Tilburgers unite!

Ik denk dat ik het al honderdduizend keer heb gezegd maar ik ga in Tilburg wonen en het leek me leuk om er een klets-en-meettopic te maken!
Ik ken nog helemaal niks maar ben benieuwd naar leuke plekjes om taart te eten, fijne plekken om met je ouders uit eten te gaan, smerige rockcafés en de leukste karaokebarren. En lekkere lunchplekjes met wifi!

3 likes

Nou eh, als je daar naar op zoek bent, kun je beter ergens anders een kamer zoeken :joy:

10 likes

Vind je Tilburg stom? :frowning:

1 like

:joy: :joy: :joy:

Ik ben mega fan van Pig&Rye om te lunchen (en brood enz. te halen) maar als vegetariër is dit niet handig denk ik.

2 likes

Buutvrij en Locals, voor lekkere koffie en lunch (taart)

2 likes

Ze hebben 3 vegetarische opties! Lekker, thanks

Mijn favoriete plekjes in Tilburg:

  • Locals (leuk koffietentje)
  • Buutvrij (lekkere koffie en ontbijtjes)
  • Lunchcafé Nieuwland (heerlijke en gezonde lunches! IJskoffie is hier ook mega lekker)
  • Raw (ga ik vooral vaak borrelen)
  • Taphuys (leuke date-plek en chill terras)
  • De Wagon (leuk om uit eten te gaan!)
  • De Spaarbank (hele chille terras-tuin)
  • Tien Tilburg (ga ik altijd heen voor cadeautjes en als ik zin heb in lekkere taart)
  • Studio (lekker simpel eten en leuk uitgaan in het weekend)

Woon hier al 5 jaar en heb de stad echt zien ontwikkelen :slight_smile: Ik begrijp wel dat mensen Tilburg op het eerste oog lelijk vinden, maar als je een beetje moeite doet om de stad te ontdekken is het zo’n heerlijke stad om in te wonen!

3 likes

Dankjewel!! Leuk!

Van horen zeggen is altijd gezellig om te borrelen
Het wapen van Tilburg at ik laatst en vond ik heel leuk, was ook een leuke sfeer.
Als je een keer wat anders wilt is Mi Amore ook heel leuk, is volgens mij vooral Perzisch eten
Kolektivo is ook zo een klein raar restaurantje (zit ook meer in zuid dan in het centrum) maar is echt leuk om te eten.

Eigenlijk heeft Tilburg heel veel maar je moet even door alles heen kijken. Veel mensen vinden Breda leuker, maar persoonlijk vind ik juist dat Tilburg ook veel leuke gezellige plekjes kent

1 like

Ik vond The Living ook gezellig voor een drankje!

2 likes

Voor eten vind ik Villa Pastorie erg leuk, leuke sfeer ook.
In het centrum kies ik meestal voor Anvers want altijd lekker. Lunch Taphuys en borrelen in de avond ook. Vooral een kaart en dan verschillende biertjes tappen is altijd leuk.
Als je wil gaan stappen is de Polly wel een aanrader. Als je meer hard rock wil dan moet je Extase gaan opzoeken (bestaat dat nog?).

1 like

Ik heb in Tilburg gestudeerd en woon er al een tijd niet meer maar vond het echt een fantastische stad! Stappen bij Studio of Cul de Sac, concerten in 013, daghap bij Stoffel, met mijn ouders naar de Spaarbank, koffie bij Mugs & Muffins <3

2 likes

@Taartje als er 3 mensen op een avond binnen zijn bij Extase, is dat al een succes.

@SelenaGomez Mugs & Muffins zit dat er nog? Dacht dat dat weg was.

@Lula haha oke, ik kom er duidelijk dus nooit :wink:

Geen idee :fearful: ben er al even weg! Stomme tip dan

Ik vind Mugs & Muffins echt dramatisch haha. Slechte koffie, niet lekkere koppen om uit te drinken, slechte service en een totaal gebrek aan sfeer vind ik :see_no_evil: Van buiten vind ik het er wel heel leuk uitzien, kom er elke dag langs.

Misschien was het een paar jaar geleden wel nog echt goed?

Meteen nog twee afraders (ook belangrijk):

  • Lunchcafé Nieuwland (nachos zijn geen nachos)
  • Frank & Vrij (staan niet voor niks zo vaak op social deal, trap er niet in). Wel prima om iets te drinken, want ze hebben lekkere thee. Zit je wel vaak alleen want komt nooit iemand.
1 like

Bij Nieuwland kun je wel lekker lunchen/ontbijten. Heb daar heerlijke wentelteefjes en scones gegeten.

Sarban, Afghaans restaurant, is ook een aanrader.

Daar heb ik dan weer geen ervaring mee, alleen met nachos en drinken. Vond alleen alles wat ik voorbij zag komen er karig.

Sarban :heart: :heart_eyes: Lang verhaal kort: toen ik nog niet in Tilburg woonde ging ik ergens hospiteren. Het regende heel hard en ik moest tijd in de buurt overbruggen. Ben er toen naar binnen gegaan met de vraag of het mogelijk was om alleen iets aan de bar te drinken (echt heel erg, was niet dat ik niet veel wilde uitgeven of zo maar ik had al gegeten en niet genoeg tijd om daar echt lang te gaan zitten). Ben toen zooo hartelijk ontvangen, lieten me vanalles proeven en het was zo lekker!

3 likes

Ik denk het ja! Ben er dus echt al jaaaaren niet geweest dus… wel super jammer, vond het altijd heel leuk en was echt heeel druk altijd

Ik wil echt al een hele tijd een keer naar Sarban maar ben bang dat ik niet weet wat ik dan moet bestellen hahaha.

1 like