The Minimalism Game, dagelijks ontspullen

Welkom! En fijn gevoel geeft dat toch ook wel he, zo ruimte bijmaken en afscheid nemen van bepaalde spullen.

Ik dacht voor deze challenge dat ik niet superveel spullen had die ik om emotionele redenen bijhoud, maar dat valt eigenlijk dik tegen. Getuige bijvoorbeeld de miljoen totebags met fijne herinneringen aan…

22

1. Pet
  1. Bloemenslinger
  2. Bloemenslinger
  3. Totebag
  4. Totebag
  5. Action tas
  6. Vampierentanden
  7. T-shirt
  8. Topje
  9. Gouden riem
  10. Oude shmink
  11. Lippenstift
  12. Lippenstift
  13. Ring
  14. Valse wimpers
  15. Valse wimpers
  16. Valse wimpers
  17. Glitterjurk
  18. Harembroek
  19. Handschoenen
  20. Handschoenen

Niet op foto: hoofdkussen dat heel vies is

Lekker zo op zondagmiddag :massage_woman:

3 likes

Ik dacht precies hetzelfde. Zo van o, dat ruim ik wel even op, maar dat valt idd tegen qua sentimentele feels. Maar als het in de weg ligt of achterin een kast gepropt is heeft het ook geen waarde. Dan heb ik liever dat een ander er blij mee is.

Alle boeken die ik lees staan op mijn kindle en voor de rest is het audiobooks en podcasts. Ik had allemaal fantasyreeksen, managementboeken van het werk enzo, maar die stonden alleen maar stof te vangen nadat ik ze een keer gelezen had.

Nu verzinnen wat ik op die lege boekenplanken ga zetten, dat gebrek aan “visual clutter” is wel echt relaxed.

2 likes

Ik sluit me ook weer aan. Afgelopen jaar echt een shitload aan spullen weggedaan/verkocht/weggeven maar merk dat ik nog niet echt klaar ben. Ik schrijf op wat ik weggedaan heb en dan kijk ik elke week hoeveel ik nou precies het huis uit heb gedaan. Ik ben gister ‘officieel’ gestart dus aan het eind van deze week ga ik weer posten over mijn aantallen van deze week.

Samenvatting

3 volle notitieblokken/schriften (bij het oud papier)
2 boeken (eentje is naar zo’n bibliotheekkastje gegaan en de ander is een boek met foto’s dus daar heb ik uitgehaald wat ik wil inlijsten en daarna oud papier)
1 wegenkaart Italië (oud papier)
1 wegenkaart Europa (oud papier)

Daarna ben ik mijn ondergoed/sokkenlade doorgegaan en dit is uiteindelijk weggegaan:
4 onderbroeken
3 paar sokken en 3 losse sokken die nergens bijhoren (al mijn sokken zijn zwart zodat ik als er eentje van een paar stuk is ze niet beiden weg hoef te gooien maar er zat zelfs een losse blauwe sok tussen??)

Eindstand deze week: 17

4 likes

Ik start 1 februari weer echt goed, met de juiste aantallen. Half feb ook zwangerschapsverlof dus wat meer de tijd. Jullie posts werken echt motiverend!

23

1. Boek
  2. Boek
  3. Uitgedroogde snoetenpoetsers
  4. Make-up palet
  5. Nagellak
  6. Zonnebril
  7. Zonnebril
  8. Make-up tasje
  9. Lippenstift
  10. Lippenstift
  11. Leeg parfum
  12. Bellenblazer
  13. Parfum die ik niet lekker vind
  14. Parfum die ik niet lekker vind
  15. Vijl die op is
  16. Verzameling haarspeldjes die verbogen zijn
  17. Aluin die oud is
  18. (Foto 2) plantje
  19. Plantje
  20. Plantje
  21. (Foto 3) verzorgingsproduct waar ik plots allergisch aan ben
  22. Verzorgingsproduct idem
  23. (Niet op foto) - sok met gat in

Pfoe het wordt wel steeds moeilijker en moeilijker. Ook nog een deel kledij uitgezocht dat ik ga proberen verkopen op Vinted. En ik blijf het uitstellen maar moet ook nog steeds een hoop knutselspullen opruimen. Al jaren niet meer aangeraakt, dus beetje onnodig om bij te houden.

2 likes

Ik heb vandaag de rest van mijn kledingkast uitgeplozen en het is zo. veel. spul. dat weg kan. Hele zakken vol.
Heb echt het idee dat er in mijn hoofd een knop om is, want waar ik vroegâh wel van retail therapy was, heb ik nu totaal geen behoefte om ook maar iets te kopen.

4 likes

Eindelijk weer verder!

