The Minimalism Game, dagelijks ontspullen

Kraakpanden hebben vaak weggeefwinkels, misschien helpt dat met zoeken!

3 likes

Ja, ik had ook heel foto’s met vriendinnen uit mijn jeugd waar ik geen contact meer mee heb. Heb de leukste bewaard. Maar hoef er echt geen tientallen van. Verder foto’s van landschappen een enkeling van bewaard. Want op een foto is het toch nooit zo mooi als wanneer je het in het echt ziet.

1 like

Afgelopen week begonnen met digitaal opruimen. Mijn mailbox opgeschoond en afgemeld van vele nieuwsbrieven, mijn iCloud opgeschoond en een begin gemaakt met een externe harde schijf waar ook super veel onzin opstond. Doordat ik achteloos back ups maakte in het verleden.

Nu even afwisseling en met fysiek papierwerk bezig. Gelukkig ben ik daar afgelopen jaren ook al eens doorheen gegaan voor verhuizingen etc. Dus valt enigszins mee. Hoop alleen alles wat compacter te kunnen opbergen ook.

En een van de moeilijkste dingen: afstand doen van mijn gitaar en bijbehorende muziekbladen. Een hobby die ik ooit hoopte op te pakken maar al jaren niet heb gedaan. Tijd om los te laten en als ik toch weer wil beginnen kan ik via marktplaats altijd weer een gitaar aanschaffen.

7 likes

Leuk om op deze manier weer terug verwelkomd te worden, dankje :grin: Die opruimsessies gaan er zeker weer komen! Niet altijd in het tempo waarin ik het deed maar kleine stapjes worden uiteindelijk grote stappen. De gang is opgeruimd en ik ben deze week verder gegaan in de keuken, deze keer was ‘rommelbakje 2’ aan de beurt. Ik ben de keuken anders aan het indelen en ik kom toch een hoop dingen tegen die ik niet gebruik. We willen ook de rommelbakjes af (op 1 na voor de sleutels, containerpas etc).

Foto en lijstje

Samenvatting

1. Bakpoeder
  2. Granola
  3. Lege potjes (stuk of 30)
  4. Baking soda
  5. Hand sanitizer leeg
  6. Zonnebril
  7. Rookmelder
  8. Klantenpas Gamma
  9. Klantenpas AH
  10. Mondkapje
  11. Leeg bakje kattensnoepjes (gebruikten we om te hervullen
  12. Vaas
  13. Nog een vaas (niet op de foto)
6 likes

Update: dit weekend eindelijk gitaar naar de kringloop gebracht. Denk moeilijkste tot nu toe om weg te doen.

Verder weggebracht:
-Drie fotolijstjes
-Jurkje

Naar recycle bak:
-Drie truien
-Hemdje
-Vest
-Aantal panty’s en leggings

Weggegooid:
-Oude wasverzachter gebruik nooit wasverzachter.
-Vlekkenreiniger waar ik niet tevreden over was.
-2 slechte scharen
-Stuk of 15 boeken, met name oude studieboeken.
(In de papierbak uiteraard)
-2 paar sneakers, heb een nieuw paar gekocht en moest daarom van mijzelf mijn oude afgedragen sneakers wegdoen.

Mijn vriend gevraagd om twee dozen met kabels uit te zoeken en bijna een hele schoenendoos vol met kabels is gevuld wat weg kan. Ik moet dit nog wegbrengen naar het recyclestation. Ik wacht hier nog even mee. Want hij moet ook nog een rommellade uitzoeken.

Ben vandaag weer even klein halfuurtje bezig en onder andere een keukenla onder handen genomen en volgende spullen weggedaan:
-oude plastic maatbeker
-keukenwekker waar ik het vet niet meer van af krijg.
-drie vieze kurken pannenonderzetters.
-vier kleine aanstekers.
-lege verpakkingen

Verder kwam ik dit net nog tegen tijdens opruimen:
-Bureaulamp (waarvan ik niet wist dat ik het had) gaat naar kringloop.
-Twee massagetools. Gaan naar de kringloop.

