Ik heb 1 pak aan mijn beste vriendin mee gegeven die maakt het veel voor haar kind. En ik ga komende weken maar veel spaghetti maken
Dag 20
Samenvatting
- Taco tubs
- Inhaler
- Oogdruppels
- Snijplank
- Schraper
- Mok
- Bakje
- Boxershort in de verkeerde maat
9 tm 20. Sokken van man
Dag 21
Dag 22
Samenvatting
- Ragertje voor rietjes
- Doosje met schroeven en haakjes
- Vleugelmoer setje
- Boodschappen muntje
- Nog een
- Poeder Chanel
- Sleutel van huis van vrienden waar ze niet meer wonen
- Sleutelhanger kapot
- Soep over de datum
- Vork
- Vork
- Mes
- Mes
- Zakje met dopjes en ringetjes
- Meneer de uil
- Doekje
- Siliconenspons
- HG
- Laminaatreiniger
- Overnreiniger
- Theedoek
- Theedoek
Dag 23
Hij keek me ook nog zo lief aan toen ik hem klaar gelegd had voor de foto . Maar mn man zei: nee meneer de uil lag bij ons in de schuur en hij mag nu naar een nieuw huis waar iemand anders met hem gaat spelen. Dit is een van mn eigen declutter mantra’s dus ik kon hem geen ongelijk geven
Dag 24
Samenvatting
- Houten snijplank
- Olie voor houten snijplank
- Pannenlap blauw
- Pannenlap paars
- Magneet
- Pleisters helemaal verdroogd
- Cocktailprikkers
- Button Disneyworld
- Disney polsbandje
- Disney polsbandje
- Cupje
- Cupje
- Tm 24: sluitclipjes
Dag 25
Samenvatting
Niet op de foto:
- Schoenen verkocht
- Golfclub weggegeven
Foto:
3. Schoenendoos met wat knutselspul
4. A4 met gedichten
5. Tekening nichtje
6. Kunstwerk nichtje met veel glitter
7. Hartje
8. Glazen pot met meel
9. Fotolijst
10. Cluedo
11. Puzzel
12. Bentoprikker
13. Idem
14. Idem
15. Idem
16. Idem
17. Potje kruidnagel
18. Polis verzekering 2007
19. Nog zoiets
20. Offerte hypotheekadviseur
21. Twee organza zakjes
22 tm 25. Vier behang staaltjes
Effe update: ik ga later weer verder met foto’s posten want ben aan het catsitten in het huis van mijn zus momenteel dus kan even niet verder opruimen.
Gelukkig gaat de opruimdrang hier wel door en heb ik al heel haar kleerkast opnieuw geordend
Ik heb de challenge af maar de foto’s volgen nog! Niet vandaag
En weer verder na m’n hiatus
6
- planten die de zomer niet hebben overleefd in de GFT-bak, waar stekjes van gemaakt konden worden stekjes van gemaakt, oude potten weggedaan
8
- strandtas
- vervallen medicijnen (niet op foto)
- Make-up tasje
- lege geurstokjes
- Totebag
- Totebag
- Oude labello
- Sjaal
Digitaal
- 400 video’s van gsm verwijderd
- Facebook albums geëxporteerd en verwijderd
- Facebookvrienden opgekuist
9 & 10
1-10 kabeltjes die ik niet gebruik
3 oude powerbanks
1 oud online banking toestel van bank waar ik niet meer bij zit
15. Onderwaterfotocamera
16. Brillenzakje
17. Boek
18. Boek
19. Kabeltje
20. Opblaasbal
Eentje “te veel”, zullen zien of ik die op het einde van de challenge nog inzet haha
11
- gordijnen
- Borstflapjes uit sportbeha
- Plastic insteekmapje
4 - 11 notitieboekjes, Flows, knutselmateriaal
Ik heb het gevoel alsof ik tegen mezelf praat haha, is er nog iemand aan het opruimen?
Begonnen aan de knutselkasten!
Ik doe mijn best op te ruimen aangezien ik erg klein woon, je inspireert me hoor! Dus je praat niet tegen jezelf, maar bij mij lukt het niet zo heel goed, heb teveel goede spulletjes en niet echt overbodige troepjes helaas
Ik ben deze week juist opnieuw begonnen na lange tijd even niet te ontspullen
Je berichten inspireren mij juist! Niet stoppen hoor
Ik was een maand offline omdat ik teveel tijd doorbracht op het forum en socials maar ik ben er weer en ik heb in november ook een challenge gedaan! Elke dag een klusje in huis 30 days of fixing things in and around our house part 1 Ik heb er er een kort filmpje van gemaakt, deel 2 volgt ook nog.