Deze week een auto geleend en afspraken ingepland voor de kringwinkel & containerpark-bezoekjes. Later deze week is dus ook het tuinhuis aan de beurt…

24

1 - textiel shaver
2 - 20 masking tape
21 - oude horloge
22 - juwelendoosje
23 - doosje van medaille
24 - houten letters en cijfers

5 likes

Echt indrukwekkend hoe je dit allemaal zo in detail bijhoudt. Lijkt erop alsof je er echt een gewoonte van hebt gemaakt!

Bij mij gaat het in vlagen, en dan doe ik ineens een hele kamer, of een hele kast ofzo.
Dan gaat alles ineens dozen in voor de kringloop en dan is het weer voor een paar dagen goed.

En er staan nu al een week een hoop zakken met kleding op de logeerkamer :grimacing: Na mijn tentamen morgen heb ik weer wat tijd en werkgeheugen om ermee aan de slag te gaan, dus dan maak ik een plannetje.

Vraagje in het algemeen, want ik zie hier dat veel van jullie dingen verkopen op Vinted bijvoorbeeld.
Waar halen jullie het verpakkingsmateriaal vandaan? Ik heb bijvoorbeeld al die schoenendozen niet meer…

@Ekster veel daarvan heeft te maken met mijn liefde voor lijstjes, en vind het wel leuk om ook na dit “project” te kunnen terugkijken op wat ik allemaal weg heb gedaan.

Qua dozen en verpakkingsmateriaal houd ik bv. wel van die zakjes met bubbelplastic aan de binnenkant bij om dingen te verzenden, en verder gebruik ik ook weleens papieren zakken enzo. Als je zelf niks hebt kan je misschien eens bij de buren/vrienden/familie polsen? Echt nieuwe spullen gaan aanschaffen lijkt me overbodig.

25

1. zakje met bronzen ringetjes
      1. stempelkussen
      1. stempels
  2. Doosje met losse stempels
      1. Gummen
  3. Kuiken
  4. Origami sterretje
  5. Doosje met glitter
4 likes

Man en ik zijn allebei ziek geweest en daardoor zijn we enorm gaan achterlopen met de declutterchallenge :weary: Echt zonde! We gaan vandaag het huis weer op orde brengen, koelkast schoonmaken, stofzuigen dweilen, was wegwerken etc. Hopelijk kunnen we in het weekend een inhaalslag maken met declutteren

2 likes

De laatste twee weken zijn een beetje rommelig geweest dus weinig tijd om te ontspullen. Maar ik heb toch een hoop kunnen verzamelen wat ik weg heb gedaan afgelopen week. Hoop deze week mijn kleding en schoenen uit te zoeken.

Samenvatting

*7 diepe borden
*5 ontbijtborden
*2 borden met zilveren randje
*2 kommetjes (de FF famous kommetjes uit het jammere cadeautjes topic, inmiddels is het ook geen vriendin meer dus ik kan ze zonder schuldgevoel eindelijk weg doen)
*een kleine blender
*een staafmixer
*inklapbaar vergiet
*een klein trommeltje

• dit gaat allemaal naar de kringloopwinkel

*7 fietslampjes
*5 paar oordopjes
*3 oplaadkabels iPhone
*powerbank
*lege cartridge
*2 aanstekers
*verlopen pinpas

• alles is in de recycling bakken gegooid in de supermarkt (op de aanstekers en pinpas na, deze heb ik gewoon weggegooid)

*5 nagellakjes (OPI is daadwerkelijk op en de rest is uitgedroogd)
*2 concealers van Catrice, eentje is op en de andere ligt al minstens 5 jaar in de lade en heb hem alleen een keertje getest dus time to go
*2 liquid lipsticks van Jeffree Star, deze zijn uitgedroogd
*1 lippie stix van CP, echt een shit product en elke keer als ik hem slijp breekt er een stuk af dus deze mag ook gaan

• deze zijn allemaal in de afvalbak beland

Eindstand: 38

6 likes

Ik vergeet foto’s te maken.
Maar laatste tijd:

• vier vuilniszakken kleding (afgelopen half jaar al iets van 18 zakken wegdaan, nog steeds teveel).
  • 1 grote doos met oud papier, en deels door versnipperaar
  • 1 grote vuilniszak vol met dingen als kledingkaartjes, oude naggelak, makeup, half lege flessen die ik niet meer gebruik, frutsels etc.

De kamer is nog niet leeg die de babykamer moet worden. 2 kledingkasten moeten daar uitgezocht worden, boeken, nostalgia etc.

Soms wil ik alles weggooien maar bang dat ik spijt krijg en van de zomer wel aankan / wil of nog ga gebruiken.

Veel wil ik ook verkopen maar dat schiet niet op.