Ik schrik toch echt van alle spullen die ik elke keer tegenkom. Ik woon niet heel groot. Driekamer appartement van nog geen 80 vierkante meter en heb nog een kleine berging op de begane grond. Ik woon hier nog maar 2,5 jaar en heb daarvoor op 35 vierkanten meter aantal jaren samengewoond. Was destijds ook al verbaasd hoeveel spullen er weggingen voor de verhuizing en wat er allemaal uit de kleine woning kwam.

Ik heb mijzelf nu alleen voorgenomen dat ik veel minder spullen ga aanschaffen. Als er iets nieuws binnenkomt er wat anders uitgaat.

Ik ga nog even door met ontspullen. Benieuwd waar ik nog meer allemaal afstand van ga doen. Mijn doel is om voor 2023 zoveel mogelijk op orde te hebben en een aantal fijne opbergsystemen te hebben. Waardoor ik meer overzicht krijg en het allemaal makkelijker bij kan houden.

6 likes

Lekker bezig @Anna-Maria! Wij wonen ook niet groot (70m2) en ik vraag me soms ook af waar onze spullen vandaan komen? Ons huis staat niet vol of rommelig en we zijn geen big spenders wbt spullen. Ik heb al eens eerder meegedaan aan deze challenge en toen viel het me vooral op dat ik veel dingen weg heb gedaan die ik (we) al jaren hadden, bv boeken uit mn jeugd. We hebben in de zomer de schuur opgeruimd en daar lag ook veel van dat ‘spul’, ik heb mn dwarsfluit weggedaan, ik was er enorm aan gehecht maar inmiddels begonnen de klepjes los te laten :joy: Ik denk dan: Heb ik dit item nodig voor de toekomst? Wil ik het meeslepen mocht ik weer gaan verhuizen? Is het me de fysieke en emotionele ruimte waard? Etc :smile:

Anyways de score van gisteren is hieronder te zien, de kast met voorraad/vazen/dweilemmer/tafelkleden enz is klaar!

Samenvatting

20 tm 28 kruiden
29 Fles tequilla
30 31 tasjes
32 33 34 over de datum frisdrank

3 likes

Happy november everybody!

Ik was eind oktober begonnen met tellen want ja je moet ergens een begin maken :face_holding_back_tears: Ik dacht er eerst aan om verder te tellen maar nu er weer een nieuwe maand aangebroken is vind ik het leuk om weer bij 1 te beginnen. Het eerste item is een twijfelgeval, ik ben eraan gehecht want ik heb het al zolang… ooit gekocht toen ik op mezelf ging wonen. Inmiddels woon ik in een ander huis en ben ik getrouwd, en mn man is er op uitgekeken. Het is een grote kaarsenhouder. Het heeft een hele tijd in de huiskamer gestaan, toen in de gang, in de vensterbank, op de kast en uiteindelijk in de kast :rofl: Het staat nu een paar dagen op de salontafel onder het mom van ‘Dan kan ik er nog even over nadenken’ en ik ga dit item als eerste wegdoen, het kan maar weg zijn… ik heb er nu wel genoeg tijd aan besteed/nagedacht. Wel met een beetje hartpijn maar goed de kaarsenhouder vindt wel een nieuwe eigenaar.

Vanmiddag heb ik een paar laatjes in de keuken opgeruimd en ik vind het best moeilijk! In juli hebben mn man en ik een power hour gedaan in de keuken, alle twee een uur in de keuken en zoveel mogelijk declutteren. We hebben toen twee volle vuilniszakken uit de keuken gehaald, uiteraard zoveel mogelijk gedoneerd en gerecycled.

Dag 1 & 2 + een bonus

Samenvatting
  1. De aftrap: kaarsenhouder
  2. Popcorn (voedselbank)
  3. Pumkin spice kruiden (over datum)

Bonus: We eten vandaag pasta, met vlees, groenten, kaas en saus uit de vriezer, een echte voorraadmaaltijd.

3 likes

Ik ga ook weer door mijn huis heen heb ik besloten. Voor mij is het lastigste het laatste stapje, namelijk het wegbrengen zelf. Vooral bruikbare items blijven dan liggen omdat ik er dan niet aan toe kom om het naar de kringloop oid te brengen.

