Ik had een aantal dagen vrij genomen om een stedentrip te doen, maar degene met wie ik zou gaan is zo ziek geworden dat we het helaas hebben moeten afblazen.
Diegene is gelukkig inmiddels iets aan het opknappen maar voorlopig zit een stedentrip of actief iets ondernemen, er niet in.
Omdat ik al opvang voor mijn kind etc had geregeld heb ik besloten de vrije dagen te laten staan en op zolder de boel te gaan reorganiseren.
Toen we 10 jaar geleden dit huis kochten hebben we de (grote) zolder vooral vol gezet met spullen en niet zo vaak meer dingen weggedaan. Er werden ooit 2 huishoudens samengevoegd, er waren enkele erfenissen van overleden grootouders, en voor je het weet staat dan de hele boel vol en weet je niet meer wat waar staat. Hoog tijd om daar iets aan te doen, ik ben nu minder sentimenteel dan 10 jaar geleden en kan nu makkelijker afscheid nemen van spullen.
Ik heb maar 1 kind, en het idee dat zij later in haar eentje als mijn man en ik dood zijn, de hele zolder moet gaan doornemen, staat me tegen.
Ik bewaar alleen nog spullen die echt betekenis hebben, die me echt blij maken en waar ik iets aan heb. Mijn eigendommen moeten mijn gezin en mij dienen, in plaats van in de weg te staan.
Mijn auto staat inmiddels vol met dozen voor de kringloop, ik heb ongeveer 7 vuilniszakken vol met goede kleding en beddengoed voor de kledingbank, en enkele vuilniszakken voor de stort.
Alles wat ik wel bewaar gaat in IKEA-kratten met deksel en label ik met wat er in zit, en wanneer de inhoud voor het laatst gecheckt is.
Het is even doorbijten en even zag ik door de bomen het bos niet meer, maar inmiddels is er flink ruimte ontstaan en dat voelt zó fijn.