@Feather Ik heb de challenge inderdaad twee keer gedaan en ik heb nog niet het gevoel alsof het af is? Ik heb zin om het huis nog een ‘final round’ te geven, dus alles nog een keer door mn handen te laten gaan en uit te zoeken. De schuur is ook nog niet helemaal uitgezocht dus ik ben van plan om in januari de challenge nog een keer te doen. In december ga ik digitaal declutteren.
@Nello jij hebt ook een fijne strategie! Ik heb ooit (10 jaar geleden?) een blog gevolgd en dat heette ‘een kastje per dag’. Volgens mij is het nog wel vinden via Goolge. Ik ga wel echt lekker op jouw foto’s hoor Goede motivatie.
@Feather nog een tag Dat opruimprogramma met een loods
Dat lijkt me ook wel wat! Niet voor ons huis want het is gewoon op orde maar ik heb een goede vriend die zeeeeer geschikt zou zijn voor dit programma. Hij is een paar jaar depressief geweest en zijn huis staat zo vol! Af en toe help ik hem met opruimen, dat zijn kleine stapjes zoals een keukenla uitzoeken. Hij doet ook vrij makkelijk dingen weg (nu wel hahaha hij is aan het herstellen van zn depressie) en dat is lekker opruimen. Maar het liefste trek ik heel zn huis in een keer leeg, schoonmaken, meubels anders neerzetten en dan zn spullen uitzoeken. Hij zou dat ook willen maar is er nog niet aan toe, komt nog wel.
@trompeloeil Jij bent ook al zo lekker bezig! Je posts zijn motiverend, leuke foto’s en ik heb dit topic ook echt gemist tijdens mn forumbreak.
@Twijfelaar welkom terug
Hebben jullie nog plannen voor december? Ik ga digitaal declutteren, ik heb eindelijk een deel van de foto’s van mn oude laptop overgezet naar mn nieuwe laptop. Alleen is de opslag van mn nieuwe laptop nu vol… Ik wil in december niet teveel spullen overhoop halen dus digitaal lijkt me perfect voor in december, ik zal er ook over gaan posten voor de motivatie. In januari wil ik weer een nieuwe declutter challenge gaan doen
Hier ook digitaal aan het declutteren inderdaad. Ik had het eea in de cloud staan, maar ik heb het opgezegd. Eerlijk gezegd kijk ik nooit om naar die digitale bestanden. Ik kan er nog geen afstand van doen, maar alles staat nu op twee harde schijven. Daar hoef ik niet voor te betalen.
Dat is ook een van mijn motivaties. Man en ik betalen elke maand voor de cloud, ook al is het een klein bedrag per maand (8 euro) dat komt toch op 96 euro per jaar en dat houdt in dat we over tien jaar een bedrag van bijna 1000 euro zitten . We zijn per 1 december begonnen aan een ‘spaarjaar’, we willen dit jaar zoveel mogelijk sparen omdat de afgelopen twee jaar de spaarrekeningen behoorlijk uitgeput hebben. Totally worth it, dat wel maar nu moet er toch weer wat geld bij.
Wat een klus he met al die foto’s! Hoe heb jij de fotomappen ingedeeld? Tot een paar jaar terug hield ik het bij en had ik de foto’s per maand gesorteerd. Ik loop nu zo’n vier jaar achter en ik zie het eigenlijk niet zitten om per maand mapjes aan te maken. Ik vind het veel werk om foto’s terug te zoeken op die manier, ik blijf klikken. Ik denk eraan om jaarmappen te maken en eventueel in de jaarmappen een map aan te maken voor speciale gebeurtenissen (bv in map 2017 een mapje ‘bruiloft’
Ik zou het dan inderdaad op die manier doen, jaarmappen en de speciale gebeurtenissen een eigen mapje binnen die jaarmap! Vaak staan die foto’s ook wel achter elkaar opgeslagen, toch? En aan de eigenschappen van de foto herken je ook welk jaar het is!
Ik heb ze opgeslagen per jaar, dan per maand en bij speciale gebeurtenissen/veel foto’s ergens van in een apart mapje in de maandmap. Dat zoekt ook makkelijk terug (bijvoorbeeld door in de zoekbalk ‘bruiloft’ te typen, dan heb je meteen die map). Maar eerlijk, ik kijk nooit in de digitale mappen dus had het achteraf gezien liever zonder die maand gedaan! Minder werk, minder doorklikken en als je iets zoekt niet ook nog na hoeven denken in welke maand het ook alweer was.
Ik heb nog 1 map ‘diversen’ daar staan foto’s in tussen 2005-2010 die ik ook nog moet uitzoeken, haha kom ik nu pas achter omdat ik even zocht welke structuur ik ook alweer had. Nouja, extra opruimtaakje erbij!
Het Nederlandse bedrijf Transip doet het voor minder, en volgens mij nemen zij het ook nauwer met de privacyregels. Misschien een tip? Ik betaalde maar 1,50 per maand voor Stack (de cloudservice).