The Minimalism Game, dagelijks ontspullen

Ik doe niet dagelijks maar af en toe een grote inhaalslag. Kleding is bij mij groot probleem.
Shopverslaving en jaren bijna niks weggedaan. Woonde ook op 3 verschillende plekken en toen naar 1 en had alles dus 3 dubbel. Maar dat is al paar jaar terug en nooit weggegooit.

Eerste twee weekenden in totaal 14 kleinere zakken, van die 20 liter volgens mij, aan kleding weggegooid.

Vandaag 5 grote vuilniszakken kleding staan klaar. Hiervoor wel opzoek naar kledingbank ipv reshare container denk ik. Is nog hele nette kleding.

1 boodschappentas vol verzorgingsproducten half leeg/niet fijn/gekregen maar niet mijn ding weggegooit. Badkamer lade is mooi schoon en georganiseerd nu.

En nog heel veel liggen dat eigenlijk teveel is :see_no_evil:

3 likes

Misschien wist je dit al, maar ongevraagd advies: ik zou de SSD/HDD kaart uit de laptop halen mocht je dat nog niet hebben gedaan en deze kapot slaan. Een standaard ‘wipe’ laat nog genoeg sporen achter om de bestanden terug te kunnen halen.

zie dit bijvoorbeeld

https://youtu.be/_gPK6RPIlUI

1 like

Heb de afgelopen dagen zoooveel spullen weggedaan.
Hele zolder opgeruimd en 2 dozen naar de kringloop gedaab, 5 vuilniszakken met zooi weggedaan en ben nu verder bezig in mn kledingkamer.

Zoveel spullen waar ik eerder toch nog geen afscheid van kon nemen nu toch weggedaan en de ruimte is echt zo fijn!
Heb echt veel teveel zooi en ik ben echt klaar met de ruimte die het inneemt en de onrust die ik er van krijg.

2 likes

Tijdens het wachten 150 korte filmpjes van mn telefoon weggegooit. Vaak paar seconden omdat ie per ongeluk nog. Op film stand stond.

Voornemen om vaker tijdens korte nutteloze wacht momentjes telefoon te legen.

4 likes

Sorry ik heb jullie verwaarloosd :scream: Ik ben vanmiddag vrij dus dan ga ik weer opruimen en posten!
Dag 25

Samenvatting
  1. Yogamat kapot
  2. Stapeltje papiertjes voor minicupcakes (200 stuks, mag ik die per stuk tellen? :joy:)
  3. Plastic bakje
  4. Lege kaars waar ik nog mee wilde knutselen… ga ik toch niet doen
  5. Kadodoosje
  6. Handgel
    7.Elastiekje
  7. Haarklemmetje
  8. Haarklem
  9. Pillendoosje
  10. Geurstokjes
  11. Nog meer geurstokjess
  12. NYX blotting paper opgemaakt
  13. Chanel oogpotlood op
  14. NYX eyeliner op
  15. Oogpotlood merk ben ik ff vergeten
  16. Brandzalf opgemaakt
  17. Schoenenspray opgemaakt
  18. Spel verkocht
  19. Rituals set verkocht
    21 tm 25: bloempotten uit tuin, kapotgewaaid
4 likes

Dag 26

Samenvatting
  1. Oogschaduw bijna leeg
  2. Haarklem
  3. Haarklem
  4. Chanel gloss bijna leeg
  5. Rituals bodycreme leeg
  6. After sun aloe vera, ruikt vies
  7. Lippenbalsem
  8. Nagellak
  9. Dopje
  10. Dopje (gebruikte ik in visagiekoffer)
  11. Sample creme opgemaakt
  12. Nog een sample opgemaakt
  13. Cc creme bijna leeg
  14. Concealer
  15. Foundation verkeerde kleur
  16. Wenkbrauwpoeder leeg
  17. Sample foundation (deze ga ik kopen :heart_eyes:)
  18. Lippenseel
  19. Concealerkwast
  20. Oogschaduwkwast
    Niet op de foto
  21. Zelftest
  22. Spel verkocht
    23 24 25 25: 4 stickervel
    26: Onderzetter Disney
1 like

