The Minimalism Game, dagelijks ontspullen

Zo dit was ff lastig… dit komt uit onze partybox. Donderdag heb ik de box uitgezocht en wilde ik er niks uit weg doen want ik vond het zonde. Een dag later ben ik er nog een keer doorheen gegaan dmv van ‘quick decisions’. Daarbij ga ik snel door de spullen heen met alleen de optie ja of nee, niet teveel bij nadenken :confounded: Ik pas dat vaker toe, ik zie het wel eens voorbij komen in decluttervlogs.
Dag 7

Samenvatting
  1. Koffiekopje
  2. Koffiekopje
  3. Hawaii ketting
  4. Idem
  5. Idem
  6. Idem
  7. Flowerpower outfit

Dag 8

Samenvatting
  1. Elastiekje
  2. Bewaarzakje kapot
    3 tm 8+ ballonhouder

Dag 9

Samenvatting

1 tm 9+ Ballonstokjes, alles gaat naar de knutselclub.

5 likes

@Leukocyten Lekker bezig jij!! It keeps me going :partying_face:

Ik ben vandaag in partybox nummer 2 gedoken en er is best veel uitgekomen. Ik verbaas me echt dat ik zoveel spullen heb? Dit komt uit de schuur trouwens maar toch. We wonen niet eens groot, (twee slaapkamers) en het is nooit een rommel of overvolle kasten. De schuur was wel een zooitje omdat we alles van de verbouwing daar gedumpt hadden.

Dag 10

Samenvatting
  1. Koffiekopje
  2. Koffiekopje
  3. Bord
  4. Bord
  5. Bord
  6. Lampion
  7. Juslepel
  8. Slalepel
  9. Slavork
  10. Onderzetter

5 likes

Dag 11

Samenvatting
  1. Cactus lamp
  2. Kommetje blond amsterdam
  3. Roze kom
  4. Groene kom
  5. Kookschort
  6. Bbq bak
  7. Idem
  8. Idem
    9 tm 11: plastic bekers
4 likes

Meteen doen! Rommel stapelt zich makkelijk weer op en voor je het weet moet je weer opnieuw beginnen :joy: Nog een keer kritisch door je spullen gaan heeft echt nut! Je haalt er dan nog veel twijfelgevallen uit of spullen waarvan je denkt dat je ze zou gebruiken (nee dus). Onze to do lijst blijft nog even liggen, we komen er steeds niet aan toe. Wie weet komt het later deze maand en anders verzin ik een to do challenge voor volgende maand.

Vanmiddag weer een decluttersessie!

1 like

Heel dit topic geeft mij zoveel opruimzin! Superleuk om te zien hoe jullie ervoor gaan en elkaar lekker motiveren. Ik wil volgende week ook starten, ga mezelf niet al te veel regels opleggen en al wat weg gaat, vind ik al positief. Een aantal doelen:

Digitaal:

• Door alle foto’s en filmpjes op m’n gsm gaan, verwijderen wat er niet hoort en daarna een back-up maken van mijn telefoon
  • Laptop opruimen en alle documenten overzichtelijk in mappen zetten
  • Harde schijven opruimen
  • Fotomappen opruimen (en alles back-uppen dat ik moet bijhouden)
  • Sd-kaartjes voor camera leeghalen
  • Fotoalbums van Facebook downloaden en daarna verwijderen
  • Instagramaccounts opschonen
  • Werkgsm opschonen
  • Telefoonnummers verwijderen (thanks voor de inspiratie @Feather)

Huis:

• Kritisch door de boekencollectie
  • Knutselmateriaal opruimen
  • Schuur opruimen
  • Administratie
  • Fotocollectie uitdunnen

Ik zal ook regelmatig updates geven en foto’s delen van de buit :wink:

5 likes

Ik lees hier al een tijdje mee en ik wilde dit ook doen! Ondanks dat ik best netjes ben en geregeld door het huis ga is het altijd goed om nogmaals met een kritisch oog door huis te gaan.

Alleen ik ben dus helemaal in het moment opgegaan en heb volgens mij al het hele maand getal vandaag gedaan :joy:.

Desondanks misschien leuk om even te vermelden!

Spullen
  • oude gebruikte zonnebrand weggegooid (x4)
  • hele oude nagellak (x 26)
  • andere oude verzorgingsproducten (x11)
  • 7 oude gebruikte foundations
  • oude brushcleanser
  • oude settingspray
  • kartonnen verpakking van fohnborstel en krultang + bijbehorende boekjes
  • 3 dekbedsets
  • 2 neppe schapenkleedjes
  • 5 oude gebruikte vijlen
  • 3 bufferblocks
  • 2 paar oude slippers
  • oude kapotte sloffen
  • weekendtas
  • kapotte gymmat
  • 18 uitgedroogde pennen
  • 6 oude waxinelichthouders
  • 4 kartonnen verpakkingen voor kaarsen
  • 5 fairylights die al jaren in de kast liggen te verstoffen
  • 3 boeken
  • een vaasje
  • 12 computerkabels (terug naar mn vader)
  • 2 metalen cactussen op hout
  • mini wereldbol

Misschien ga ik zo nog even door. Heb ook mijn nagella voor gellak helemaal netjes opgeruimd en in bakjes gedaan. Alle kleurtjes bij elkaar gezet.

