The Minimalism Game, dagelijks ontspullen

1. Rituals bodycreme
  2. Clarins BB creme
  3. Dermalogica mini spray

3 likes

Ohh dit ziet er zo chill uit! Ik ga je nadoen!

Edit: @Lulu_danger heb je dan niks hiervan weggegooid? Ik denk dat ik die categorie nog toevoeg.

1 like

Dat is blauw/groen. Heb Weggegooid/gegeven/recycled een kleur gegeven (Dat laatste is echt dat iemand het komt ophalen). Paars is opgemaakt en geel is verkocht.

1 like

Heb 2000 vakjes gedaan. Ben benieuwd naar het mozaïekje dat ik straks krijg. En of ik 2000 dingen heb die ik weg wil doen. Vast wel
 Je hebt altijd meer onzin in huis dan je denkt haha.

Twijfel nu of ik dingen die ik al apart had gelegd nog wil gaan meetellen. Dat zou een beetje als valsspelen voelen, maar ook weer niet, want ik heb ze nog wel in huis liggen.

9 likes

Gewoon doen toch? Vooral als het grote dingen zijn.

2 likes

Omg is hier een template van? Ben een Excel n00b :grimacing: maar dit wil ik ook doen!

1 like

Heb hem even voor je op m’n forumaccount gezet, hehe. tada

Om het tellen van het aantal vakjes per kleur te laten werken moet je de add-on ‘Function by color’ installeren in Google Sheets (bij Uitbreidingen → Add-ons). Er zijn ook andere manieren maar deze leek me zelf het makkelijkst.

Als je bedragen in vakjes invult omdat je bijv. iets hebt verkocht, worden die wel al automatisch opgeteld.

(Credits voor het idee gaan naar @Lulu_danger)

6 likes

Dank je wel!! Ik ga het vanavond meteen uitproberen.

Ik ben in 1 maand van 719 naar 1184 gegaan door dezelfde methode als @Limoen. Dus elke dag een andere kast/doos/lade op te ruimen

Ga in September vooral naar mijn kleding kasten kijken. Daar kan best veel op Vinted.

4 likes

Ik ben ook weer aan het proberen om mijn zooi op te ruimen maar ik heb 1 probleem.

Bij alles wat ik weg wil doen denk ik: he daar kan ik nog wel wat geld voor krijgen./ zonde dit was duur/nooit gebruikt/aangehad

Conclusie: het hele huis staat vol met zakken en dozen voor de verkoop, en natuurlijk verkoopt er bijna niks (of voor een euro helemaal inpakken, label printen en weg op de fiets om te versturen) waardoor ik elke keer denk, volgende keer doe ik het anders. Om weer het zelfde riedeltje te doen maanden later met dezelfde zooi en extra nieuwe zooi?

Alleen nu heb ik het rigoureus aangepakt, alles wat er nog stond en niet verkocht is van kleding heb ik net bij de kringloopwinkel gebracht. Met pijn in mijn hart maar als niemand er interesse in heeft dan blijft het maar staan.

Ben ook een tas aan het vullen met losse kleine dingen voor de kringloop dat breng ik dan een andere keer als ik weer meer verzameld heb.

Hebben meer mensen hier moeite mee? Ik zou zou graag opgeruimd willen zijn en minder spullen willen hebben maar ik kan er echt geen afstand van doen op de een of andere maniee

4 likes

Wij hebben een ‘mijn kraam’ in de buurt. Daar kun je een tafel huren en je spulletjes stallen. De winkel verkoopt deze dan en jij krijgt een deel van de opbrengst. Alles wat niet na een bepaalde periode wordt verkocht kun je weer ophalen of doneren. Dat werkt erg goed voor mij :relaxed:

4 likes

Ik had dat eerst ook altijd, vooral met kleding omdat ik dan dacht aan dat ik er zo veel plezier van had gehad en als ik X kilo af zou vallen zou ik er weer in passen. Maar toen ik er eens kritisch naar keek zag ik ook dat het mijn stijl niet meer was. En inderdaad verkopen vind ik veel te veel gedoe voor veel dingen. Ik heb toen 1x een heleboel op Vinted en Marktplaats gezet en die dingen in de kelder gezet. Als er iets verkocht wordt haal ik het daar uit en voor de rest staat het niet weg. Maar het merendeel heb ik hoppakee in de kledingbak gegooid en naar de kringloop gebracht, en dat deed 1 sec pijn maar ik ben vooral HEEL erg blij dat het mijn huis uit is waardoor ik er daarna 0,0 meer aan heb gedacht.