dag 27

Samenvatting
  1. Strooivoer (we hebben muizen in de straat dus er mag geen voer meer gestrooid worden)
  2. Fles wijn leeg (gaven we planten mee water haha)
  3. Afwasborstel
  4. Opbergzakje
  5. Miccelair water leeg
  6. Blauw bakje
  7. Lichtblauw bakje
  8. Dopje tuinslang
  9. Muntje
  10. Spiegeltje
  11. Sprayfles die we gebruikten in de tuin
  12. onkruidschraper
  13. Bal
  14. Balletje
  15. Ragebol
  16. Stoffer zonder blik
  17. Slakkengif
  18. Aanmaakblokken bbq
  19. Handschoenen tuin
  20. Schoonmaakdoek
  21. Kapje
  22. Kiepwagen
  23. Tractor ding
  24. Voerhanger vogels
  25. Washand
  26. Opzetstuk groot tuinslang
  27. Puinzakken
  28. Nog wat dingen vd verbouwing, soort stokjes.

Dag 28:

Samenvatting

Dag 28

1. Nike doos met oud papier
  2. Golfboekje
  3. Nog een golfboekje
  4. Blond amsterdam doosje
  5. Knikker vd Plus
  6. Kersthanger
  7. Kersthanger
  8. Kersthanger
  9. Kersthanger
  10. Kersthanger
  11. Doosje
  12. Tissues
  13. Tasjes kerst en eronder:
  14. Reservelampjes vorige auto
  15. Golfclub
  16. Inpakpapier
  17. Inpakpapier
  18. Inpakpapier
  19. Inpakpapier (allemaal naar de knutselclub)
  20. Trui
  21. Trui
  22. Poetsdoek
  23. Poetsdoek
  24. Onderdelen wasmachine
  25. Jas
  26. Cursusformulier
  27. Poster
    Niet op de foto
  28. Waxinelichtje schaap
Samenvatting

Dag 29 + 30

Samenvatting
  1. Plank
  2. Blik voor waspoeder
  3. Tissues
  4. Tissues
  5. Tissues
  6. Kerstverlichting
  7. Tm 12: roze mandjes
  8. Karton (knutsel)
  9. Tm 36: kleding
    37 tm: 49: tegels verbouwing

Niet op foto:
50: vuilniszak met papieren van studie
52. Ornament voor in de tuin
53. Kaars
54. Speelgoed
55 tm 59: golfspullen

Op de valreep de challenge toch nog vol gemaakt :partying_face:
Het was vandaag wel ff zoeken in de kelder naar de laatste items (ik had eigenlijk geen zin hahahah. De kelder is ook een project op zich, ik heb before foto’s gemaakt! Als de kelder af is dan zal ik ze posten.

Ik ga op 1 oktober weer verder met de challenge. Er zijn nog zones in huis die ik moet uitzoeken. Ik had nooit gedacht dat ik september vol zou maken :scream: Het voelt zo lekker om elke dag meer spullen uit je huis te zien gaan, de challenge motiveert wel echt om kritischer naar alles te kijken. Ik weet niet of ik oktober helemaal ga vullen met het declutteren van items (op een gegeven moment is het wel opgeruimd natuurlijk) maar dan ga ik verder met de digitale declutter en klusjes van de to do lijst. Ik zie tegen die tijd wel hoeveel ik er per dag ga doen :grinning_face_with_smiling_eyes:

@feather Ben jij helemaal klaar? Ook met de to do list? Ga je in oktober weer iets oppakken qua klusjes in huis oid? Ik vind je altijd zo leuk schrijven!

@lichtknopje Hoe gaat het met het declutteren van je foto’s? Ik heb het aan het begin van de challenge veel gedaan maar op een gegeven moment is het erbij in geschoten. Ga jij meedoen aan de oktober challenge?

