The Minimalism Game, dagelijks ontspullen

Ik denk altijd
Is er iemand anders die er blijer mee is dan dat ik er mee ben?
Zo ja = weg

4 likes

Ja dit ga ik doen! Ga wel opsparen hoor, denk dat ik in het begin juist makkelijker aan de 20 items/dag kom, maar ik ga het bijhouden…

1 like

En ze op de wc hangen? (als je die los hebt?)

1 like

Eigen schilderijtjes hmm… ik persoonlijk zou ze niet wegdoen! Maar ik snap dat ze in de weg liggen!

Het is helemaal niet erg om dingen te bewaren die emotionele waarde hebben he, maar als je merkt dat het te veel dingen worden of dat het je belemmert is het misschien een idee om er een foto van te nemen? Voor mij geeft het kijken naar zo’n foto dezelfde herinneringen als kijken naar het voorwerp zelf.

haha ja dat zou wel kunnen idd :slight_smile:

Ik zou dat wel hoog genoeg vinden om te bewaren. Tenzij je de ruimte die je terugkrijgt belangrijker vindt…

De eerste drie spullen die ik heb geselecteerd zijn van die ‘kookboeken’ die je bij o.a. de action enzo kan kopen (gekregen als cadeau). Weten jullie waar je zulke dingen kunt achterlaten? Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die dit echt willen hebben namelijk, maar ik haat weggooien. (Vandaar dat ik zo veel troep heb.) Misschien kan ik ze nog het beste weggeven aan iemand met een open haard.

Ik vind gekregen cadeaus weggooien trouwens echt kut en ontdankbaar, zeker omdat ik het van best leuke mensen heb gekregen. Maar ja wat moet je er anders mee?

2 likes

Wat een leuke challenge! Ik doe mee. Ben net afgestudeerd, dus die studieboeken kunnen sowieso weg. Maar de boeken van mijn vorige studie liggen er ook nog… Maar eens maar kijken. Wil daarnaast actief aan de slag om minder troep in huis te krijgen.

2 likes

Gefeliciteerd met je afstuderen!

1 like

Thanks!

Wat een goed idee dit! Ik ga proberen mee te doen. Wij zijn wel pas verhuisd dus hebben toen al heel veel weg gedaan. Maar ik kom nog steeds dingen tegen dat ik twijfel om ze weg te doen, of dat ik me afvraag waarom ik dat überhaupt heb meegenomen naar het nieuwe huis. Ga als ik vanavond thuis ben meteen 3 dingen weg gooien.

3 likes

Ik heb vandaag een half pak spelkaarten bij het oud papier gegooid, een studieboek op bol en een glazen mini flesje die ik normaal in een rommel la had gegooid in de prullenbak.

Vooral dat laatste moet ik vaker doen, maar vind dat zo lastig want ja misschien heb ik ooit wel een glazen mini flesje van 3 cm nodig voor als er een kabouter op bezoek komt :rolleyes: :rolleyes:

14 likes

Heb 2 keer een volle auto naar de stortplaats gebracht. Er staat daar ook een kringloopcontainer dus van te voren uitgezocht wat er waar moest.
Ook heb ik een gereedschapskist gekocht en een schroevenbak dus ik verwacht dat ik zou eindelijk de “klusla” kan uitzoeken.
Last but not least heb ik een hele kast met afgeragde handdoeken vervangen voor fijne nieuwe handdoeken. Heb mn vriend gevraag hoeveel hij er per weekt gebruikt en gewoon genoeg gehaald voor ons beiden en een gast. De rest is in de recyclebak beland.

6 likes

Gefeliciteerd! Het zal misschien per werkveld verschillen maar ik gebruik mijn studieboeken best vaak in de praktijk. (Ik ben alleen dus nog niet afgestudeerd maar mijn collega’s die wel zijn afgestudeerd doen dat ook.)

Kringloop?

Ik wil zelf alles wat op dieren wordt getest qua cosmetica weg doen, maar ik vind dat wel spannend want dan hou ik bijna niks over

Dag 1 en 2 voor mij

• een oude Linda (naar mijn moeder)
  • contract van een oude bijbaan
  • 1 kapotte snelhechter
1 like

Ik heb eigenlijk hetzelfde, maar dan met lelijke dozen (zie foto). Die dozen staan al tijden in de weg onder het mom van ‘die kan ik hergebruiken om een pakketje te versturen’, maar dat doe ik dus nooit. Nu hergebruik ik de dozen ook, dus 2 vliegen in 1 klap. Ik heb staan: verkoop/weggeven/doneren en weggooien. Al heb ik vandaag ook een uitgedroogde kattengras die toch écht niet meer te redden viel en een oude pan -die al lang niet meer fatsoenlijk te gebruiken is én waar ik zelfs al een nieuwe te vervanging voor had gekocht- weggegooid. Die ga ik niet een maand bewaren :joy: ohja en gisteren een bril weggedaan, die ik ooit eens gratis heb gekregen en niet de goede sterkte en een verschrikkelijke bolling in het glas heeft. Waarom houd ik dit? :woman_shrugging:

Daarnaast een oude joggingbroek en niet lekker zittend bikinitopje weggedaan voor donatie en een bikini voor de verkoop, die zijn alvast voor morgen want dan ben ik de hele dag weg.

3 likes

@Briseis

Ik heb de spreadsheet ingevuld en ik vind het heel leuk om het zo bij te houden!
Enn uhm… ik heb ook even heel ordinair je format gecopypaste want die zag er zo leuk uit :grimacing: sorry hoop dat je het niet erg vind :see_no_evil::sweat_smile:

1 like

Haha zo lief! Geen probleem. Ik heb bij jou ook even die formule erin gekwakt die automatisch de spullen telt :smiley:

1 like