Nee sorry ik dacht dat dat wel algemene kennis was. Misschien kun je het zelf opzoeken.
Jij komt ermee, dan moet je het ook kunnen staven.
@Dombo Ja, je kunt bepaalde dingen meten, maar ik ben er niet van overtuigd dat die metingen inconclusive zijn. Er komt meer bij gevoelens kijken dan enkel hormonen en/of hersenactiviteit.
Ik blijf erbij, let’s agree to disagree en laten we teruggaan naar de tinder cringe
Sorry je hebt gelijk. Ik zal voortan van ieder artikel dat ik lees een kopie bewaren voor het forum.
Jezus, dat zeg ik toch niet? Maar als jij met het argument komt dat er wetenschappelijk bewijs is, moet je dat toch kunnen staven? Ik dacht dat dat wel algemene kennis was…
Waarom kan je niet gewoon accepteren dat iedereen anders omgaat met gevoelens en emoties?
Ik heb al twee keer gezegd “let’s agree to disagree”, ik had het dus al geaccepteerd. Misschien kun je je opmerking beter aan @Flamoes richten, die het nodig vond op beide berichten waarin ik dit zeg te reageren…
Sorry, maar je kunt niet zomaar roepen dat iets wetenschappelijk is bewezen, dat moet je dan kunnen onderbouwen met de onderzoeken waarin dit zo is. En “ik dacht dat dat wel algemene kennis was” is geen onderbouwing, maar een sneer.
Waarom ‘moet’ dat? Dit is een forum, geen proefschrift. Ik plaats hier alleen een feit en als jij er voor kiest om dat niet te geloven zonder wetenschappelijk artikel moet je dat zelf weten, maar ik heb geen zin om ieder feit dat ik hier noem te onderbouwen met bronnen.
Het was niet als sneer bedoeld, ik dacht dat echt.
Maar goed volgens mij vind je het gewoon moeilijk om je ongelijk toe te geven.
Oh wow, nog nooit eerder van deze term gehoord maar wat fijn dat er een naam voor deze ongein is zeg.
Niet sarcastisch overigens, het is echt zo spot on.
Ik was blij met je uitgebreide antwoord, maar dit vind ik dan weer een nogal onnodige steek onder water. Er wordt beweerd dat er wetenschappelijk bewijs is, waar ik persoonlijk nog nooit eerder van heb gehoord, dus ik vraag om dit bewijs. Als dat bewijs wordt geleverd ben ik prima in staat om dat te accepteren, en zal ik niet endlessly om bewijs blijven vragen, waar jij gezien het plaatsen van deze link blijkbaar wel vanuit gaat.
Jij zegt dat er wetenschappelijk bewijs is, maar zoals ik hierboven ook al zei, dat kan iedereen zeggen. Ik heb hier nog nooit eerder van gehoord, dus ja, natuurlijk wil ik dat wetenschappelijke bewijs dan graag lezen, dat is toch niet heel vreemd? Ik kan niet zomaar geloven wat door voor mij wildvreemden op het internet als feitelijk wordt beweerd…
En zoals ik hierboven ook al aangeef, als dat bewijs er inderdaad is ben ik natuurlijk bereid om toe te geven dat ik ongelijk heb.
Eerlijk is niet eens zon heel gek idee. Hahaha
Ik heb in het eerste deel van de discussie gewoon gereageerd op argumenten, en toen aangegeven dat ik niet dacht dat we het eens zouden gaan worden, dat kan toch ook gewoon?
Vervolgens leek de discussie dan ook over, maar werd er ineens weer een bericht geplaatst waarin gezegd werd
Je kunt echte gevoelens hebben voor iemand die je niet kent. Dat is gewoon wetenschappelijk bewezen.
Ik heb dit niet eerder gehoord en als dit inderdaad zo is zou dat betekenen dat mijn ideeën hierover inderdaad niet kloppen, dus dan zie ik graag dit bewijs. Dat is meteen ook het enige argument in de hele discussie waar ik bewijs voor heb gevraagd, de andere dingen die gezegd zijn over dat gevoelens meetbaar zijn en dergelijke dat weet ik inderdaad ook en hier heb ik dan ook geen bewijs voor gevraagd noch heb ik het ontkend.
Sorry als ik had geweten dat het zo serieus was had ik me er niet in gemengd.
Huh ik probeerde @kika te citeren maar dat is blijkbaar mislukt.
Ik ga stuk door die comic, so on point
Ik ben het grotendeels met je eens betreffende je opvattingen over discussieren, maar ik denk niet dat deze ‘als algemene kennis bestempelde feiten’ echt zo algemeen zijn. Dus je kunt dan prima wat artikelen droppen, of tenminste de (Engelse?) zoektermen aangeven waarop de ander kan zoeken in academische databases. Want inderdaad, roepen dat het wetenschappelijk aangetoond is, betekent dat je dit moet kunnen bewijzen. Zou wat zijn als iedereen te pas en te onpas dit kon roepen zonder moeite doen met bewijs te komen.
Verder is ‘lets agree to disagree’ in dit geval denk ik in dit geval niet van toepassing, omdat er inderdaad feiten gepresenteerd worden. Maar je kunt iemand ook niet dwingen om in een discussie te blijven.
Ik ben het inhoudelijk 100% met je eens btw
Nogmaals als ik had geweten dat ik hier op een serieus en niveau discussie moest voeren had ik me nooit gemengd.
Ik wilde alleen zeggen wat ik dacht. Als iemand dat dan niet gelooft zonder bewijs nou ja laat dan maar hoor, artikelen zoeken doe ik niet voor mijn lol.
Nu wil ik best een normale bijdrage aan het topic doen maar ik zit niet op tinder. Kom hier voor jullie verhalen.
The neuroendocrinology of love
Hormonal changes when falling in love.
Ik zou zeggen: prik een spuit in die vent, neem wat bloed af en meet de hormoonlevels in zijn bloed. Tadaaa
Ik hoop elke keer op nieuwe leuke Tinder cringe screenshots als ik zie dat hier gepost is, maar nope.
Zure kut
Grapje