Het is gewoon wettelijk vastgelegd wat er in moet zitten. Boeit mij verder niet want werk niet bij de Kruidvat ofzo maar kan niet tegen dit soort bangmakerij. Misschien is het een confounder maar die voeding kan echt niet beter of slechter zijn dan een ander (huis)merk.
Thanks all voor de schoenen tips, zal wel aan mij liggen maar ik vind het een hoop geld voor echt vreselijke schoenen š«
Dan nog kan de ene voeding toch andere dingen bevatten dan het ander, ondanks dat het bepaalde werkzame stoffen moet bevatten. De ene is gewoon de ander niet. Er is een reden waarom je bijv niet zomaar kan overstappen naar een ander merk, er zit verschil in waar je kindje op kan reageren. Zo raakte mijne bijv mega verstopt van etos.
Mijn tweede kindje groeide ook niet goed op Kruidvat voeding. Zowel de kraamhulp als de verloskundige gaven aan dat het door die voeding kwam. En toen we overstapten op Hero baby begon ie meteen te groeien. Schijnt te maken te hebben met de andere ingrediƫnten (naast de verplichte) in de babypoeder.
Koop gewoon leuke schoenen joh.
Geven jullie omega 3 aan jullie kinderen? En zo ja, in welke vorm? Ik twijfel of het raadzaam is maar zie dat je van sommige merken 24 druppels moet geven als dosering. Denk niet dat ik dat naar binnen krijg. Dus zoek iets hooggedoseerd. Iemand tips?
Wel gedaan want ze eet vrijwel nooit vis maar ik werd echt onpasselijk van de geur. Ik had de druppels. Je hebt ook gummies dus ik zou die wel overwegen te geven.
Ja ik word ook echt helemaal woest van dit advies, wat een manier om je kind te leren niet naar zān hongergevoel te luisteren. Denk dat je daar juist te dikke of dunne mensen van krijgt of in ieder geval een moeilijke relatie met eten en je lijf. Ik zou na zoān advies echt denken zoek het lekker uit met je CB maar goed het is soms ook wel handig en hopelijk is dit een eenmalige ervaring!
Nee want in de zwangerschap kreeg ik zelf al geen algenpillen (oid) weg, dus ik ben getraumatiseerd voor het leven zo vies die geur en smaak. En vind het al moeilijk om elke dag aan vitamine D druppels te denken
Ja die heb ik genoeg! Maar mijn kind ontwikkeld niet zo snel qua lopen en nu raad de opvang en de fysio aan om schoenen met flexibele zolen te kopen
Ja, we geven het al vanaf 1,5 denk ik.
Had altijd de olie van Arctic Blue, die is ook met een sinassmaakje wat mijn kind meer waardeert dan de druppels van bijv Vitaminfit. Ze vindt het lekker
Wij gaven het altijd op een lepel, dan zijn 24 druppels niet zoveel hoor. Komt heel snel uit het flesje/pipet en is gewoon een lepeltje vol.
Arctic Blue schenk je trouwens gewoon.
Sinds ze 3 is hebben we gummies, ook van Arctic. Ben je met 1 gummie per dag klaar. En sindsdien hebben we ook kauwtabletjes vitamine D, zoveel makkelijker dat die schijtdruppels
Het is maar voor even, al vind ik Shoesme zelf best leuk haha. Ik heb bij Scapino schoentjes met een flexibele zool gehaald, ook niet zo duur als Shoesme.
Ja hier ook Scapino en shoesme, beide ook vaak met korting of bij shoesme uit de outlet!
Nog een aanvulling over omega 3. Misschien wil je een weloverwogen keuze maken tussen dierlijke omega 3 en plantaardige. Ik zou bijv zelf liever algenolie geven omdat ik eigenlijk niet wil bijdragen aan de overbevissing voor het winnen van omega 3. Maar alle vegan varianten lust mān kind niet, dus nu geef ik toch maar de variant van visolie. Maar zou dat persoonlijk dus liever niet doen.
Vitaminfit is dus bijv plantaardig. Arctic blue heeft inmiddels beide vormen voor kids toen mijn dochter klein was alleen nog maar de vis-variant.
Heb jij de gummies met algen? Ruiken je boertjes daarna ook niet naar vis?
Ja echt hĆØ. Naturino heeft wel leuke soms vind ik. Maar zo duur allemaal. Je kunt op vinted soms voor iets goedkoper vinden ongedragen.
Wij hebben gummies (voor mijn dochter) met vis van Arctic. Ik geef ze voor het slapen gaan en ze heeft eigenlijk nooit visboertjes
Ik wil die algengummies nog wel eens proberen, maar eerder werden die geweigerd dus nu maar even losgelaten.
Waren dat ook de gummies van arctic die geweigerd werden? Of een ander merk? Ik had ze ooit met appelsmaak en dat was echt ranzig. Tegelijk mijn dochter is niet zoān fijnproever. Vandaag had ik een mandarijn laten liggen want die was helemaal zo ingedroogd en toen heeft ze dat hele ding opgegeten .
Haha ja kinderen zijn vreemde wezens
Maar dat waren idd de algengummies van Arctic. Het kan ook zijn dat ze toen nog moest wennen aan het hele gummie idee, want ze zijn wel heel flubberig (ook de visvariant) en dat vond ze in het begin heeeel gek en dus āviesā. Dus missch ben ik te snel gestopt, maar ik heb toen die andere van vis gekocht en de vegan aan mān neefje gegeven, hij lust ze wel.
En de visvariant gaat hier na maanden nog steeds goed en heb toen een paar pakjes gekocht vanwege korting. Dus als deze op raken dan probeer ik die algen nog eens opnieuw.
En ik heb ook algengummies in een pot geprobeerd, weet niet meer welk merk. Maar die waren idd heel vies haha. Vond ik zelf ook stinken, heel chemisch.
Zowel het consultatiebureau als de kraamhulp (recent, als in een maand geleden) hebben tegen ons gezegd dat ze zien dat babyās meer hongerig zijn van Kruidvat voeding. Onze oudste groeide daar prima op, dus ik was ook verbaasd. Uiteindelijk door hormonen en onzekerheid omdat baby niet goed poept toch overgestapt op Nutrilon. Ook al hebben we die uitzending gezien destijdsš«£ Maar het is echt gek ja, ik kan online behalve op fora er weinig over vinden, waar ze dit nou vandaan hebben specifiek over Kruidvatā¦