Ik zou hem een berichtje sturen dat je geen gevoelens kunt krijgen voor iemand die je helemaal niet in het echt kent, dat het nooit gaat gebeuren, en dat je niet gediend bent van dit soort berichtjes. En hem vervolgens overal waar het maar kan blokkeren. Wat een creep.
Dat ga ik denk ik ook maar doen. Sowieso blokkeren. Rare kerel. Hoop dat het dan wel op houdt
Ik was sowieso van plan om het wel een beetje minder cru te zeggen. Ofja als ik iets zou zeggen.
Ik zei bij mijn eerste bericht ook al dat ik het zowel creepy als sneu vind. Mede door dat bericht toen met dat cadeautje begin ik het wel eerder creepy te vinden.
Ik snap dat je in een soort fantasie kunt leven. Alleen vind ik het wel raar. Zeker na zoveel jaar. Ik had het anders gevonden als hij dat na een jaar ofzo zou zeggen, maar niet na 12. Blijkbaar zoekt ie me dus op internet ook bewust op. Dat vooral geeft me creeps. Ookal weet ik dat het natuurlijk een risico van internet is en dat iedereen dat kan doen. En om mij te vinden moet je nog best je best doen. Maar hij is hier voor 12 jaar stil geweest. Nooit gepraat. Nooit gezien. En dan vanuit het niks dit. Dat vind ik nogal gek.
Al is het van zijn kant uit gezien inderdaad sneu. Dat hij blijkbaar denkt dat dit een realiteit kan worden.
Wat ik dus wil zeggen is dat ik waarschijnlijk wel een subtieler berichtje zal sturen ipv joh rot op dit kan niet en laat me met rust.
Maar ik ben dus wel bang dat als ik hem afwijs en er dus op reageer dit alsnog niet zal stoppen (zoals ik hem van school “ken” is die kans groot). Dus het moet wel meteen duidelijk genoeg zijn. Ik heb geen zin dat ie hier voor de deur eindigt of wat dan ook. En die kans is best reëel als hij adressenlijsten heeft bewaard
Die je nooit zag ja. Die je niet kent nee. Als je iemand via een datingplatform of ergens anders op internet leert kennen en met diegene praat kun je best gevoelens ontwikkelen, ook al heb je diegene nog nooit in het echt gezien, want je leert diegene kennen. Maar voor iemand die je verder helemaal niet kent, alleen van vroeger gezien te hebben zonder verder contact te hebben gehad? De enige gevoelens die je daarvoor kunt hebben zijn lustgevoelens, geen romantische.
Maar ook in het voorbeeld van bekende mensen zijn die gevoelens niet echt, want nergens op gebaseerd, behalve op foto’s/video’s en interviews. In het geval van @BiloxiParish zelfs niet op interviews, dus die jongen weet helemaal NIKS van haar behalve hoe ze eruit ziet. En net als bij geobsedeerde fans die ervan overtuigd zijn dat zij en hun idool voor elkaar bestemd zijn, vind ik dat creepy.
@suus @Twijfelaar @Katie @anon65426728 @Jumpsuit
Het was echt vreselijk ongemakkelijk, had hem niet eerder gezien dus dit was meteen de eerste keer.
Hij kwam aanlopen, toen schrok ik al meteen haha en riep mn achternaam om. Ik wou eigenlijk weglopen haha maar dat durfde ik niet en liep naar hem toe. Toen zei hij: “ow, uhm loop maar even mee”. Eenmaal in zijn kantoor zei ik eigenlijk meteen dat dit veel te ongemakkelijk is en dat ik beter een andere therapeut kon vragen. Ik was bang voor zijn reactie maar oh hij was echt super lief, zei me dat het niks uit maakt en me nog steeds beter wil leren kennen maar dan op een andere manier haha. We appen nu nog steeds de hele dag door, er veel over gehad (hij wist al dat ik met wat dingetjes zit waarvoor ik dus in behandeling ga) en we gaan zelfs zondagavond wat drinken.
Klinkt allemaal zo unreal haha, alsof t uit een film is geknipt.
Ahhw. You had me at " Mevrouw flamingo?!"