Verder zit alles al netjes in bakken, wat in lades zit zit in ladeverdelers enzovoorts. Dus daar geen winst te behalen.

Grote tas met karton breng ik strakjes naar de papierbak. Aantal spullen geef ik aan mijn schoonvader, boeken naar de kringloop etc. Alleen de oude verzorgingsproducten en nagellak gaat in de prullenbak.

9 likes

Alvast gestart met een beetje digitale declutter!

• opgeslagen items op instagram opgeschoond en in mapjes gestoken
  • mensen die ik volg op instagram opgeschoond (zo toch 50 personen verwijderd waar ik niet gelukkig van werd in m’n feed!)
3 likes

Ik ben er nog :grimacing: Maar ik ben een paar dagen op vakantie, we zijn morgen of maandag weer thuis en dan kom ik alle dagen inhalen :drooling_face::heart:

2 likes

Ik heb net mijn voorraad kast opgeruimd. Alles wat over datum was weg gegooid (voornamelijk kerstpakket dingen) en ik kwam er achter dat ik 3 pakken spaghetti in de kast heb. Zo vaak eet ik niet eens spaghetti :sweat_smile:

Nu nog even wat spullen fotograferen en te koop/ weggeven zetten. Daar gaat elke keer zoveel werk in zitten.

3 likes

Ik heb vandaag mijn hele kledingkast opgeruimd, incl. mijn sokkenmandje, ondergoed, pantystapel enz. Heb dus echt alles goed bekeken of het nog goed was en anders gwn in de zak en dan lever ik het in. Voelt zo goed hahaha maar was wel even een pokkewerk zeg. Eindstand: bijna twee vuilniszakken die weggaan!

Is ook goed voor de stand van de challenge want daar doen we hier met z’n allen aan mee deze maand (gezamenlijk dus haha in m’n eentje was niet gelukt denk ik). We hebben nu al t/m 22 oktober genoeg :sweat_smile:

6 likes

Echt jammer dat ik niet heb bijgehouden wat ik heb weggedaan want ik heb 6 tassen naar de kringloop gebracht, veel weggegeven en uitgezocht en verkocht.
En dit topic was absoluut een inspiratiebron :fire:

9 likes

Dag 1!

Foto
  1. sporttop verkocht op Vinted (en dus ook meteen het huis uit, heerlijk!)

digitale declutter:

• 2.000 foto’s verwijderd van smartphone (8.000 te gaan)
  • 50+ gevolgde accounts op persoonlijk Instagramaccount verwijderd
  • irrelevante telefoonnummers op werkgsm en persoonlijke gsm verwijderd
4 likes

Ik heb nog niet bij gelezen maar voor nu alvast een deel van mn inhaalronde

Dag 12

Samenvatting

1 tm 12 kleding van man

Dag 13

Samenvatting

Kleding van mij, 4 thee/handdoeken, trui van man, sokken en pantoffels

Dag 14

Samenvatting

14 paar sokken :grinning_face_with_smiling_eyes:

Dag 15

Samenvatting

Kleding van man, een vlag en een sample van een bodysrub die ik nu ga gebruiken

6 likes

Dag 2

Foto

1. Kurken (weg via weggeefgroep)
  2. Blikken sigarettendoosje
7 likes

Deze uitdrukking lees ik nu voor het eerst, echt fantastisch.

Tip: google het niet want je krijgt vreemde resultaten.

6 likes

Ik heb bijna 650 contacten in m’n telefoon staan en ik wil die lijst nu echt eens opschonen. Wordt vast een klus van dagen.

Daarnaast ga ik over een paar maanden verhuizen en dit topic inspireert me om m’n spullen uit te gaan zoeken.

3 likes

Dag 16

Samenvatting
  1. Polo van man
  2. Disney onderzetter
  3. bb cream leeg
  4. Tony moly sample leeg
  5. Haarmasker leeg
  6. Haarklem
  7. Gucci showergel (gaat naar mn neef)
  8. YSL sample (idem)
  9. Rituals spf (naar schoonmoeder)
  10. Enkelsokken
  11. Enkelsokken
    Niet op de foto
  12. Een paar schoenen verkocht via Vinted
    14 15 16. Drie handdoeken

Dag 17

Samenvatting

Ik twijfel al een tijdje om dit weg te doen maar ik heb eindelijk iemand gevonden die de bekers kan gebruiken :grinning_face_with_smiling_eyes: Buurvrouw gaat er mee knutselen

1 tm 17+ Plastic bekers

4 likes

Ik beloof morgen nog meer in te halen en op jullie posts te reageren :grinning_face_with_smiling_eyes: Ik heb goede hoop dat ik de challenge ga volmaken deze maand. Man en ik zijn eindelijk aan de keuken begonnen, inclusief het verplaatsen van planken en lades 😵‍💫