5 likes

Ik heb hier ook last van! Ik doe nu alles waarvan ik weet dat ik er niet meer dan 5 euro voor ga krijgen naar de kringloop. Ik heb 1 kratje staan in de berging waar ik wat duurdere items bewaar die op Vinted staan, als ze er na een maand nog op staan breng ik het evengoed nog weg naar de Kringloop.

3 likes

Ik zet zondag en maandag dingen online en zeg erbij dat ik vrijdag verzend. Door de week pak ik alles in en verlaag elke dag de prijs.

Krijg zo wel het meeste weg. Als ik 1 dag per week naar postkantoor moet vind ik het zelfs niet erg wanneer ik het voor € 2/3 verkoop.

Heb nu veel Lego en Switch games van mijn vriend en die verkopen voor de gevraagde prijs, terwijl mijn kleding veel minder hard gaat. Als ik zie dat er geen vraag is voor de items heb ik er vrede mee en kan ik het ‘makkelijker’ naar de kringloop brengen.

4 likes

Ik ga nu voor een zelfde soort oplossing als @XJ-9 met mijn spullen. Ik heb voor november een plek gereserveerd op een overdekte rommelmarkt. Vriend doet ook mee en in tussentijd kan ik bij hem ook alvast wat spullen opslaan. Meteen een stok achter de deur voor mezelf om eindelijk eens de kledingkast uit te zoeken (want dat is het grootste probleem hier). En alles wat ik niet verkoop gaat dan uiteindelijk alsnog naar de kringloop, alles wat wel verkoopt is weer mooi meegenomen. Hier vlakbij zit een fijne kringloop waarbij de opbrengsten naar een goed doel gaan en vrijwilligers aan het werk zijn dus dan voelt het wat minder lastig om de spullen te doneren. Een opgeruimd huis is mij uiteindelijk meer waard!

3 likes

Eindelijk wat dingen op Marktplaats gezet dus het eerste groene vakje is een feit!

5 likes

Naar aanleiding van mijn vorige posts hier een update

Ik ben zo blij dat ik mezelf een beetje push nu om dingen toch weg te doen.
Ik heb een probleem met hobbies en de bijbehorende spullen. Ik ben een type dat het geweldig vind om van alles te kopen voor een nieuwe hobby. Het liefst wil ik alles hebben en dan puntje bij paaltje gebruik ik het niet om een paar debiele redenen:
1: zonde om te gebruiken (stickers, papier, washi etc)
2: oh dit is te mooi daar moet ik echt iets speciaals mee maken (gevolg dat het 5 jaar later nog niet gebruikt is)
3; toch niet mijn stijl, of helemaal niet nodig.
4; vind het eigenlijk helemaal geen leuke hobby.
Ik vind het kopen dus leuker dan gebruiken en dus is het meer een shopprobleem.

Nu heb ik de afgelopen weken heel wat hobbyspullen die ik nooit gebruikte uitgezocht en te koop gezet en wat dingen weggedaan naar de kringloop.
Gevolg is dat ik nu 1 oude hobbie helemaal heb weggedaan namelijk mijn kralen en benodigdheden (8kilo aan spullen) Heb het verkocht op mp en gisteren op de post gedaan. Het was echt moeilijk om afstand te doen van iets wat al jaren (meer dan 10 jaar denk ik) in een kist stond voor de tijd dat ik er ooit weer zin in zou krijgen.
Maar telkens ging ik het uitzoeken en dan dacht ik alleen maar: ooooh wat een leuke dingen, zo zonde om dit weg te doen, misschien heb ik straks wel weer zin/tijd/energie er voor.
Maar eigenlijk weet ik dat ik het nooit meer ga gebruiken, ik kan het helaas ook niet echt makkelijk meer met mijn gezondheid (slechte coördinatie en krachtsverlies en gevoelsverlies in mijn arm + slecht zicht) en ik heb er de laatste jaren helemaal geen plezier in gehad of inspiratie gehad. Dus de knoop doorgehakt en nog een redelijke prijs ervoor gekregen.

Ook heb ik aardig wat scrappapier en stempels verkocht en al mijn kleurboeken in 1 pakket verkocht.
Dit geeft me rust omdat ik nu niet het gevoel heb dat ik er iets mee moet doen omdat het zonde is dat het in een kist ligt te verstoffen.

Ik voel me er goed bij, eindelijk wat rust in mijn hoofd.
Sorry voor het lange saaie verhaal.

21 likes

Zo herkenbaar! Merk ook dat ik vaak nieuwe hobby’s ‘koop’, maar er dan weinig mee doe. Echt knap!! :raised_hands:t2:

3 likes

Heel goed van je. Snap dat dat lastig is
 Maar je hebt het wel mooi gedaan en die rust is ook heel veel waard!

3 likes

Goed bezig! En wat een goed idee om dingen als 1 pakket te verkopen. Ga ik onthouden.