3 likes

Ik zit aan 26 ondertussen! Magerdere buit in het tuinhuis en de berging dan ik hoopte. Geen foto maar:

1. Kapotte terracotta schaal
  2. Hout van bierkistje
  3. Theelichthouder
  4. Geoxideerde wokpan
  5. Lamellen (3stuks)
  6. Fiets
  7. Werkhandschoenen
  8. Verroeste kniptang
  9. Plant
  10. Plant
  11. Plant
  12. Beschimmelde plantpotjes

1. Pomponmaker
  2. Lege nuud
  3. 5 duimspijkers
  4. Clip hartje
  5. Clip vlinder
  6. Jeton van club die niet meer bestaat
  7. Ontsmettingsalcohol
  8. Oogcreme
      1. Paperclips
  9. Uilenclip
  10. Uilenclip
  11. Armbandje
  12. Assortiment oorbellen

Traag maar gestaag, benieuwd wat ik nog uit de kast kan toveren. Ben wel erg blij dat ik mezelf qua tijd geen deadline heb opgelegd want dat had me echt veel stress opgeleverd.

2 likes

Zit thuis wegens de panini dus heb tussen de dutjes door weer tijd om nog wat op te ruimen. Heb de foto’s en kaartjes nog eens doorgespit en alles in mapjes gestoken zodat ik dingen sneller terugvind.

27:

1. Geheugenkaartje
  2. Usb stick
  3. Juwelendoosje
  4. Oude mp3-speler
  5. Armbandje
  6. Armbandje
  7. Roos
  8. Slotje
  9. Telefoonhanger
  10. Bloemetje
  11. Kettinghanger
  12. Resem kaarten en spullen uit herinneringendoos
  13. Foto’s

14. Schoenen
15. Schoenen
16. Tasje via Vinted (niet op foto)
17. Broek via Vinted (niet op foto)

18. Kaars
19. Neusspray
20. Muggending
21. Tape die niet meer plakt
22. Plastieken dopje
23. Telefoonkabeltje
24. Kromme speld
25. Haarspeldje
26. Mengstok verf
27. Lege verfpot (niet op foto)

Ik moet zelf lachen om kromme speld en plastic dopje, maar alles telt!

4 likes

Na een aantal weken weer tijd gehad (gemaakt) om wat uit te zoeken.
Ik heb mijn schoenen uitgezocht en een eerste ronde gemaakt in mijn kledingkast.

Samenvatting

Zakken met kleding, één zak is naar de textielbak gegaan en de twee anderen naar de kringloop. De inhoud:
1 x sportlegging
1 x sjaal
9 x blouse
4 x t-shirt
9 x trui
1 x hemdje
1 x jurk
1 x rok
1 x hoedje
1 x colbert
2 x jas

Schoenen die ook richting kringloop zijn gegaan: een paar sleehakken, een paar lage hakken en een paar hoge hakken.

En een aantal compleet afgedragen paren. Deze heb ik gewoon allemaal weggegooid. Een paar enkellaarsjes, een paar hakken (die zien er echt aftands uit maar gebruikte ik in mijn modellentijd voor castings dus wou ik daarom niet wegdoen haha), een paar suede loafers en een paar teenslippers.

Eindstand: 38

Nu met het voorjaar in zicht heb ik weer helemaal zin om lekker op te ruimen dus hopelijk kan ik de komende tijd weer wat dingen hier posten!

5 likes

:joy: Al die bijnamen steeds, het brengt me echt aan het lachen.
Lekker bezig! Elke kromme speld telt.

1 like

Ik ga dit deze winter weer oppakken. Ik woon sinds januari in deze studio en heb weer aardig wat verzameld. Mijn bank gaat sowieso weg en ik krijg een nieuwe tafel, daardoor gaat de indeling ook een beetje veranderen en dan kan ik het net zo goed aan gaan pakken. Meer mensen die mee willen doen? Bijvoorbeeld starten op 1 december? Een soort anti adventskalender

10 likes

Goed idee om deze weer eens naar boven te halen. Zo’n opfrissing van je interieur is een mooie aanzet om wat op te ruimen.

Ik ben eigenlijk alweer van start gegaan met de herfstschoonmaak/clean-up. Heb geen foto’s gemaakt maar toch alweer heel wat spullen weg gedaan die ik de afgelopen tijd niet meer gebruikte.

Goed idee, ik was me weer aan het storen aan alle troep in huis. Heb gister 4 tassen klaargezet voor de kringloop, maar ik kan vanaf december vast nog meer vinden, I’m in!

1 like

Goed idee! Ik ben net verhuisd en heb nu zoveel zooi van mezelf en mijn vriend in één huis dus we willen flink gaan ontspullen.