(ik heb dat voor de grap als lengte in mijn bio staan, omdat elke man altijd zijn lengte neerzet)
Ik snap het probleem niet zo haha
Cute gaat toch niet per definitie om uiterlijk? Kan toch gewoon lief betekenen. Alsnog wel aparte opmerking hoor, daar niet van.
Nee ik vond zijn reactie meer lief overkomen! Ik denk dat hij bij jouw vraag gewoon meer dacht van heuh waarom begint ze daar nu over ik ben toch mijn job niet? En iemand moet toch die job doen? Als mensen dierproeven doen voor kankeronderzoek zijn het toch ook niet direct dierenhaters… Is misschien een extreem voorbeeld maar vind het moeilijk te verwoorden wat ik bedoel
Ik heb echt het gevoel alsof ik iets mis, we hebben toch olie en gas nodig? Nu vraag ik zeker iets superdom ofzo haha sorry bij voorbaat
Jawel uit eindelijk als we meer kerncentrales bouwen.
Maar dat je in olie en gas werkt kan toch ook juist betekenen dat je je bezig houdt met de verduurzaming ervan?
Als-ie nou babyzeehondjes zou neerknuppelen als hobby ok…
Maar dan had hij toch niet zo gereageerd?
Ik kan me best voorstellen dat als je iemand voor het eerst op tinder spreekt het liever enigszins luchtig wilt houden? Ik snap @kali’s standpunt volledig maar ik vond haar vraagstelling vrij aanvallend overkomen, ik denk dat ik op zijn plaats misschien niet eens gereageerd had, haha. Het kan heel goed zijn dat het hem echt geen bal uitmaakt en hij het alleen maar voor het geld doet hoor, maar ik denk wel dat je iemand beter eerst op een vriendelijke/accepterende manier de ruimte kunt geven om zich te nuanceren voor je hem neerzet als egoïstisch, bijvoorbeeld.
Ik vind het een mooi duidelijk stuk van je! Ik vind iemand aanspreken op zijn werk daarover echter alleen terecht als ie persoon die dat doet ook bijvoorbeeld niet vliegt. Heb het idee dat bijna elke Nederlander of Belg het wel zijn recht vindt om voor een weekendje weg te gaan met het vliegtuig binnen Europa of in de zomer naar Thailand/Indonesië/zuid-Amerika te gaan. Dat is ook je eigen plezier boven dat van de rest van de wereld stellen waarvan het merendeel nooit zelf zal vliegen. Ik zeg niet dat @kali dat doet, maar in principe zou je eigenlijk bijna iedereen er op aan kunnen spreken en niet alleen iemand die in deze branche werkt. Het is toevallig een van m’n grote ergernissen ook, vind dat vliegen en vlees veeeel duurder moet worden maar dat is een andere discussie.
Haha ja! Ik had het laatst opgezocht: retourtje New York is even slecht voor het milieu als de productie van 985 big macs. De stap om vegetarisch te eten voor het milieu is blijkbaar sneller gemaakt dan de keuze om niet te vliegen.
Ik vind dat de soep niet zo heet gegeten moet worden, volgens mij stappen wij allemaal in een auto of idd wel eens in een vliegtuig. Dat is net zoals een slager veroordelen dat hij arme diertjes verkoopt maar zelf wel vlees eten
Ik vind zelf (en ik ben echt allesbehalve een communicatie-expert) dat alles besproken zou moeten kunnen worden, maar dat je in een eerste(?) chatgesprek met iemand die je wil leren kennen zou ik zo’n beladen onderwerp anders zou kunnen aansnijden. An sich is je vraag niet aanvallend, maar omdat je je hem zo droog en direct stelt nadat hij je verteld heeft welk werk hij doet zou ik hem wel zo opvatten, of in elk geval niet als een vraag van iemand die oprecht benieuwd is naar mijn carrière en beweegredenen. Goed jouw recht natuurlijk en ik begrijp je nieuwsgierigheid volledig, maar als ik hem was zou ik er waarschijnlijk ook niet op zitten wachten, zelfs als ik een bewuste, onderbouwde mening zou hebben.
@Eddie
Mijn punt was niet zozeer dat iemand een ander niet zou mogen aanspreken op een punt waarin diegene zelf ook niet perfect is, maar meer waarom wel deze persoon aanspreken op zijn werk, en niet al die mensen die voor een weekendje naar Florence vliegen of per se naar Bali moeten. Verder denk ik dat we op dezelfde lijn zitten en het was ook geen aanval, meer een verwondering.
En dit is een super interessante gedachten uitwisseling maar ik heb wel een beetje het idee dat we dit topic een beetje vervuilen op het moment met z’n allen.
Ik snap beiden kanten wel. Ik snap @kali d’r vraag en ik snap zijn reactie.
Om het even persoonlijk te trekken (misschien verwijder ik dit later)…
Persoonlijk verhaal weg
Ik ben blij dat jij het zo ziet, maar ik kan je vertellen dat een grote groep mensen het niet zo ziet en ik zelf overigens ook lange tijd niet dus ik moet niet hypocriet doen.
Mag je echt alleen maar iemand op gedrag aanspreken als je zelf heilig bent? Ik vind van niet namelijk. Alle beetjes helpen.
@kali Het is toch niet raar (niet netjes, maar niet onverwacht) dat iemand lullig reageert als je afkeurend (zo zou ik m opvatten, of je er nu een waarde oordeel aan hecht of niet) overkomt op z’n beroepskeuze.
Ik vind de heart eyes emoji gebruik en de grijze highlights meer cringeworthy.
Zeg je nu dat ik niet snap hoe belangrijk het klimaat is omdat ik niet meteen iedereen aanval die met olie&gas werkt? Of kun je uitleggen wat je daarmee bedoelt?