The Minimalism Game, dagelijks ontspullen

Door dit topic realiseer ik me dat ik nog een verhuisdoos met spullen heb staan die weg mogen maar waar ik nog wat mee moet, dat komt op mijn lijstje voor de kerstvakantie.
Mijn beste tips voor ontspullen is dus de verhuisdoos in je huis neerzetten en alles wat je tegenkomt direct daar indoen. Dat maakt voor mij de drempel om iets weg te doen lager. Later moet je er dus wel nog wat mee. En dubbele dingen wegdoen, maar misschien is dat al gezegd. Ik had bijv. twee hamers en twee staafmixers, dus van beide 1 weg gedaan.

2 likes

TLDR: Vinted geneuzel over opruimen :grimacing:

Soms kom ik accounts tegen op Vinted en dan hebben ze nog babykleding van hun schoolgaande kind online staan en dan denk ik echt, dat had ik ALLANG gedoneerd. Ook echt van dat spul wat ze voor 1,2,3 euro online hebben staan. :joy:

Ik heb nu voor mezelf zoiets van, sommige dingen wil ik gewoon opruimen en klaar mee zijn en als het niet verkoopt in een paar maanden dan stel ik een deadline en dan doe ik het weg. Soms helpt opnieuw uploaden ook wel lees ik wel eens op Reddit. Ik heb 1 jas online staan die ik nooit gedragen heb (zonde) maar die ik niet voor een te lage prijs weg wil doen :smiling_face_with_tear: Ik had m geboost, 600+ views, 200+ favorieten, slechts een handjevol biedingen die ik allemaal geaccepteerd had en niemand koopt het. :disappointed_relieved: Nu twijfel ik of ik het artikel verwijder en opnieuw upload en al die views en favorieten kwijt ben of toch nog flink in prijs zak.

Maar op Vinted kan het soms ook wel fijn zijn om altijd een paar goedkopere dingen in je kast te hebben liggen en dan met een bundel te werken. Ik heb ook al een paar keer gehad dat iemand dan iets groters koopt waar ik echt blij mee ben dat het weg is, en dan hebben ze een bundel gemaakt met random goedkope dingen, zij blij met een goede (betere) deal en ik blij dat ik in 1x van die zooi af ben. En voor mijn gevoel zijn de inkomsten dan voor het grote item het 100% waard en die kleine items soort van gratis / gedoneerd.

1 like

Ik snap je. Ik heb er geen geduld voor en alle kleine baby-items van mijn dochter heb ik gedoneerd aan goede doelen. Enkel grotere items als een Stokke-stoel etc heb ik op Marktplaats gezet en dat vond ik al gedoe zat.

Als ik spullen weg wil hebben, moeten ze zsm weg en heb ik geen geduld om te wachten op kopers. Daarmee loop ik ongetwijfeld geld mis maar koop ik wel een stukje ruimte in mijn hoofd terug. Het los kunnen laten, de ruimte die ik win en de gedachte dat er mooie items gaan naar bijv. minima, vind ik voor mezelf beloning genoeg.

12 likes

Einde van het jaar en heb ook opruimwoede. Gisteravond en vanmorgen even flink opgeruimd.

2 spellen verkocht (derde wordt waarschijnlijk vanavond opgehaald)
5 basic t-shirts en twee hemdjes die oud en versleten zijn. Zijn wel vervangen voor nieuwe.
1 versleten hardloopbroek (nieuwe gekocht)
1 Oude klusbroek waar de gaten in vallen
1 lounge kussen voor buiten (niet handig)
1 loungestoel voor buiten (zit er 1 of 2x jaar in en staat rest van het jaar in de weg)
10 boeken
3 oude notitie blokken
Aantal oude gebruiksaanwijzingen
2 planken die al een jaar ongebruikt achter de deur stonden.
2 oude mappen van een cursus die ik nooit heb afgemaakt. (Heb er eindelijk afstand van kunnen nemen en in de oud papierbak gedaan)
4 bodylotions met parfum (kan er niet goed tegen)
1 oude zonnebrand was bijna op
2 (te) oude concealers
2 oude raspen met bijbehorende bakjes. Komt 1 nieuwe voor in de plaats.
1 oud versleten vloerkleed (krijg wel een nieuwe binnenkort)
1 hele doos met oude kabels en kapotte apparaten denk meer dan 20 stuks samen. (Naar recyclepunt)
1 zak lege batterijen (gaat zo naar recyclepunt)
2 AH opklapbare kratjes die je krijgt bij bezorgen ingeleverd bij service punt (stond al 2 jaar in de weg, bestel nooit meer bij de AH).

