ik heb toevallig ook veel agenda´s nog, vind dat wel leuk. en inderdaad emotionele waarde. Ik heb voor briefjes en kaartjes ook gewoon een mooi doosje waar ik dat instop. En ik vind dat relatief gezien niet zoveel ruimte innemen als echte zooi.
Vandaag 7 boeken naar een buurt boekenkast gebracht
Heb vandaag 3 verhuisdozen aan oude zooi weggedaan: vooral dvd’s, boeken, oude kleding, decoratiedingen en spullen die ik nooit gebruik zoals een mini strijkplank, schaatsen en kussentjes.
Voelt wel een stuk opgeruimder al, al moet ik nog steeds een hoop kleding uitzoeken.
Maar stel dat je je dagboeken of agenda’s wegdoet. Hoe dan? Verbranden? Voel me er oncomfortabel bij als het ergens ligt waar het gelezen kan worden. Als ik het op straat zet voor de vuilnis en een passant denkt: leuke boekjes! Is zie a mijn oninteressante geneuzel al gaan hoor. Hebben jullie daar geen (onnodige) schaamte bij?
Ben eindelijk door mijn fysieke foto’s gegaan dit weekend. Alles zat ook door elkaar. Heb het zoveel mogelijk geordend en een deel in een fotoalbum gedaan. Verder ook een grote stapel met foto’s weggedaan. Digitaal moet ik nog door mijn foto’s heen. Daar ga ik nog even moed voor verzamelen.
Verder nog drie plantenpotten en een statafel plus hoes verkocht.
Heb mijn vriend inmiddels ook aangestoken met het opruimvirus en hij heeft ook begin gemaakt met ontspullen. Verder is hij begonnen met digitale back-ups maken van belangrijke documenten. Zodat er een hoop papierwerk weg kan.
Hij had er in eerste instantie geen zin in maar naarmate er meer ruimte in de kasten begint te ontstaan wordt hij ook ineens enthousiast.
Ik doe het gewoon in de papierbak, echt nog nooit over nagedacht
Zo simpel. Ja daar voel ik me beter bij.
ik ga vandaag ook is aan de slag! zin in haha, vooral boeken electronics en random papiertjes en prulletjes
Ik ben ook al een tijdje bezig met ontspullen. Nadat ik sommige dingen al een jaar probeerde te verkopen op marktplaats, de plaatselijke kleedjes markt en het probeerde weg te geven. Goede leesboeken heb ik een rondje minibiebs gedaan, kleding en goede schoenen van de kids naar de kledingbank voor de bijstandsmensen en bag2school.
Gisteren eindelijk naar de plaatselijke stort gereden om alles echt weg te gooien. Voelt goed,
Ik probeer deze maand 100 dingen weg te doen, had even wat vertraging opgelopen maar vanmorgen al 50 dingen weg kunnen doen door alleen mijn kledingkast en bureaulades op te ruimen!
Zooi
- 5 penselen
- Heel veel potloden en pastelkrijt, maar die tel ik niet mee omdat ik ze heb vervangen door dingen van betere kwaliteit
- Koptelefoon splitter ding (wie gebruikt zoiets ooit?)
- Stapel kleine rommeltjes: onhandige blikjes en tupperwarebakjes, pennen, sleutels waarvan ik niet weet waar ze van zijn enz
- 5 paar sportsokken
- 21 kledingstukken: een deel gaat op Vinted en de rest in de kledingbak
- Decoratie ding
- 3 boeken
Ik vind het echt bizar hoeveel rommel je kunt hebben. Mijn huis is helemaal niet overvol of rommelig en ik doe ook best makkelijk dingen weg. Maar alsnog dus zoveel shit die weg kan!
Na een klein jaar ben ik weer terug! Ik ben aan het begin dit jaar ziek geworden en ik heb daar lang van moeten herstellen. Ons huis is wel netjes/opgeruimd maar we willen wat klusjes aanpakken en de kasten mogen leger. Tussen de revalidaties door hebben mn man en ik wel het een en ander gedaan, zo hebben we de schuur een grote opruimbeurt gegeven, de kledingkast is up to date, net zoals de slaapkamer en de badkamer.
Man en ik zijn vrijdag in de gang begonnen want dat was een opslagplek geworden voor spullen die terug moeten naar hun rechtmatige eigenaar Denk aan een aantal bloemenvazen die we van mn schoonmoeder hebben geleend, bakjes (waar eten in zat) van vrienden en familie. Man gaat straks een rondje door onze woonplaats maken om alles weg te brengen en hij rijdt meteen langs twee winkels waar een bestelling klaar staat. Nieuw beddengoed, handdoeken en opbergboxen.
Ik heb gisteren een begin gemaakt in de keuken, we hebben een plank waar we de afgelopen tijd losse rommeltjes hebben verzameld. Wat betreft de challenge, ik begin maar gewoon met tellen
Alles wat ik weg doe wordt zo goed mogelijk gerecycled, weggegeven of gedoneerd.
Yesss de minimalisme-expert is terug!
Altijd met veel plezier meegelezen met je opruim-sessies
Fijn dat het beter met je gaat!
Ik ga ook weer aan de slag met ontspullen. Ik moet begin volgend jaar mijn huidige huis uit, heb ook nog geen andere woning dus weet ook niet wat er allemaal mee kan. Maar alvast wat dingen uitzoeken kan geen kwaad. In het jaar dat ik hier woon toch weer een hoop verzameld. Ik heb 2 weken gelden al mijn kleding uitgezocht om over te gaan naar herfst/winter. Dat heeft al 3 zakken kleding opgebracht die weg konden.
Heb dit laatst ook gedaan, vond het heel fijn om te doen! Echt 75% weggegooid/weggegeven. Zaten ook gewoon mislukte foto’s tussen en zo, en die heb ik dan gewoon 10+ jaar bewaard. Zo’n onzin.
Ik heb zaterdag de kringloop mijn bank laten ophalen en ze namen daarnaast ook 10 tassen mee, dus ik heb nog twee volle meegegeven.
Bank + extra hoes
Twee oude hoofdkussens
De tas met boeken die ik eerder had uitgezocht
Misschien wel een interessante voor dit topic. Kringloops zijn meestal overvol, wat kun je dan nog meer met je spullen?
https://www.instagram.com/p/CkEFmZYorL-/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Altijd goed om naar alternatieven te kijken!
Ik heb bij mij in de buurt een BH inzamelbak. Mochten mensen van BHs af willen, mss even Googlen of er iets voor jou bij zit.
Haha wat specifiek. Weet je ook wat er met die bh’s gedaan wordt? Bestemd voor een tweede drager, of iets anders?
Ja! Ze werken samen met locale scholen(of cultuurcentra) in een aantal landen in Afrika en Azie.
Ik heb best vaak dat ik na 2/3 keer dragen denk dat het toch niet een bh voor mij is en dan kan je het niet meer ruilen.
Dit krn ik niet volgens mij? Althans het bestaan ervan ringt wel een belletje maar in Rotterdam zou ik er geen kunnen aanwijzen