The Minimalism Game, dagelijks ontspullen

Ik ga de komende weken het hele huis door.
Vandaag de badkamer.

Bovenstaande spullen gaan weg of ga ik weggeven.

• handdoek die de verbouwing niet heeft overleefd
  • 2 nagellakjes
  • een dop (?)
  • trekker (krast op de spiegel)
  • armbandje
  • 2 kapotte elastiekjes
  • paar lege verpakkingen
4 likes

Dat vind ik altijd zo irritant aan opruimen/uitruimen.
Dan begin je ergens aan zoals een ladekastje ofzo en dan kom je tig verschillende dingen tegen die dan ergens anders horen te liggen maar dan heb je die la of kast al eens gedaan en dan klopt het voor mijn gevoel niet meer.
Dus eindstand is dat je telkens weer opnieuw kan beginnen omdat je weer troep hebt gevonden wat eigenlijk nog in dat ene kastje of laatje hoort…
Dus wel een goed idee om per categorie te beginnen!!

4 likes

Ik heb zoveel te vertellen en te doen (en ook al een hoop weggedaan) maar laat ik gewoon beginnen bij dag 1:

1. Weckpot Ikea (weggegeven)

3 likes

Mijn tussenstand sinds 1 januari: 492 spullen opgeruimd (weggegeven/verkocht/kringloop/grofvuil) :tada:. Het helpt mij om toch ook heel vaak dezelfde kasten weer bij langs te gaan. Een vest dat vijf opruimrondes overleefde en toch weg kon en ik geen moment heb gemist. Nog minder nagellakjes. Nog eens 20 boeken die naar de verschillende buurtbibliotheekjes konden.

Wat heeft het me opgeleverd:

• ik ben nauwelijks nog aan het opruimen, het huis is echt in een ommezien weer netjes en schoon
  • minder was omdat kleding zich minder kan opstapelen in de wasmanden
  • rust!

En er zijn natuurlijk ook spullen ons huis binnengekomen, maar dat is vooral kinderkleding omdat onze dochter lekker blijft groeien. En een klein beetje speelgoed en wat tijdschriften.

18 likes

Ik wil dit ook heel graag proberen, maar ik krijg die hele tabel niet goed haha. Dus als ik een vakje een bepaalde kleur geef, dan wordt er niet opgeteld. Snap er niks van. Heb het hele stappenplan wat erbij zat gevolgd haha. Heb je nog tips?

2 likes

O beh wat irritant! Misschien is het wel misgegaan toen ik mijn document copy-pastte. Kloppen de namen van de kleuren in de formules? En heb je dit geprobeerd?

Je kan ook je documentje in een pb sturen als je wil, misschien kan ik dan zien wat er scheelt.

Edit: kan ook iets zijn met enkele of dubbele aanhalingstekens gebruiken in de formules en of je in het Engels of Nederlands werkt (daar had ik issues mee als ik het me goed herinner)

1 like

Dag 2

2 verkopen via Marktplaats

3 likes

Dag 3

1 Facewash Image MD
2 SPF Clarins
3 Poeder Nars

Allemaal opgemaakt en gaat niet vervangen worden, ik heb nog 🥹

6 likes

Dag 4

1. Item via Marktplaats verkocht
  2. Glas, gaat naar broer
  3. Sample Clinique
  4. Eyeliner brush, is op

9 likes

Ik heb ook nog een bril liggen en weet net als jij niet zo goed wat ik ermee kan doen, weggooien vind ik heel zonde maar zelf gebruiken ga ik sowieso niet meer doen. Heb er wel over nagedacht hem weg te geven via weggeefhoek oid en de sterkte erbij te vermelden maar geen idee eigenlijk of je een bril goed door kan geven omdat de glazen op mij afgestemd zijn

2 likes

Terugbrengen naar de opticien. Zij kunnen het dan naar 3e wereldlanden sturen

4 likes

Dat weet ik eerlijk gezegd niet! Maar heb het wel eens gezien

1 like

Volgens mij kan het in ieder geval altijd bij Pearle.

1 like

Hans Anders kan dit volgens mij ook!