Ja heb ik ook heel erg. Heb je iets groots wat naar de kringloop moet? Bij mij komen ze dat dan ophalen en nemen ze maximaal 10 tassen mee. Ik heb ze mijn oude bank laten ophalen +3 tassen met boeken en troep (voor mij) en toen was het wel geregeld. En verder heb ik alle kringlopen zo dicht mogelijk bij mijn huis opgeslagen in mijn telefoon zodat ik nooit 10 minuten moet fietsen.

1 like

Helaas niet, maar wel een goede tip! Ik denk dat ik binnenkort even iemand met een auto uitnodig en er een dagje van maak. Dan heb ik ook meteen een stok achter de deur.

1 like

Ik doe met je mee! Geen idee hoe ver ik kom, want ik heb in het verleden ook wel flink wat weggedaan. Ben benieuwd!
Ik heb net 3 (dag 1 + 2) kledingstukken uit de kast van mijn dochter gevist die ik haar nooit heb aangetrokken omdat ik ze toch niet zo super leuk vond. Inmiddels passen ze niet meer en ga ze niet bewaren voor een eventuele volgende.
Verkopen op vinted vind ik echt te veel moeite voor wat ik ervoor terugkrijg, dus ik geef spullen meestal weg via zo’n weggeefhoek.

1 like

En op marktplaats zetten, evt om gratis af te halen? Ik heb zo al best wat bruikbare spullen het huis uit gekregen waarvan ik het zelf te veel moeite vond om ze weg te brengen. De milieustraat is voor ons best een eindje dus heel chill als mensen zelf verf komen ophalen bv.

Herken het wel, er ligt hier nog zooo veel in huis van de vorige opruimronde dat naar de kringloop etc moet.

@orchid de kledingbank is ook heel blij met dat soort spullen.

1 like

Okay, zoals vaak in mijn leven begon ik heel enthousiast. Vergat het, had eerder deze week last van hyperfocus en is er veel weg/weggegeven al staan er nu nog 3 vuilniszakken in de woonkamer. En schrok van mijn collectie ‘geinige lampjes’ die het allemaal niet (meer) deden.

Ik heb nog een lamp te koop staan.
8 boeken verkocht via verschillende studieboek verkoop apps (leverde toch weer 65,- op en waar de een 5 euro wou betalen voor een boek gaf de andere app 25 dus het vergelijken waard).

Tot nu toe

Weg:
|Glijmiddel|1|
|Boek|1|
|Zeepbakje|1|
|Oude Muis|1|
|Pakken muesli|2|
|Kleding|5|
|Tas|1|
|Oude makeup/nagellak|10|
|Nepbloemen|2|
|Lampjes|5|
|Krat met zooi leeg|1| Zo’n krat waarin allemaal dingen belanden en het is nu gewoon weg! Goed nog een krat te gaan/
|Kaarsenhouders|5|
|Kabels|10|
|Tablet|1|
|Speakers|2|
|Oude singles |15|
|Spaarpot|1|
|Zonnebrillen |5|

|Verkoop/weggegeven|
Nog te koop een niet gebruikte IKEA lamp 1
|Boeken|6|
|Nepbloemen|3|
|Nepplanten|3|
|Spaarpot|1|
|Vaas|1|
|Föhn |1|

Toch ongeveer 85 dingen die nu weg zijn uit mijn huis. Ik hoop voor het weekend wel de 100 aan te kunnen tikken

7 likes

Mijn vriend en ik doen een challenge om het einde van het jaar 250 dingen weg te doen. Opzich spelen we aardig wat weg, maar het tikt nog niet aan door onze stomme regels. Eten en toilletspullen tellen we niet mee, multiples als één (dus niet elk tijdschrift, potje kruiden of moedermelkvewaarflesje apart), en tot slot trekken we er vanaf wat we aan nieuwe spullen binnen krijgen. Tot nu toe 64 dingen weggedaan en 33 erbij gekregen.

We zijn wel allebei heel fanatiek als we weer iets ontdekt hebben wat weg kan.

En tegelijkertijd walg ik ervan hoe geprivilegieerd dit is. Zo blij worden dat je iets kunt afstoten. Hoe belachelijk rijk ben je dan… herkent iemand dat?

