Er zijn geen vaste regels meer Je kan gewoon doen wat bij je past. Als je maar foto’s post (nee grapje hoor
) Bottom line is declutter en opruimen.
Dag 3
Er zijn geen vaste regels meer Je kan gewoon doen wat bij je past. Als je maar foto’s post (nee grapje hoor
) Bottom line is declutter en opruimen.
Dag 3
Ik ben bezig geweest in mijn berging en ben nu bezig te bedenken wat ik met die dingen wil… pff Een deel staat hier in het weggeef topic.
Dag 4
Ik heb vandaag 9 dvd’s kunnen versturen! Dan voelt weggeven toch wel goed als je weet dat anderen er gelukkig van worden en het hier opgeruimder wordt. Voor een stapel tijdschriften heb ik ook zojuist een oproep geplaatst. Ik ben benieuwd of het zo lukt deze spullen een tweede huis te geven.
Dag 5
Dag 6
Ik meld me ook! Heb gister een zak kleding weggedaan voor de kringloop, dus dat haalt de schade van een week missen wel in.
Vandaag een persoon op “gratis ophalen” Facebook blij gemaakt met een armband die ik ooit gratis kreeg bij een bestelling maar nooit iets mee deed, werd zo blij dat zij zo dankbaar en blij was omdat ze exact dezelfde is verloren.
Welkom ovenwant! Je hebt een goed begin gemaakt😄
Dag 7
Ja echt een topmascara! Ik heb m tot de laatste kruimel gebruikt
Ja dat klopt helemaal Mn man en ik willen ook naar 1 stijl. We vinden eigenlijk alles leuk wat met de kerst te maken heeft en door de jaren heen verzamel je toch van alles + het een en ander gekregen. Ik heb alle kerstspullen ook weer weggegeven.
Dag 8
De verkopen via Marktplaats van afgelopen week:
Dag 10, tellen spullen die je ex meeneemt ook mee?
Kleine boekenkast weggegeven aan buurman
Schoenen en prullaria van ex meegegeven
Edit: dubbel yogamatje, wat leesboeken in een tas voor de kringloop
Ja hoor, meer ruimte in je huis en hart
Ik meld me ook! Ik hoop alleen dat ik vriend ook meekrijg, dat is helaas een hoarder.
Binnenkort zwangerschapsverlof dus dan kan ik echt goed los (en vandaar ook extra opruimwoede).
Ik heb dit setje vandaag weggegeven via een FB weggeef groep, leuk altijd weggeven.
Ook maar eens de kerstversiering uitgezocht! Een deel gaat naar de kringwinkel, een deel is oud en gaat de vuilbak in.
Verder ben ik ook begonnen aan de “random” dingen, maar moet nog een deel van de knutselkast aanpakken!
1 - 6 kerstversiering
7 - rol plakband
8 - kattenspeeltje
9 - klein kerstboompje
10 - lichtjes
11 - waterkoker die stuk is
12 - 14 keukenhanddoeken
15 - totebag
16 - oude vod
17 - dekbedovertrek
18 - 19 kussenhoezen
Ik zie dat ik dag 9 en 10 omgedraaid heb Dat waren 9 slingerklemmen die ik verkocht heb via Marktplaats.
Dag 11 en dag 12 samen:
Ergens anders opruimen is ook lekker! Een tijdje geleden ben ik begonnen bij een vriend in huis maar hij heeft het weer opgegeven. Zn huis staat niet volgebouwd maar zn kasten staan overvol en hij heeft veel verzamelingen. Mn handen jeuken echt om daar weer te beginnen.
Wat is jouw favo lipbalsem? Ik heb toevallig ook mn favo lippenbalsem opgemaakt, Laneige. Ik ben nu begonnen aan een potje Rituals balsem, ook erg lekker (en uit het assortiment)
Ik loop een paar dagen achter. Het gaat ook wel wat moeizamer omdat de meeste ruimtes/kasten al goed opgeruimd zijn. Mn kasten zijn verre van vol De meeste spullen zijn twijfelgevallen van de vorige opruimronde of producten die ik op aan het maken ben zonder dat ik ze vervang. Ik ga zo beginnen om weer wat dingen op Marktplaats te zetten en daarna door naar een kastje in de slaapkamer.
dag 16
Gister een tas naar de kringloop gebracht, vandaag van plan om mijn badkamerkastjes met oude make up op te schonen
Net m’n voorraadkasten uitgeruimd, best veel was ruim over de datum! Ook wat dingen die tegen de datum aan zitten (en blijkbaar dus niet in de smaak vallen hier), die ga ik weggeven.
Vanmiddag staan nog kleding en boeken op het programma. Weet niet of beide gaat lukken…
Voor degenen die boeken bewaren: hoeveel bewaren jullie er ongeveer als fijne herinnering o.i.d. (sentimenteel dus)? Ik merk dat dat bij mij inmiddels voor 20+ stuks opgaat, beetje veel wellicht.
Edit: plankje weggedaan, voor nu tevreden! Nog nooit zo veel tegelijk gedaan
Mijn eerste post hier in het topic waarvoor ik me geregistreerd heb! Mijn gebruikersnaam geeft wel een beetje aan waarom ik moet declutteren.
Ik was al een tijdje aan het nadenken over downsizen/ontspullen. Veel gelezen, video’s gekeken over minimalisme, konmari, bla bla bla…
Ongeveer een week geleden ben ik gewoon maar begonnen. Boeken, kleding, kantoorspullen, allerlei rotzooi die ik niet meer gebruik.
Het is soms best emotioneel om spullen weg te doen naar de kringloop te brengen, maar ik krijg er heel veel rust in mijn hoofd voor terug.
Vandaag ben ik begonnen met genadeloos mijn kledingkast door te spitten.