The Minimalism Game, dagelijks ontspullen

Nee, dat was het juist niet. Persoon A. had spreadsheet aangemaakt. Persoon B. en ik hadden het op Twitter over het stoppen van het EGF. Persoon B. geeft mij, goedbedoeld, de link naar de spreadsheet via Twitter met de boodschap ‘als je je mailadres hier toevoegt kun je op de hoogte blijven van een nieuw forum’. Was dus puur met de beste bedoelingen om mij van het bestaan van de spreadsheet op de hoogte te stellen.

Ik heb verder overigens niks te maken met het op Twitter zetten zelf, maar omdat ik de gesprekspartner in dezen was merk ik dat ik toch de behoefte heb om dat verhaal een beetje te nuanceren :wink:

1 like

Haha ik PM wel gewoon voor de link.

@anon98052296
Waarom wil je eigenlijk al je cosmetica weg doen en niet opmaken?

1 like

Het idee staat me ineens heel erg tegen, dus dan geef ik het liever aan iemand die er meer aan heeft. Maar ik ga sommige dingen wel opmaken. Heb net van nivea een setje shampoo en conditioner gekocht, dat ga ik echt niet weg doen. Alles van Balea is ook dierproefvrij dus dan blijft er vrij weinig over in mn kastjes. Hema schijnt ook dierproefvrij te zijn…

Dierproefvrij

In principe is alles dat binnen de EU verkocht wordt dierproefvrij, maar als je geen merken wil steunen die buiten de EU wel aan dierproeven doen zit je met merken die alleen binnen de EU verkopen (huismerken van supermarkten, drogisterijen en de HEMA bijv.) dus altijd goed. Je kunt ook het lijstje van Naoki erbij nemen. Die sta ik vaak te googlen in de supermarkt. Helaas laatst toch weer vergeten en zonder na te denken iets van Nivea gekocht. Ik maak dat wel gewoon op, maar dat is een persoonlijke keuze ofc.

Dat is toch niet waar? Fa test bijv wel op dieren, dat staat ook op de lijst van Naoki. Ze heeft ook een lijst van merken die wel op dieren testen. Van Neutral kon ze geen duidelijk antwoord krijgen en ook het merk 8x4 bijv wist ze niet zeker.

Kijk @Flamoes

Maar dat zijn toch ook allemaal geen huismerken. Die merken testen op dieren maar niet voor de producten die ze in de EU verkopen, want dat mag niet. (Maar goed, de meeste mensen die geen producten kopen die op dieren getest zijn vermeiden dus het hele merk want indirect steun je natuurlijk nog steeds een merk dat op dieren test als je het wel koopt.)

Maar in principe is alles wat in de EU verkocht wordt is dierproefvrij = onjuist
Of lees ik verkeerd?

Nee dat klopt wel. Alles wat in de EU verkocht wordt is dierproefvrij. Maar l’oreal bijvoorbeeld die test wel op dieren voor producten die ze in China etc. verkopen, maar niet voor producten die ze in de EU verkopen

Maar die lijst van Naoki bevat toch merken die niet dierproefvrij zijn? Hoezo is dat dan in Europa wel dierproefvrij? Het is toch gewoon wél of niet dierproefvrij? Of ben ik nou zo giga dom, haha

Het merk is dan niet dierproefvrij inderdaad, maar de producten die ze verkopen in de EU wel. Dacht dat het zo zat.

1 like

Hmm ja ik vind dat alsnog eigenlijk niet voldoende. Dan is het schijn-dierproefvrij. Maar goed, verkeerde topic

Oh nee dat snap ik! Ik wilde het gewoon uitleggen haha.

2 likes

Ja eens, wilde het idd alleen zeggen!

1 like

Thanks!

Hahahah alleen maar leuk joh, ik kijk ook bij de rest

De dingen die ik tot nu toe heb weggegooid zijn dingen die me maar toevallig opvielen in huis, dus echt kleine rommel dat hier in de weg ligt. :stuck_out_tongue: Over enkele dagen maar eens beginnen met actief spullen uitzoeken en opruimen.

In het weekend ga ik de stapel reistijdschriften uitzoeken die de ouders van mijn vriend hier 2 jaren geleden ofzo hebben ‘‘cadeau’’ gegeven. Echt rommeltijdschriften met artikels over club med promoties en gesponsorde artikelen voor fancy hotels die ik toch niet kan betalen. Ik wou die al zo vaak weggooien maar mijn vriend wou die altijd bijhouden terwijl hij die ook niet leest. Maar hij is zaterdag niet thuis dus 3 keer raden wat er in de bak voor de kringloop gaat :grin:

1 like

Vandaag de deur uit:

• een grote tas oud papier, die ook al heel lang onder ons bed stond te wachten op de uitgeleende papierversnipperaar. Die niet meer terug gaat komen omdat hij kapot is gegaan. Dus zelf maar gaan scheuren, weg ermee.
  • een stapeltje flippo-achtige dingen van Disney (zijn nog niet echt weg, maar toegezegd aan het kindje van mijn collega)
  • Een boek wat ik dubbel had
2 likes

Ik heb vandaag drie dozen koekjes in de woonkamer gezet die ik zelf niet lust (oké en misschien al klein beetje over datum waren). Dus telt misschien niet helemaal :redface: maar ik geloofd niet in ‘over datum’ als iets nog dicht in de verpakking zit, dus ik vond het zonde om weg te gooien.

2 likes

Zolang het nog kraakt en niet gek smaakt is het nog goed imo hoor :sweat_smile:

2 likes