Dag 18

Samenvatting
  1. Dienblad
  2. Koekenpan
  3. Orchideenpot
  4. Broodtrommel
  5. Mixkom
  6. Schaaltje rvs
  7. Kom van mepal
  8. Shake beker
  9. Boodschappentas ah
  10. Koeltas
  11. Shopper bath and bodyworks
  12. Hero jam over de datum
    13 tm 18. Jam uit adventkalender maar niemand vindt de smaak lekker

Dag 19

Samenvatting

Niet op de foto

1. Blond Amsterdam verkocht
  2. Rituals bodycreme verkocht
  3. Rituals geurstokjes verkocht
  4. Rituals showerfoam verkocht
  5. Rituals showerfoam verkocht
  6. Prada douchegel verkocht
  7. Rituals geurstokjes verkocht
  8. Taartschep

Ik had dit jaar een jubileum en daar heb ik veel Rituals kado gekregen. Ik ben een enorme Rituals fijn en blijkbaar weet iedereen dat :joy: Ik heb er de afgelopen weken een hoop van verkocht want het was echt teveel, ik was bang dat het zou bederven. Ik heb nog getwijfeld om het weg te geven maar ik stop alle opbrengsten van Vinted en Marktplaats in een spaarpot van blik (kan niet open). Daar sparen we al bijna 2 jaar in, voor onze droomvakantie die hopelijk in april gaat gebeuren! Het blik kan niet open, we gaan op oudejaarsavond het blik openen en geld tellen.

Wel op de foto:
9. Polo van man
10. Roze ding
11. Lipstick
12. Lipstick
13. Sample lipgloss (en die wil ik dus kopen :pleading_face:)
14. Borstel
15. Meloensnijder
16 tm 19. Jaren 40 mixing bowls van pyrex (ik ga deze ook nog op Marktplaats zetten, ik zag ze op Ebay staan voor €200 :open_mouth:)

Bonus :drooling_face:

Organizing

5 likes
Dag 3

2 handdoeken
1 kapot zakje voor wasbare wattenschijfjes

Dag 4

2 handdoeken
2 oude badmatten (waarom houd ik dit in godsnaam bij?!?)

Dag 5

2 vodden
2 oude brillendoekjes
Plastic tandenborstelkoker

Ik merk nu al dat ik sowieso niet aan de 30 ga komen, maar kan gelukkig nog wel even verder. Sowieso is elk overbodig spul dat de deur uitgaat al weer wat meer ruimte die niet door spullen ingenomen hoeft te worden.

3 likes

@Feather Heb je nog veel spullen weggedaan waarvan je dacht dat je ze zou gebruiken (maar uiteindelijk niet hebt gebruikt) Ik heb nog best veel weggedaan maar er blijven altijd een paar twijfelgevallen over. Ik moest lachen om je opmerking dat het maken van een to do list op je to do list staat. Ik ben vandaag begonnen aan een to do list voor het huis, we hebben nog het een en ander aan klusjes. Ik vraag me af of een maand genoeg is maar het lijkt me een mooie challenge voor november. Dan kunnen we op 1 december beginnen aan de kerst :joy:.

@trompeloeil Zoooo lekkere lijstjes hoor! Niet te snel opgeven met declutteren, hoe langer je bezig bent des te makkelijker wordt het om spullen weg te doen. Als ik vastloop op een dag dan ga ik door een paar ‘zones’ heen waar ik al opgeruimd heb, ik kom daar dan toch altijd wat spullen tegen die alsnog weg kunnen. Dat helpt me om weer verder te gaan. Ik vind je foto’s motiverend!
@Leukocyten Jouw lijstjes zijn ook satisfying en leuk om te lezen. Je hebt ook al een hoop weggedaan. Ik moest vandaag nog aan je denken toen ik mn schoenen aan het uitzoeken was, ik zag op jouw foto’s ook schoenen voorbij komen :grin: . Ik heb ze op Marktplaats staan, 3 paar zelfs. Ik had het idee om de schoenen te sparen (Nike sneakers) maar ik vind het toch zonde als ze in mn kast staan te verstoffen.
@Gato Ik mis je in het topic maar een mens kan maar 1 ding tegelijk (wees niet te streng voor jezelf). Het huis aankleden klinkt leuk!! Ik hoop dat ik die fase ook ooit ga bereiken hahaha, we wonen hier nu drie jaar en er hangt nog steeds maar 1 schilderij (op hout) aan de muur. Ons huis is wel leuk en leefbaar hoor maar na de verhuizing hebben we het eigenlijk nooit helemaal afgemaakt.
@Popsicle Heb je inmiddels nog meer spullen gevonden om weg te doen?
@Nivi een verhuizing is een heeeele goede reden om op te ruimen, lekker veel foto’s posten zou ik zeggen! Dan kan je zien hoeveel spullen je niet hoeft te verhuizen, scheelt weer gesleep
@Fissa lees je nog steeds mee? :hugs:
@Foefjeisthuis Hoe gaat het met de spaghetti voorraad hahaha

2 likes