9 likes

Ik heb nog wat weggedaan

• een paar slippers
  • oude parfum die niet meer goed rook
  • doos skincare
  • eenlingsokken en oud ondergoed
  • telefoonhoesje en keycoard
  • prullenbakje voor op aanrecht

Zomaar wat kleine troepjes

2 likes

Hier ook even alle kastjes snel bij langs

• 7 paar baby sokken
  • melkopschuimer
  • karaf
  • glazen pot
  • botermesjes
  • blikopener
  • speelgoed van de baby waar ze te groot voor is
  • rasp
  • beschermers voor het skeeleren

Moet mijn oude laptop nog even uitzoeken/opruimen

2 likes

Ik merk dat ik de afgelopen weken toch alles al goed heb nagelopen en er nog weinig is wat ik nu weg wil doen. Zijn vooral nog wat spullen van mijn partner die in de weg staan en niet gebruikt worden. Heeft vrees ik alleen nog wat tijd nodig voordat hij er afstand van kan doen.

Ik heb ook nog wel wat spullen waarvan ik nog even moet aankijken of ik ze komende maanden ga gebruiken.

Zo heb ik mij voorgenomen om mijn make-up spullen waarvan ik twijfel nu te gaan gebruiken zodat ik kan zien of ik het nog wat vind.
Hierdoor dit weekend toch weer paar spullen gevonden wat weg kunnen. Uiteindelijk wil ik ook naar een meer minimalistische make-up stash.

Weggedaan:

• 3 blushes Mac (te oud en brengen niet meer mooi aan)
  • decubal herstel creme (te oud)
  • kleine gezichtscrème Paula choice (vind de geur afschuwelijk)
  • Fanny pack
  • handtas

Mn goede start werd onderbroken door een paar dagen vermoeidheid maar hier dan toch het resultaat! Ik heb alles op 1 foto gezet. Ik ben ik de keuken bezig en ik kom best wat dingen tegen die flink door de datum zijn. Ik ben het afgelopen jaar ziek geweest waardoor ik het niet heb kunnen gebruiken, mn smaak is ook veranderd. Ik vind het wel zonde om weg te doen maarja wat moet ik er verder nog mee. (Alles wordt zo goed mogelijk gedoneerd of gerecycled). Twee items staan niet op de foto. De eerste is iets persoonlijks, voor mij van emotionele waarde. Maar ook een negatieve emotionele waarde, het was een gepersonaliseerd item die ik van iemand heb gekregen. De vriendschap bleek niet oprecht en toen diegene haar ‘doel’ had bereikt heeft ze me laten vallen, ik vind het nog steeds jammer. Het item ligt inmiddels in de container, weg met de verdrietige vibes :grin: Het tweede item is een parfum die ik verkocht heb via Marktplaats.

De buit dag 3 tm 6

Samenvatting

Dag 3

1. Persoonlijk item
  2. Parfum verkocht
    3 Bamboo bakje

Dag 4

1. Doosje koffie caramel
  2. Doosje koffie gourmand
    3 + 4 Verpakking thee

Dag 5

1. Verpakking thee
  2. Vaatwastabletten
  3. Opkikkertjes
  4. Siliconen spons
  5. Witte chocodrops

Dag 6

1. Browniemix
  2. Nog een bakmix
  3. Cupasoup (totaal 10)
    4 + 5 chocola
  4. Fles drank (niet op de foto)
5 likes

Haha shit ik heb al best weggedaan maar vergeten bij te houden dus nu ga ik een poging doen om het uit mijn hoofd te doen

1. Oude, beschadigde oordopjes
  2. Etui voor makeupkwasten
  3. 3 oude tijdschriften
  4. Boek
  5. 2 shirts
  6. 2 broeken
  7. Rumag black book
  8. Oude bonnetjes
  9. Schoenen met kapotte zool
  10. 2 plantenhangers
  11. 2 citronellekaarsen die al deels gebrand waren
  12. 7 kleine wekpotten
  13. Fotolijst

Ik vergeet dingen maar oh well maar ik zit wel in een fijne flow! Ik wil lekker ontspullen zodat ik volgend jaar minimaal hoef te verhuizen.

1 like

Dag 7!

Mn man is onderweg naar een PostNL postautomaat om een pakket weg te brengen, ruimt ook lekker op.

Samenvatting

Nog steeds in de keuken

1. Potje chroompillen (voedselbank)
  2. Setje ijslepels (knutselclub)
    3 - 7 Popcorn! (Gaat naar een familielid)