@donniedarko Lekker bezig jij!! Ik vond/vind het ook lastig om spullen met emo waarde weg te doen. Zo ligt er in de schuur nog een muziekinstrument van bijna 30 jaar oud op me te wachten. Het is niet eens meer bruikbaar. Ik heb al een hoop sentiment weggedaan en het is soms ff slikken maar de ruimte die je ervoor terug krijgt is heel fijn.

@en_17_anderen Is het gelukt met de pax kast? Ik wil foto’s zien :joy::drooling_face:

@Perzik Vinted en Marktplaats lopen redelijk goed. Ik verkoop niet tegen de hoofdprijs maar ook niet voor minimumprijzen. Ik denk dat dit mijn geheim is: ik probeer elke dag 2 advertenties te plaatsten. Die komen dan bovenaan te staan, kopers klikken dan toch vaak door naar je andere advertenties. Ik plaats de advertenties per productgroep, eerst alle puzzels, dan de spelletjes, boeken etc. Dat kijkt fijner voor de koper als ze door je advertenties gaan. Verder probeer ik zo snel mogelijk te reageren op een berichtje of een bod, hoe langer je wacht hoe groter de kans is dat een koper afhaakt. Vriendelijk reageren helpt ook. Veel van mn verkochte spullen zijn vrij nieuw. En verder: geduld hebben… soms baal ik dat iets niet verkoopt maar uiteindelijk wordt het toch verkocht. Wat ook helpt: alle verzendopties aanbieden, upc dhl Homerr (op Vinted) + de ‘ophalen’ optie. Via Marktplaats heb ik vaak kopers aan de deur, wel afgesproken natuurlijk.

@leukocyten Ga je ook beginnen op 1 okt? Are you ready :grimacing::partying_face:

@gato en @fissa ik hoop jullie ook weer te zien natuurlijk :heart::grinning_face_with_smiling_eyes:

@ikzegdoen Is het nog gelukt met kleding verkopen en ga je op 1 oktober ook weer starten? Een tip voor kleding: voeg ook een foto toe aan je advertentie waar je het kledingstuk aan hebt, dan kunnen kopers makkelijker het model zien.

7 likes

Nee is helaas nog niet gelukt, was een paar dagen ziek dus heb ook niet meer opgeruimd! Ben wel 1 dag bezig geweest in de kledingkamer en er kan een vuilniszak vol naar de kledingbank. Ik ga deze maand ook weer mee doen

1 like

@Leukocyten :partying_face: Goed begin is het halve werk! @Gato leuk dat je sowieso in het topic blijft, ik zie de posts wel weer verschijnen als je aan het opruimen toe komt. @Ikzegdoen lastig he als je je niet goed voelt, dan blijven dingen al snel liggen. Alsnog lekker van die zak kleding

Dag 1

Samenvatting

:white_check_mark: Spiegel opgehangen in wc (na 3,5 jaar)

1. Vlindertje

6 likes

Dag 1: geen foto maar heb de maatjes 50 van mijn zoontje in een bak gedaan en die gaat naar de schuur

4 likes

Dag 2:

Skeelers verkocht via vinted! En ben de vriezer aan het leegmaken dus van de kipshoarma maak ik lekker kapsalon

3 likes

Ik ben ook aan het ontspullen geslagen :partying_face: Bij mij heeft alles een vaste plek, dus ik ga het per zone doen.

Zo juist de rommel la helemaal opgeruimd en dingen weg gegooid, er uit gehaald wat er niet in hoort. Nu een werk kastje op ruimen en daarna fotos maken + dingen te koop zetten die ik al in een bak had verzameld. Dan is dat hopelijk snel weg.

En daarna hopelijk nog tijd en zin om 1 bak uit een werk kast uit te zoeken + veel weg te gooien.