Oh wat fijn en wat leuk! En heeft hij de intake nog wel gedaan? Ik weetniet wat voor intake het precies was (hoef je uiteraard ook niet te vertellen) maar ik heb vaker intakes gehad en dan ben je toch wel een uur bezig met vragen beantwoorden. Soort standaard routine. Dat is dus niet gebeurd of? Sorry ben nieuwsgierig!
Maar dat is dan toch een obsessie, en niet echt? Ja, verliefdheid is deels stofjes, maar niet alleen maar. Elk weldenkend mens moet toch gewoon kunnen rationaliseren en weet daardoor dat die gevoelens niet echt kunnen zijn, omdat je die persoon helemaal niet kent? Als je dat niet kunt, en zover gaat dat je je hele kamer volhangt met foto’s, zoals in je voorbeeld, of cadeautjes meeneemt van een vakantie voor iemand die je verder helemaal niet kent, zoals bij @BiloxiParish, vind ik dat gewoon echt creepy, ik kan er niks anders van maken.
Maar nu ga je voorbij aan het hele rationele gedeelte dat ik benoem. Ik denk dat die gevoelens in eerste instantie best even echt kunnen lijken, maar als volwassen persoon die rationeel na kan denken, kun je toch voor jezelf bedenken dat die gevoelens niet echt kunnen zijn, omdat ze nergens op gebaseerd zijn, behalve op wat beeldmateriaal?
Ja idd, gevoelens bij een obsessie zijn niet ineens nep ofzo.
Nouja onbenullig of niet, ik snap de gedachtengang van @kika hierin ook niet. Rationeel nadenken doet hij zeer waarschijnlijk niet vanwege een obsessie/verliefdheid. Mensen met obsessies of die verliefd zijn denken doorgaans nooit rationeel na. Als buitenstaander is het wel makkelijk praten om te zeggen dat het een creep is. Uit eigen ervaring zou ik zeggen dat het het best is om 1 keer een duidelijk en netjes verwoord antwoord te geven @BiloxiParish, wat Penny_Lane zei. Ik zat dan een beetje in de situatie van @BiloxiParish maar die jongen had het blijkbaar goed opgepakt. Nooit meer wat van vernomen.
Ok, denk dat we het hier gewoon niet over eens gaan worden. Ik vind namelijk niet dat gevoelens echt kunnen zijn als ze enkel op een beeld gebaseerd zijn en niet op een persoon zelf. Naar mijn idee kunnen ze hooguit echt lijken, en door rationeel na te denken kun je erachter komen dat dit het geval is en het dus niet echt is.
En @Jumpsuit, verliefdheid hoeft niet te betekenen dat je niet meer rationeel na kunt denken, mensen zijn (gelukkig) meer dan alleen hun gevoelens… Obsessie is een ander verhaal, maar daar zit dan ook wel meteen dat creepy randje aan, obsessie is sowieso niet gezond lijkt me.
Nee een obsessie is niet gezond, de gevoelens die erbij komen zijn alsnog echt. Maar dit wordt een beetje herhaling want ik ben het met @Eddie eens dat gevoelens altijd echt zijn en niet kunnen lijken. Al begrijp ik wel wat je bedoelt, ik ben het er niet mee eens.
Creepy, bij dit soort figuren gaan bij mij alle alarmbellen af in iedgeval. Zal het negeren. Want negatieve aandacht is ook vaak aandacht in dit soort gevalen.
Mn tinder was een beetje saai, dus deed een nieuwe foto en t werkt jezus zeg😂 voel me net een slet, maar wel een goeie.
Eigenlijk vind ik t jammer want had een hele leuke match en 3 dates en hoor niks meer van hem
Haha wat voor foto?
Ik moet denk ik ook eens een nieuwe foto (maar ik maak nooit foto’s van mezelf) en iets in mn bio zetten maar ik haat dat omdat alles geforceerd voelt.
Een foto die ik eigk voor vriendinnen had gemaakt van mn outfit hahahah… denk dat de stippenpanty m doet
Dit is echt de reden dat ik nog geen tinder profiel weer heb. Te lui om leuke foto’s van mezelf te zoeken en te hoge eisen stellen aan het tekstje over mezelf.