Zo’n lightbox met letters (ook ooit gekregen), een thermos koffiebeker een Rituals giftset!
Heel klein deel gaat naar de kringloop. Maar meeste is afval. En ik ben een voorstander dat een kind niet meer trakteert op spullen als hij/zij jarig is. Die waterspuiten hebben mijn kinderen gekregen bij feestjes. Maar ze doen er niets mee en als er wat mee gedaan wordt dan is het ellende.
Ik heb een paar dagen niet gepost maar wel door gegaan met spullen opruimen/weggooien/-geven:
- pannen en deksels
- allerlei flessen drank die ik zelf niet ga opdrinken (moet ook wel zeggen dat de kunst is om het überhaupt niet het huis in te laten komen. Heb in deze tijd van het jaar ook weer 2 flessen gekregen van dranken die ik nooit drink, dus heb ze meteen weggegeven voordat ik ze over 2 jaar in een nieuwe opruimbui ergens achterin een kastje tegen kom…)
- geurolie
- kaarsen opgemaakt en incl houders weggegooid (heb er al te veel en deze blijven in de kast staan)
- 2 strings die niet lekker zitten
- aansteker
- 2 jurkjes
- over de datum eten zoals potjes mosterd uit 2019 en 2023🧐
- spirelli
- oude hardloopschoenen
Een tip voor dranken ontvangen: hang een kaartje er aan van wie je het hebt gekregen, dan kan je het ook niet per ongeluk aan dezelfde mensen teruggeven (learned the hard way)
Oeh das een goede! Haha ik heb de “nieuwe” nu zo snel weggegeven dat ik nog wist van wie ik ze had gekregen.
Vandaag & gister weer veel dingen weggedaan en opgeruimd (en spullen een betere plek gegeven):
- boeken
- de zoveelste kaars
- papieren uitgezocht, oude garantie bewijzen, handleidingen, oude bonnetjes etc
- verjaardags(etc) kaarten uitgezocht en een deel weggegooid (kon het meeste niet over m’n hart verkrijgen haha)
- nagellakjes, zie hieronder mn foto dagboek
- snoeren die ook bij mn nagellak in de doos zaten?
fotoverslag nagellak
Sorry voor de donkere foto’s…
Before:
Alles naast elkaar gezet op kleur. Rood bij rood, glitters bij glitters etc en zoveel mogelijk dubbele weggedaan en kleuren die ik nooit meer draag…
Toen de “goede” teruggezet met een sticker erop. Als ik m gebruik haal ik de sticker eraf en de nagellak die volgend jaar nogsteeds een sticker heeft kan weg.
25 lakjes en ik lak ongeveer elke week dus genoeg kans om alles te gebruiken.
En hetgeen dat weg gaat:
Ik ben ook aan het ontspullen en zet dingen die ik niet meer gebruik op mijn vensterbak buiten. Ik woon aan een drukke straat en bijna alles is weg na een uur. Ik vind het leuk om te denken dat ik iemand heb blij gemaakt met mijn spullen ![]()
Ik pak nu in de vakantie af en toe een hoekje aan. Hierbij de tassenbak waar veel tassen uit zijn gegaan. De nog goede tassen gaan op Vinted denk ik!
Ik ga project pan doen, of nou ja ik vind dat een stomme naam maar ik ga proberen een gat te slaan in mn voorraad beauty spullen.
Leuk! Ik doe met je mee! Ben nu niet thuis, maar zal volgende week alles op de foto zetten.
Nog mensen die deze maand beginnen met minimaliseren/spullen wegdoen? Ik twijfel om een echte minimalism game te doen. Ik heb echt al veem weggedaan, maar toch denk ik dat ik nog wel veel spullen heb. Vandaag in ieder geval mijn verfblikken uitgezocht. 7 stuks
. En een ijzeren soort hoepel en 2 stukken plaatmateriaal.
Ik denk wel dat ik ga voor in totaal 495 stuks, in plaats van het aantal wat die dag zou moeten volgens de datum.
Nee ik ook niet! Zal morgen als ik bijgeslapen ben ook even wat foto’s maken
ben erachter gekomen dat facial cleanser heeeeelijk is als body wash! schuimt wat steviger op vaak en loopt daardoor minder snel uit je handen ook
en natuurlijk vaak minder agressief voor de huid
helemaal top want veel cleansers die ik toch niet fijn vind voor m’n gezicht een dus maar staan te verstoffen
Ik moet m’n laatste 3 dagen “voor kerst” nog afmaken en heb wel een lijstje gemaakt van 15(?) laatjes/plankjes die ik nog wil opruimen/declutteren maar ga nooooit aan 495 komen. Al kijk ik met liefde mee want denk dat nog 50 wellicht wel moet lukken
Mijn laatste dingen om aan de 150 te komen:
- dingen die ik op marktplaats niet verkocht kreeg zoals onderzetters, Blond Amsterdam spullen, koffie blik
- plakband houder (heb er nog 1 die fijner is)
- koelkast magneten
- spatel, staat hier alleen stof te vangen
- gastendoekje
- voorraad blik
- scrub
- wijnrek
- hoestdrank die goed was tot 2021
- badkamerkast van m’n vriend uitgezocht en oude spullen, scheermesjes, batterijen
Ik wil het wel proberen maar bijna 500 spullen is mega veel?
Ik snap ook nooit waarom mensen het zo arbitrair doen. Imo is het beter om gewoon een ruimte of hoekje van je huis te pakken en daar eens goed doorheen te gaan.
Trek een keukenkastje open, gebruik je al je bewaarbakjes of zitten er tussen die slecht sluiten/een extra deksel zonder bakje ?? etc etc
Herhaal dat door je huis heen. Snap niet waarom je exact 500 dingen zou moeten uitruimen. Niet alles hoeft SMART gemaakt haha, je bent beter af als je je afvraagt of je vibet met iets of dat het je (mentaal) in de weg staat en je er beter afscheid van kan nemen.
Maargoed wie ben ik
Ik vind dit totaal niet smart ook want hoe haalbaar is dit? Ik ga ff voor mezelf bedenken hoe ik het wel doen. Elke week een kastje of hoekje moet wel lukken bijvoorbeeld haha.
Je huis opdelen in het aantal dagen of weken dat je er mee bezig wil en aan de hand daarvan opruimen en ontspullen?
Ja eens. Wellicht is het voor sommige mensen een goede stok achter de deur maar ik word er alleen maar gestresst van. Voor mij werkt het niet.
Ik zag ook ergens dat iemand elke dag een X-aantal dingen wegdeed dat correspondeerde met de datum (dus 15 januari 15 dingen wegdoen). Dan is het straks 31 januari, ik zou alleen maar stress hebben. ![]()
Voor mij helpt het beter om in een verloren uurtje even die keukenla / dat kastje / etc aan te pakken. Kleine beetjes bij elkaar tellen ook op.
Ik kwam op Facebook ‘iOrganize’ tegen, een vrouw die goeie tips geeft. (Ze zit ook op andere social media behalve FB). Ze geeft antwoord op vragen waar je spullen laat. Neem iets als een extra screenprotector die je hebt gekocht voor je telefoon, in een pakje van 2. Eentje zit op je telefoon, waar laat je de andere? Dat vind ik leuke vraagstukken.
Ik vind het ook leuk dat zij praktisch is en je niet aanspoort onnodige organizers of plastic containers te kopen. Maar dat ze je gewoon laat starten met wat je hebt, ook als dat gewoon een spijker of kartonnen doos is.