4 likes

Ik heb het ook weer opgepakt en vandaag 20 dingen weggegooid/op Vinted gezet. Daarmee zit ik nu op 60 van mijn doel om 100 dingen weg te doen :blush:

20 dingen

11 dingen op Vinted gezet (alles wat niet voor eind oktober verkocht is, gaat alsnog naar de kringloop):

• Spijkerbroek
  • 2 truien
  • Shirtje
  • Waszak tegen microplastic
  • Lunchbox
  • 4 boeken
  • Ding om make-up kwasten mee schoon te maken

En 9 dingen weggegooid/apart gelegd voor de kringloopwinkel:

• Toilettas
  • Make-up tasje
  • Lippenstift
  • 2 boeken
  • Broek
  • Korte broek
  • Pen
  • Lavendelolie flesje
5 likes

Ik kwam een bak tegen met draad, ketting etc wat ik voor sieraden maken gebruikte. Ik was begonnen om alles uit de knoop te halen en ik was er na 15 minuten zo klaar mee :joy: Twee dingen er uit gehaald om weg te gooien en een paar losse dingen te koop gezet. De rest in 1X in een vuilniszak gegooid. :raised_hands:t5:
De bak waar het allemaal in zat ga ik gebruiken om alle sieraden spullen te verzamelen die ik wil verkopen. Daarna kan de bak ook weg.

2 likes

Zo dat was even fijn opruimen. Ik heb het niet geteld omdat het ook veel papierwerk etc was. Maar uiteindelijk opgeruimd:

• de rommella
  • kastje
  • 3 bakken uit zo een ikea vakkenkast

Weg is 1 volle vuilniszak en 1 action shopper met van alles en nog wat.

Ik heb nu 1 kleine plastic bak met spullen die te koop staan en 1 kleine plastic bak met dingen die ik nog moet uitzoeken/ alsnog weg gooien of te koop zetten.

Morgen verder met de hoek waar de vakkenkast staat, dan kan ik dat afronden en verder met die 2 plastic bakken die ik nu nog heb staan als in fotos maken, uit zoeken etc

4 likes

Er is veel opgeruimd zo te lezen :heart_eyes: Leuk om zoveel nieuwe posts te zien! @Feather bedankt voor je compliment, zonder dit topic had ik het niet gered :grinning_face_with_smiling_eyes:

Dag 2

Samenvatting

To do:
:white_check_mark: Twee zakken kleding naar de kledingbank gebracht.
:white_check_mark: Eindelijk twee nieuwe oplaadsnoeren voor onze telefoons besteld, stelde het steeds uit :woman_shrugging:t2:

1. Pen met ingebouwd usb-stick
  2. Parfumsample opgemaakt

3 likes

Ik ben weer lekker bezig :muscle:t5: Kast waar ik gister mee bezig was is helemaal netjes + alles er uit gehaald wat kon worden weg gegooid of moet worden verkocht.

Nu bezig met 2 werkbakken uitzoeken waarin ik materiaal dat overblijft bewaar. Ongeveer de helft gooi ik weg en de andere helft wordt verkocht. Hierna nog 2 werkdozen uit zoeken en dan is de hele werkzone klaar :grin:

Prive moet ik dan nog 6 laden uitzoeken. Dat wordt waarschijnlijk pas volgend weekend. Ging gelukkig sneller dan verwacht.

4 likes

Dag 3

Samenvatting
  1. Mediamarkt kadobon, twee snoeren besteld die de huidige snoeren gaan vervangen.
  2. Dweildoek
  3. Dweildoek, alletwee oud en versleten maar ik had ze bewaard als reserve.

Bonus foto want het is October 3rd :heart_eyes:

10 likes

Dag 4

Samenvatting
  1. Notitieboek
    2 tm 4: dvd’s (Ik heb Disney+)

Dag 5

Samenvatting
  1. Rituals parfum verkocht
  2. Speldjes + prikkers
  3. Speeltje kat
  4. Haarklem
  5. Stekker van iPad die we al jaren niet meer hebben.
5 likes

Dag 6

Samenvatting
  1. Opblaascactus
  2. Sokken
  3. Sokken
  4. Kaars waarvan de lont niet blijft branden, echt vreemd
  5. Lampje
  6. Reistube wasmiddel, gebruikt voor de gewone was
5 likes