Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

De discussie wordt voortgezet vanaf Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9) - #5159 door Airy-fairy.

Eerdere discussies:

10 likes

Weet iemand of je in de Efteling ergens je buggy een tijdje kunt achterlaten, bijvoorbeeld in de garderobe? Wij hebben geen zin om met de buggy rond te lopen, maar de peuter slaapt nog wel dus dan hebben we hem even nodig. Of mag je ook even naar de parkeerplaats?

1 like

Je hebt sowieso bij al die attracties buggyparkeerplaatsen, dus ik zou het wel aandurven om hem daar neer te zetten met een slotje ofzo. Anders misschien bij Polles keuken? Daar zit een wat beschuttere buggystalling voor wanneer je er gaat eten, maar misschien kan je hem daar alsnog wel neerzetten.

Ik ben trouwens ook wel eens weer ‘uit’ de Efteling geweest en kreeg dan een stempel van een medewerker zodat ik weer naar binnen kon, maar met een beetje pech sta je een eind weg geparkeerd en is het nog best een stuk lopen.

3 likes

Ja ik was echt een keer 15-20 min aan het lopen . Dus als je dan even wat wil halen uit je auto ben je echt mega lang onderweg🥲!

1 like

Ja lijkt me niet zo chill als ie ergens de hele dag onbewaakt staat. Een stuk lopen om hem te halen is ook niet zo erg. Al hoopte ik dat er ergens een garderobe of kluisjes waren.

Er zijn toch kluisjes achter de suikerspinkraam (die tegenover de poffertjes en snoepwinkel.

Wij hadden een klein ketting slot meegenomen en dan gewoon geparkeerd en vastgezet bij een buggy parkeerplaats (daar zijn er veel van door het hele park).

1 like

Achter de EHBO post en bij het Anton Pieck plein zijn groep lockers. Eén ingepakte buggy lijkt mij daar wel in te passen maar zou vooraf wel checken hoe je die kan gebruiken.

1 like

@Cam wat hier goed werkt bij op de grond gooien (ongeveer even oud kindje) is een extra bakje neerzetten. Daar doet ze dan dingen die ze niet meer wil in en soms eet ze dat alsnog op. Maar wordt in ieder geval minder vaak op de grond gegooid.
Volgens mij heb ik die tip van hier, werkt best goed!

2 likes

Is Monkey Town/zo’n krijspaleis leuk voor kindjes die alleen nog maar kunnen kruipen?

Mijn dochter vond t leuk, is bij ons (gouda) klein deel voor de allerkleinste met een ballenbak en klein klim gedeelte.

2 likes

Als ze een deel hebben voor de allerkleinsten is dat wel leuk. Die van mij is dol op klimmen. Ik zou dan wel onder schooltijd gaan, zodat je kindje niet wordt ondergelopen door alle grote kinderen.

Wat voor schoentjes/slofjes/sandalen droegen jullie dreumessen toen ze nog niet of pas net konden lopen? Ze draagt nu hooguit sokken, maar voor buiten vind ik dat maar niks, zeker nu ze continu wil staan. Ik weet niet in hoeverre schoeisel dan juist stevig of juist vooral flexibel moet zijn. Ik zoek vooral iets dat ze zelf niet uit kan trekken :upside_down_face:

1 like

Ik vond het ook zeker de moeite waard en tot een jaar betaal je niets. Baby vermaakte zich goed in de ballenbak en door naar andere kindjes te kijken en wat klimmen voor zover ze dat durfde. Wel steeds op een doordeweekse dag want het weekend lijkt me veel te druk.

1 like

Wat een goed idee dit, ik ga dit proberen! In dezelfde lijn gaven we ons kind ook wel eens een extra lepel, zodat hij er eentje zelf kon vasthouden/mee spelen en friemelen, en eentje waarmee wij hem dan voerden.

1 like

Ik had van die suède Aapie slofjes, n.a.v. een tip van hier geloof ik, zo soepel als sokken, maar wel een beetje bescherming tegen zand en steentjes.
Die van mij had nooit de neiging om sokken of schoenen uit te doen, dus of ze dat makkelijk voor elkaar krijgen weet ik niet.

1 like

Ik heb van de kruidvat hele schattige leren babyslofjes (lijken op die van donsje) en had soepele leren schoentjes goedkoop kunnen scoren van naturino toen hij begon met lopen maar toen was hij al ruim 1/1,5

1 like

Volgens mij hoe flexibeler hoe beter. Ik zie hier nu wel eens kinderen met slipstop als het echt warm is. Voor m’n dochter die in de winter ging lopen had ik dikke sokken met antislip eronder, van Ewer. En slofjes van de scapino of Kruidvat inderdaad, deze heb ik nu maar hebben ze veel varianten van: Groot leren babyschoenen met vosje cognac online bestellen | Scapino

Hebben jullie nog tips voor de eerste kraamweken qua eten waardoor je echt minimaal effort hoeft te doen? Maak zo nu en dan wat extra om in te vriezen in ziplocks (zo kan er een stuk meer in de vriezer dan wanneer je het in bakjes doet). Vraag vrienden en schoonouders om eten mee te nemen uiteraard. Maar verder dan dat kom ik niet. Oja! Heb in mn notities een lijst klaar staan met alle producten die ik wil bestellen als ik bevallen ben (zoals gerookte zalm, filet american, carpaccio etc).

Ik zag dit bij jumbo en kende het niet. Ze hebben verschillende varianten, leek me ideaal. Water/melk erbij en klaar

Wie heeft er meer van dit soort handige tips? :raised_hands:t3:

3 likes

Bananenbrood maken en invriezen, bevroren dumplings bijv

1 like

Ik had wat stoofpotjes en soepen ingevroren, en dadelreepjes en brownies. Maar verder heeft mijn ex eigenlijk gewoon elke dag gekookt die hele kraamperiode.

Ik vind deze trouwens heel chill voor 1001 gerechten:
image

1 like