The Minimalism Game, dagelijks ontspullen

Ik wil eigenlijk wel eerder beginnen, want anders zit ik nog twee maanden tegen die zooi aan te kijken. Dus ik begin gewoon maandag denk ik! En mijn doel is niet per se om aan het eind van de maand 500 spullen weg te doen maar ik wil zeker aimen op 100.

4 likes

Goed idee!

Begin me weer te irriteren aan rommeltjes

1 like

Ik doe ook mee! Want ondanks dat ik een vrij groot huis heb staan sommige ruimtes bomvol. En met wat? Zooi! Klaar ermee.

1 like

Ik doe ook mee! Had me eigenlijk voorgenomen om dit vanaf 1 oktober te doen, maar dat is een beetje aan me voorbij gegaan. Ik ga ook maandag starten en mikken op 100!

1 like

Ik doe ook mee! Ik heb al heel veel weggedaan maar aangezien ik binnen nu en 4 maanden weer ga verhuizen is meer spullen weg beter. :grin:

Ik wil wel maar ik wil eigenlijk wel eerder starten dan pas 1 december

Edit: oh je zegt maandag. Beter plan

2 likes

Hahahhahahahha ik haat jou zo erg

1 like

Een anti adventskalender zei ik!!!

1 like

Ik ben aan het twijfelen of ik een hele stapel kleding naar de kledingdonatiebak breng, naar de kringloop, of ga proberen te verkopen op Vinted o.i.d. Ik heb het geluk dat ik het geld niet dringend nodig heb, dus ik vraag me af waar de spullen het best terecht komen om anderen te helpen - die bak, of de kringloop?

Is er geen kledingbank of dress for success oid in de buurt? Ik vind dat het dan zelf vaak beter terecht komt dan in een kringloop.

3 likes

Kledingbak wel ja, dat is ook een stuk makkelijker.
Dress for Success had ik nog niet van gehoord, ik zal even kijken. Dankje voor de tips.

Nou vandaag twee lades gedaan

Weg:

• 11 bh’s, gaan er nog 3-5 meer weg, maar moet ff die modellen vervangen in de goeie maat dus tot dan hou ik ze voor ‘nood’, strapless etc.
  • 23 ondergoed
  • 4 paar sokken, 3 paar dikke sokken
  • 2 panty’s
  • 4 bikini’s

Nou dat was een start.

10 likes

Ik heb ook al wat gedaan

Regenjas, mondkapjes, tas, sokken, trui, legging, jurk, 3 linnen tassen, linnen tas vol zomerkleding, topjes, 5 toilettasjes, backpackhoes, 4 scrunchies, boodschappentas

Powerbank, oortjes, kaartje van kpn, pasje van werk, airpodhoesje, amberblokje, Multivitamine, kinky kaartspel, wimperkammetje, spot control zalfje, neusspray overdatum, oud telefoonhoesje en kapotte zonnebril

Keukenkast: glitters, sinaasappelpasta, marmelade, droge crackers 2x

En 10 boeken en 5 tijdschriften

= ongeveer 50 ofzo

9 likes

Ah nice wat leven in dit topic!! Ik heb echt zo veel weggedaan de laatste tijd maar ik heb het allemaal niet bijgehouden. Ik heb alles gebracht bij de kringloop en sommige dingen staan nu op Marktplaats. Wat een eikels heb je daar :unamused:

1 like

Zelf breng ik goede items naar 2ehands kledingzaak die veel voor minima doet. Bijv. Met bonnen, gratis maandverband en andere spullen.

Heb ook weleens op Facebook gratis af te halen gezet maar is toch lastig filteren en gedoe.

Zo’n bak doe ik ook weleens met mindere spullen die worden gerecycled naar theedoeken ofzo.

In het voorjaar al een ronde gedaan maar was nog niet voldoende blijkbaar.

Ik ben vanaf ongeveer begin oktober bezig en neem af en toe wat onder handen. Heb al veel spullen weggedaan. Breng veel naar de kringloop winkel, aantal dingen naar recyclestation en een klein deel verkocht via marktplaats.

• tas vol met oude kapotte apparaten en snoertjes naar recycle station gebracht. (Inmiddels weer snoeren gevonden wat weggebracht moeten worden).
  • twee vuilniszakken vol met oude handdoeken en beddengoed.
  • Berg met oude pennen en stiften.
  • vijf planten potten (gebruik alleen nog terracotta)
  • drie vazen
  • twee planten hangers
  • nieuwe pot verf
  • vier tassen
  • vier vuilniszakken met kleding
  • 7 paar schoenen
  • planten hangers en twee waterbollen voor planten
  • stapels met boeken
  • diverse overige keukenspulletjes een doos vol.
  • diverse spellen ongeveer stuk of 10
  • stompkaarsen 10 stuks. Want gebruik dit niet
  • diverse kaarsenhouders
  • oude verzorgingsproducten of producten die ik niet meer gebruik.
  • oude make-up en make-up wat ik niet gebruik
  • fotolijstjes wat niet meer mijn smaak meer zijn.
  • kledingrek
  • sieraden
  • analoog fototoestel plus rolletjes.

Verder is er nog meer prullaria weggaan maar weet het allemaal niet meer precies uit mijn hoofd. Zo heb ik ook bijna al het gereedschap uitgezocht en zijn er ook flink wat kleine onderdelen weggegaan. Door dit proces ben ik mij al veel bewuster geworden van mijn aankopen. Kan nog wel eens impulsaankopen doen en wil dit niet meer. Ik besef hierdoor ook dat ik echt genoeg spullen heb. Ik begon steeds onrustiger te worden van de hoeveelheid spullen in mijn huis. Ik wil mijn huis nu graag rustig en overzichtelijk houden.

Ik ga nog wat meer ruimtes kritisch doorlopen en denk dat ik binnenkort nogmaals een keer een aantal kasten kan gaan doorlopen. Maar alles op zijn tijd. Ben al super blij dat er inmiddels al zoveel weg is.

Wat mij trouwens enorm helpt is naar een podcast luisteren tijdens het opruimen. Zo wordt het een stuk minder saai en gaat de tijd veel sneller.

5 likes

Nog weggedaan

Theedoeksjaal van vroeger
4 blond amsterdam mokken (naar klasgenoot)
2 hoofdkussens
Ik wil mn apple pen verkopen dus die ga ik hier ff posten
Klippan hoes van bank die ik ga verkopen
Kapotte fohn
Oude tijdschriften

3 koopzegelboekjes die ik ga inleveren want ik spaar alleen maar digitaal

4 likes

Ik ga vandaag beginnen.

Heb al weggegooid:
Thee ei
Kaarsen
Kapotte lampen

Dingen die ik weggeef:
Thee die ik niet lust
Badminton racket

1 like

Waarom zou dat moeten? Klinkt alsof je al niet mega veel sentimentele dingen hebt ook, bewaren is ook okee he.

Ik heb zelf dit soort pagina’s trouwens uitgescheurd en los bewaard in een mapje. Scheelt best wat ruimte! Ik heb wel nog een selectie gemaakt van de leukste/meest typische agendakrabbels dus niet elk random “hee XD saaie les is dit xoxo”. Heel ander voorbeeld, maar van alle kaartjes die mijn ouders voor mijn geboorte hadden gekregen, heb ik wel alleen kaartjes bewaard van mensen die een bepaalde rol in mijn leven hebben gespeeld. Ook als ik ze nu niet meer spreek.

2 likes

Ik heb een paar pagina’s uit een dagboek ingescand en digitaal bewaard. Je zou ook foto’s kunnen maken.

1 like