is je geheim? :wink:

Dag 24

Samenvatting

1 tm 20: haar elastiekjes
21. Haarklem
22. Foundation opgemaakt
23. Primer opgemaakt
24. Pillendoosje

Nu ff snel dag 25 doen :grimacing:

3 likes