1 like

In kringlopen zie ik regelmatig brillen op sterkte liggen

1 like

Deel van mijn 2000-vakjes-mozaïek:

Ik ga proberen of ik hem dit jaar vol kan krijgen!

Vind het wel leuk dat ik bijna € 100,– bij elkaar heb gesprokkeld met dingen verkopen. Ben nu op 1/10e van de grid dus wie weet haal ik de € 1000,– nog wel.

10 likes

We zijn de zolder aan het opruimen en ik vind het echt heeeeel irritant dat de stort dicht is op zondag. Gisteren hadden we helaas andere plannen waardoor we vandaag pas konden opruimen maar ik kan echt niet wachten tot we zaterdag naar de stort gaan. Ik vind dat wel altijd een beetje ongemakkelijk omdat ze zo chagrijnig kunnen zijn maar ach het is voor het goede doel. Ook al iets laten ophalen vandaag via marktplaats en ik ga nog kijken of de kringloop wat wil hebben. Kan echt niet wachten tot alles weg is wat we niet gebruiken en niet nodig hebben en ga nu wel zes keer nadenken voor ik iets wil kopen.

1 like

Status van het mozaïek:
Schermafbeelding 2024-03-11 om 11.28.53

Volledige mozaïek

En er liggen spullen van mij bij Sellpy die straks ook vakjes krijgen. De verwerkingstijd is wel veel langer dan eerst stond aangegeven, dus ik hoop dat de meer winterse kledingstukken nog verkocht kunnen worden. Maar ja, ze zijn in ieder geval mijn huis uit.

Kan me ergens niet voorstellen dat ik de 2000 ga halen, maar wie weet! @Lulu_danger hoe is het jou verder vergaan?

6 likes

Ziet er goed uit!

Ik heb de 2023 gehaald. Nu is het een zaak van bijhouden.

Ik ga verhuizen dus hoop nog best veel te kunnen declutteren, maar het belangrijkste is dat ik nu een goed overzicht heb van wat ik allemaal in huis heb.

Wel wil ik weer een rondje kleding declutter doen. Ik vind mijn vintage items heel moeilijk om weg te doen omdat ik ze moeilijker te vinden zijn in mijn maat.

8 likes

Ik had een aantal dagen vrij genomen om een stedentrip te doen, maar degene met wie ik zou gaan is zo ziek geworden dat we het helaas hebben moeten afblazen.
Diegene is gelukkig inmiddels iets aan het opknappen maar voorlopig zit een stedentrip of actief iets ondernemen, er niet in.

Omdat ik al opvang voor mijn kind etc had geregeld heb ik besloten de vrije dagen te laten staan en op zolder de boel te gaan reorganiseren.
Toen we 10 jaar geleden dit huis kochten hebben we de (grote) zolder vooral vol gezet met spullen en niet zo vaak meer dingen weggedaan. Er werden ooit 2 huishoudens samengevoegd, er waren enkele erfenissen van overleden grootouders, en voor je het weet staat dan de hele boel vol en weet je niet meer wat waar staat. Hoog tijd om daar iets aan te doen, ik ben nu minder sentimenteel dan 10 jaar geleden en kan nu makkelijker afscheid nemen van spullen.
Ik heb maar 1 kind, en het idee dat zij later in haar eentje als mijn man en ik dood zijn, de hele zolder moet gaan doornemen, staat me tegen.

Ik bewaar alleen nog spullen die echt betekenis hebben, die me echt blij maken en waar ik iets aan heb. Mijn eigendommen moeten mijn gezin en mij dienen, in plaats van in de weg te staan.

Mijn auto staat inmiddels vol met dozen voor de kringloop, ik heb ongeveer 7 vuilniszakken vol met goede kleding en beddengoed voor de kledingbank, en enkele vuilniszakken voor de stort.

Alles wat ik wel bewaar gaat in IKEA-kratten met deksel en label ik met wat er in zit, en wanneer de inhoud voor het laatst gecheckt is.
Het is even doorbijten en even zag ik door de bomen het bos niet meer, maar inmiddels is er flink ruimte ontstaan en dat voelt zó fijn.

38 likes