Denk dat er de komende dagen nog meer weggaat.

12 likes

Ja ik heb precies hetzelfde. Ik verkoop sommige dingen via Marktplaats maar kleding geef ik weg want ben te lui om dat allemaal te uploaden.

Daarnaast heb ik ook geen zin om dingen op te sturen en heb ik alleen “ophalen” aanstaan, dus dat zal ook kopers tegenhouden, maar goed ik doe het dan ook vooral om mn spullen een 2e leven te geven en niet om er zelf rijk van te worden.

Ik heb vandaag nog geen 5 dingen bij elkaar, maar gister de voorraad kast uitgezocht (had ik een half jaar geleden ook al gedaan, dus niet veel om weg te gooien gelukkig) en de mok die ik deze week heb gekregen naar de kringloop.

3 likes

Wauw!! Lekker bezig. Moet vast een goed gevoel geven

1 like

Ja, heerlijk heb nog een hele stapel boeken weggedaan. Binnenkort is onze voorraad/berging kast aan de beurt. Benieuwd wat daar uit gaat komen. Ik woon relatief klein en vind mezelf geen verzamelaar. Maar ben toch elke keer verbaasd hoeveel spullen er weer weg kunnen.

3 likes

Wauw lekker bezig @Anna-Maria l!

Ik ben de laatste dagen flink door het huis gegaan. Heb vooral veel frutsels weggegooid maar ook een vuilniszak vol kleding en schoenen voor het leger des heils.

Ik ben ook bezig met het vullen van een shopper speelgoed voor de kringloop. Die mogen mn kinderen niet zien anders is het opeens hun lievelingsspeelgoed.

Een vriendin is zwanger en die krijgt mijn twee draagzakken.

Ik heb ook nog een doos vol wasbare luiers. Denken jullie dat dat verkoopt op marktplaats?

En dan wil ik binnenkort ook de fiets van mn dochter erop zetten.

Moet zeggen dat ik het heerlijk vind om zo lekker op te ruimen. Misschien de volgende keer eens fotos maken haha.

1 like

Ik heb de absorberende delen grotendeels van marktplaats gehaald nu! Overbroekjes ben ik persoonlijk minder in geïnteresseerd omdat die relatief snel ‘op’ zijn en dan lek zijn. Maar schone luiers met goed klittenband/knopen en goed elastiek verkoop je wel denk ik.

2 likes

Ik heb dit weekend en vandaag weinig tijd gehad dus ga even inhalen morgen. Ben heel benieuwd of ik de 150 dingen ga halen want merk dat ik het afgelopen jaar al best wat heb opgeruimd en weggegooid.

Gister wel digitaal opgeruimd:

• apps verwijderen
  • accounts opzeggen van deze apps
  • bankrekening opzeggen
  • meldingen beheren (bijna alles uitgezet)
  • volgers en ‘volgend’ op socials opgeschoond

Ik zou denk ik eerder vinted proberen! Daar worden veel luiers verkocht. Ik heb ook wat overbroekjes gekocht maar die waren dan of zgan of heel goedkoop. Wil je zwangere vriendin het biet uitproberen?

1 like

Inhaalslag van de afgelopen dagen - ik zit op dag 15/30.

• 2 dekens
  • 2 kaarsen opgemaakt (stonden al 2 jaar in de kast)
  • losse thee opgemaakt, had ik ook al zeker 2 jaar
  • 6 notitieboeken
  • windlicht > ik krijg de kaars er niet uit maar wil m graag naar de kringloop brengen. Is dat heel asociaal met de kaars er nog in?
  • flashcards
  • dinerkaarsen
  • kom
  • 3x geurolie
  • kabels
  • kaarten
  • post its

Wat heerlijk al deze berichten. Ik heb de laatste tijd al veel spullen weggedaan, maar er staat nog genoeg. Ik ga ook weer aan de slag!

2 likes

Ik ben begonnen in de keuken. Ondanks dat ik daar een paar maanden geleden al veel heb weggedaan, kon er nu ook nog veel weg.

1 like